۱۹.۳ هزار فرصت شغلی توسط بنیاد برکت در خوزستان ایجاد می شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

با حضور رئیس ستاد فرمان اجرایی امام در خوزستان، ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت برای ایجاد بیش از ۱۹ هزار فرصت شغلی در این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس از اهواز با شهرستان‌های شادگان، بهبهان، شوشتر و باغملک، بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی اشتغال‌زایی اجتماع‌محور، بنگاه محور و تسهیلات‌محور و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به شکل رسمی آغاز شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار خوزستان و دیگر مقامات استانی حضور داشتند.

با بهره‌برداری از بیش از ۱۰ هزار طرح اشتغال‌زایی، ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر شغل در این استان ایجاد می‌شود.

امروز همچنین عملیات کارخانه تولید کاغذ از ضایعات نیشکر در خوزستان با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام در جاده اهواز به شادگان آغاز شد.

با سرمایه‌گذاری ۴۶۷ میلیون دلاری و اجرای این پروژه، ضمن جلوگیری از خروج سالانه ۲۸۵ میلیون دلار ارز، از قطع شدن ۶ میلیون اصله درخت تنومند در سال جلوگیری می‌شود چراکه این مجموعه از تکنولوژی نوین دوستدار محیط زیست بهره می‌برد و با راه‌اندازی آن دانش فنی کشور در حوزه کاغذسازی توسعه خواهد یافت.

برای تولید این مقدار کاغذ در حالت عادی باید ۶ میلیون اصله درخت از بین رفته و سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ هزینه می‌شد اما این طرح این رقم را جبران خواهد کرد.

اخبار استان اخبار