جذب پرستار مورد نیاز کشور نیازمند صدور مجوز استخدامی دولت است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جذب پرستار مورد نیاز کشور نیازمند صدور مجوز استخدامی دولت است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود پرستار در کشور گفت: جذب پرستار مورد نیاز کشور نیازمند صدور مجوز استخدامی دولت است، در حالی که صدور مجوز برای استخدام به‌ راحتی انجام نمی‌شود.
ذبیح نیکفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیاهکل با اشاره به کمبود پرستار در کشور اظهار کرد: در تأمین نیروی انسانی بیمارستان‌ها و در راستای حوزه سلامت مشکلاتی وجود دارد.
وی با بیان اینکه سازمان امور استخدامی باید برای تأمین نیروی بیمارستانی ردیف و مجوز لازم را صادر کند، افزود: مجوزها تأمین و جذب نیروی نیازمند فراهم شدن بودجه و اعتبارات خاص است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف دولت در حوزه تأمین بودجه و هزینه‌های استخدامی متذکر شد: با وجود تنگناهای اقتصادی دولت، صدور مجوز برای استخدام به‌ راحتی انجام نمی‌شود.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت باید پیش‌بینی‌ها لازم را در راستای تأمین نیروی بیمارستانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به کمبودهای ملموس در حوزه پرستاران استخدام این مورد باید انجام و از رنج بسیار پرستاران در بیمارستان‌ها کاسته شود.
نیکفر با تأکید بر اینکه باید در بیمارستان‌ها پرستاران به‌ اندازه کافی وجود داشته و بحث درمان را پیگیری کنند، تصریح کرد: سلامتی انسان‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است و حتماً جذب پرستاران در حد نیاز باید از اولویت‌های دولت باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار