۹۰۰ هزار کسری اشتغال داریم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۹۰۰ هزار کسری اشتغال داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌‌های اشتغال فراگیر با اولویت‌ مناطق محروم تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه شورای عالی اشتغال در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 50 درصد از این میزان ابلاغ شده است و بانک‌هایی که باید اعتبارات فوق را پرداخت کنند مشخص شده‌اند.

ربیعی با بیان اینکه در برنامه‌های اشتغال دولت بخش‌های کلاسیک و سنتی به همراه حوزه آی سی تی، گردشگری، خدمات و انبارداری، ورزش بیش از همه بخش‌ها مورد توجه قرار دارند، گفت: باید کسری اشتغال موجود را به هر طریقی که شده جبران کنیم و همین حالا نیز 900 هزار کسری اشتغال وجود دارد.

ربیعی افزود:‌ هم اکنون بیش از 427 هزار دفترچه بیمه اولی در پنج ماهه ابتدایی سال داریم که این نشان می‌دهد که دولت توانسته است تا حدود زیادی به اهداف خود در گسترش شغل دست یابد.

وی با بیان اینکه نسبت ایجاد شغل رسمی به غیر رسمی هم اکنون 2 به یک است افزود: مشاغل زیادی در بخش غیررسمی ایجاد شده و باید تلاش کنیم که مشاغل غیررسمی به سمت رسمی شدن و برخورداری از پوشش‌های بیمه‌ای حرکت کنند چرا که تا چند سال آینده میزان بالایی از مشاغل در این بخش به وجود می‌آید و قطعا مجبور خواهیم بود که اهداف و برنامه‌های خود را متناسب با آن تنظیم کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار