ادغام طرح مجلس و لایحه دولت برای ساماندهی استخدام‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از نحوه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در برخی دستگاه‌ها انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران و فرزندان آنها در دستگاه‌ها گفت: بر اساس قانون اگر فردی بخواهد کارمند رسمی شود، نیاز به سابقه ایثارگری از طرف خودش، پدر یا مادرش دارد تا مراحل اداری آن را طی کند. این اتفاق خوبی برای خانواده‌های ایثارگران و فرزندانشان بود اما درست اجرا نشد. برخی دستگاه‌های عمومی و غیر دولتی یا دولتی، قانون مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا نکردند و از سوی دیگر، بعضی دستگاه‌ها با تأمل و وسواس خاصی، قانون را به اجرا درآوردند.
وی اضافه کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس برای ساماندهی کل قراردادها و وضعیت استخدام در کشور، در حال بررسی طرحی است و البته، دولت هم لایحه‌ای را در این باره ارائه کرده که با طرح نمایندگان ادغام می‌شود و اقدام دستگاه قانونگذاری برای استخدام ایثارگران، به کل کشور تعمیم داده خواهد شد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: در دستگاه‌های کشور حدود ۱۷ نوع استخدام داریم و کارمندان با چندین قرارداد مختلف در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند. در طرح اولیه مجلس، همه مستخدمین کشور باید پیمانی یا رسمی شوند و افراد پس از ۳ سال قرارداد پیمانی، باید به حالت رسمی تبدیل وضعیت پیدا کنند. پس از آن هم هر کس برای استخدام در دستگاه‌ها باید آزمون دهد تا با رعایت قانون، حقی ضایع نشود.

حجت‌الاسلام ذاکر همچنین تفاوت نوع قراردادهای کارمندان و میزان فعالیت آنها را مصداق تبعیض ناروا دانست و بر اصلاح قانون مربوط به استخدام‌ها تأکید کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار