۱۰ مهارتی که بیکاران باید بیاموزند

دسته ها: مطالب آموزشی

۱۰ مهارتی که بیکاران باید بیاموزند

نتیجه یک گزارش میدانی نشان می دهد، کارفرمایان داشتن ۱۰ مهارت را برای استخدام نیروی کار مهم می دانند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار مشکلاتی دارند، به ویژه اینکه نمی دانند کار خواسته کارفرمایان چیست؟

کارفرمایان همواره متقاضی استخدام نیروهای جدیدی هستند که دانش تکنیکی مرتبط با کار را داشته باشند، اما اهمیت این مورد به اندازه‌ی اهمیت داشتن مهارت های کار گروهی، تصمیم‌گیری، ارتباطات و توانایی برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کار نیست.

نتیجه یک گزارش میدانی از 260 کارفرما نشان می دهد، سه مدرک تحصیلی در رشته‌ها‌ی دانشگاهی که بیشترین تقاضا در سال 2015 را دارد، مدیریت بازرگانی، علوم مهندسی، و فناوری اطلاعات بوده است. اما در بین همه‌ی مدارک‌ تحصیلی و تخصص‌ها، کارفرمایان در پی به‌کارگماری افرادی هستند که توانایی کار گروهی خوبی داشته باشند و به عنوان یک تصمیم‌گیرنده‌ی قاطع و توانا در حل مسائل و مشکلات ظاهر شوند.

در این بررسی به ترتیب اهمیت، به 10 مهارتی که کارفرمایان به دنبال آن هستند اشاره شده‌ است. این مهارت ها عبارت‌اند از:

1-قابلیت کار در یک ساختار گروهی

2-قابلیت تصمیم‌گیری و حل مشکلات

3- قابلیت برقراری ارتباط کلامی با افراد داخل و بیرون سازمان

4- قابلیت برنامه‌ریزی، سازماندهی و اولویت‌بندی کارها

5- قابلیت به دست‌آوردن و فرآوری اطلاعات

6- قابلیت تحلیل داده‌های کیفی

7- دانش تکنیکی مربوط به شغل

8- مهارت در نرم‌افزارهای رایانه‌ای

9- توانایی در ایجاد و نوشتن گزارش

10-توانایی فروش و تحت تاثیر قرار دادن دیگران

اما با توجه به مطالب پیش‌گفته باید به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها که مدرک تحصیلی خود را گرفته‌اند و در جست‌وجوی یک شغل هستند اعلام کرد که اصلا مهم نیست که در مدرسه یا دانشگاه چه رشته‌ای خوانده‌اید، چه باستان‌شناسی، زبان فرانسه یا رشته‌ی کامپیوتر باشد، شما برای یافتن یک شغل خوب ملزم هستید حداقل 5 مهارت از مهارت‌های فوق را بیاموزید.

البته برای تازه‌واردان به بازار کار که تا به حال نتوانسته‌اند در هیچ شغلی وارد شوند یک ترفند ساده این است که در رزومه، نامه‌ی معرفی یا مصاحبه‌ی خود به مدیران نشان دهند که این مهارت‌ها را دارند.

در این گزارش مشخص شده است که کارفرمایان مهارت‌هایی کلی می‌خواهند که شما از تحصیلات آکادمیک خود به‌دست آورده باشید و در هر شغلی بتوانید با دیگران کار کنید، و این مهارت‌ها را استفاده کنید. ترفندی که شما به کار می‌برید این است که به همه به طور واضح بگویید شما این مهارت‌ها را دارا هستید.

مطالب آموزشی