آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

26 مهر 1402 – اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش

به اطلاع می رساند نتایج نهایی آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش در سال 1402 اعلام گردید.

مشاهده نتایج

مشاهده اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی


7 شهریور 1402 – اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش
به اطلاع می‌رساند اسامی چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیر و هنرآموز سال 1402 جهت حضور در سایر مراحل فرآیند استخدام (ارزیابی تکمیلی) اعلام گردید.

مشاهده نتایج


9 مرداد 1402 – دریافت کارت آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش
به اطلاع می‌رساند لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش – ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز – سال 1402 فعال شد.

دریافت کارت آزمون

ضمن آرزوي موفقيت براي داوطلبانی كه در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش – ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز – سال 1402 ثبت‌نام نموده‌اند، نظر اين عزیزان را به موارد ذيل جلب مي‌نماید:

الف) نحوه‌ و زمان پرينت كارت شركت در آزمون 
كارت‌ شركت در‌ آزمون‌ از روز دوشنبه 1402/05/09 براي مشاهده و پرينت بر روي درگاه اطلاع‌رساني این سازمان قرار خواهد گرفت. لذا داوطلبان براي شركت در جلسه امتحان بايد در تاريخ تعيين شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رساني مذكور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌اي (نام، نام‌خانوادگي، كد ملي، سال تولد و …) و يا اطلاعات ثبت‌نامي (شماره پرونده و كد پيگيري و …) از كارت شركت در آزمون خود يك نسخه پرينت تهيه و براساس آدرس و زمان تعيين‌شده بر روي كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه نمايند. بديهي است براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است. چنانچه داوطلبي به دليل در اختيار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبي، پرونده و يا كد پيگيري مورد نياز، موفق به پرينت كارت شركت در آزمون خود نمي‌شود، لازم است با مراجعه به درگاه این سازمان و ورود به سيستم پاسخگويي اینترنتی و انتخاب نام آزمون و تعيين موضوع پيگيري نسبت به دريافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبي و يا كد پيگيري ثبت‌نام اقدام نمايد. لازم به ذكر است اين امكان براي داوطلبانی فراهم است كه در سيستم پاسخگويي عضو باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی كه اطلاعات فوق را مفقود نموده‌اند با عضويت در اين سيستم نسبت به بازيابي اين اطلاعات اقدام نمايند.
ب) درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغايرتي مشاهده شد، متقاضيان لازم است به شرح زير اقدام نمايند:
1- چنانچه مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 2 ،4، 5، 6، 11، 12، 13، 16، 17 و 21 (شامل : نام خانوادگي، نام، تاريخ تولد، شماره شناسنامه، كد ملي سهميه 5 درصد ايثارگران، اشتغال تمام وقت برای تخفیف ِسنی «موضوع تبصره 2 ماده واحده نحوه جذب منابع انساني در مشاغل آموزشي و تربيتي وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه 833 مورخ 1399/08/27شوراي عالي انقلاب فرهنگي»، مشمول حافظان قرآن درجه 1 تا 5، تاريخ فارغ التحصيلي، معدل و وضعیت تاهل) كارت شركت در آزمون شما وجود دارد، لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور حداكثر تا تاريخ 1402/05/12منحصراً به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشاني: www.sanjesh.org قسمت ويرايش اطلاعات مراجعه و از آن طريق نسبت به اصلاح موارد اقدام نماييد و در صورتي كه نسبت به بندهاي 3، 8 و 9 (جنس، معلوليت و شدت معلوليت) مغایرتی مشاهده نموديد ضروري است مطابق ساعت و تاريخ اعلام شده در بند «ج» به نماينده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در واحد رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره 2) مراجعه نماييد.
تذكر مهم: هيچ گونه ويرايشي درخصوص سهميه 25 درصد ايثارگران (بند 10 كارت شركت در آزمون) انجام نمي‌شود.
2- چنانچه كارت شركت در آزمون شما فاقد عكس است و يا عكس روي كارت اشكالاتي از جمله؛ فاقد مُهر، واضح نبودن عكس و يا اشتباه عكس دارد، می‌بایست ضمن همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون، 2 قطعه عكس 4 ×3 و كارت ملي يا شناسنامه عكسدار، مطابق ساعت و تاريخ اعلام شده در بند «ج» به نماينده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در واحد رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاري آزمون مراجعه نماييد و موضوع را پيگيري نموده تا مشكل برطرف شود، بديهي است در غير اين صورت فرد به عنوان متخلف تلقي خواهد شد. ضمناً ساير اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون هر متقاضي براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام كه توسط خود داوطلب تكميل گرديده، در نظر گرفته شده است.
3- متقاضيان براي آگاهي بيشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنماي شركت در آزمون كه بر روي درگاه اين سازمان قرار دارد پرينت تهيه و نسبت به مطالعه دقيق آن اقدام نمايند.
ج) آدرس و محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون
نماينده اين سازمان در روز چهارشنبه به تاریخ 1402/05/11 صبح از ساعت 8:30 الي 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 الي 18:00 در واحد رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. داوطلبانی كه براساس توضيحات بند «ب» لازم است به نماينده رفع نقص كارت مراجعه نمایند، برای اطلاع از آدرس واحد رفع نقص كارت هر شهرستان، جدول شماره 2 (مندرج در ذيل اين اطلاعيه) را ملاحظه کنند.
ضمناً شهرستان هاي محل برگزاري آزمون به شرح جدول شماره 1 (مندرج در ذيل اين اطلاعيه) اعلام شده است.
د‍) یادآوری های مهم‌:
۱– برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینتِ کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
۲- فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ 7:30 صبح (هفت و سی) روز پنج شنبه مورخ 1402/05/12 برگزار می شود.
۳- دربِ ورودی حوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ 7:00 (هفت و سی) بسته خواهد شد، لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درب‌های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
۴- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن ، ماسک سه لایه (بدون فیلتر) و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.
۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی شده و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «هـ‍» آمده است، رفتار خواهد شد.
۶- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.
7- حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور هستند، بنابراین توصیه اکید می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.
8- داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
9- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور برای بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه‌ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش – ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز – سال 1402 از تاریخ 1402/05/12 لغایت 1402/05/19 بصورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایید.
10- داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها، لازم است حداکثر تا تاریخ 1402/05/19 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه نمایند. درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.
هـ – قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری
ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.
ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه‌دار سازد از قبیل:
۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سئوال برای تخلف در آزمون.
۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.
ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.
د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.
ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.
و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت دراین امر قبل یاحین برگزاری آزمون به هرنحو.
ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده ۶- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌های زیر را درباره متخلفان دارند:
الف- درمورد مشمولان بند(الف) ماده (۵): اخطارکتبی با درج درپرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت ازگزینش در آزمون همان سال.
ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.
تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها است.
ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.
ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل‌دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌شود. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب است.
ماده ۹- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌شود.
ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات‌های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.
ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلب و سوابق تحصیلی وی مغایرت‌های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.
ماده ۱۲- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسؤول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسؤول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.
تبصره- در مورد آموزشگاه‌هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی‌ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.
ز – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور
داوطلبان می‌توانند سئوال یا درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگويي اينترنتي به نشانی https://request.sanjesh.org/، به این سازمان ارسال نمایند. ضمناً داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳  با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

برای مشاهده جدول شماره 1 شهرستان محل برگزاری آزمون لطفا اینجا را کلیک نمایید.

برای مشاهده جدول شماره 2 باجه های رفع نقص لطفا اینجا را کلیک نمایید.


31 خرداد 1402 – اصلاحیه و تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدام آموزش‌ و ‌پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز

اطلاعیه اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و ‌پرورش «ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز» و تمدید مهلت ثبت‌نام

پیرو انتشار دفترچه راهنماي ثبت‌نامِ آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش «ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز» در سال 1402 مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۷، ضمن اعلام اصلاحات دفترچه مذکور به شرح ذیل، به اطلاع متقاضیان می‌رساند، مهلت ثبت‌نام تا روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۴/۳ تمدید می‌شود. لذا متقاضیان می‌توانند به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام و این اصلاحیه برای ثبت‌نام اقدام نمایند.
ضمناً باتوجه به اصلاحیه اعلام شده مقرر شد امکان ويرايش اطلاعات براي متقاضيان ايجاد شود. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.
اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون:
1- توضیحات مندرج در بخش ششم، قسمت «د» «اعلام نتیجه نهایی آزمون» (صفحه 29) به شرح ذیل اصلاح می‌شود:
پذيرش نهايي از بين داوطلبان معرفي شده به آموزش و پرورش (حداكثر سه برابر) در سقف ظرفيت پذيرش، مطابق جدول شماره (3) و براساس نتيجه امتحان مشترك فراگير (كتبي) با وزن شصت (60) درصد (و ارزيابي تكميلي) با وزن چهل (40) درصد كه در جدول مزبور لحاظ شده و مفاد اين دفترچه در اولويت‌ انتخابي شغل-محل در مقايسه با ساير داوطلبان و با رعايت سهميه قانوني داوطلب، به تعداد يك برابر ظرفيت صورت خواهد گرفت. باتوجه به حداقل‌های تعیین شده، چنانچه داوطلب حدنصاب لازم را پس از ارزیابی تکمیلی کسب ننماید در فرآیند گزینش نهایی قرار نخواهد گرفت.
2- اصلاحات مربوط به مواد و منابع آزمون شغل دبیر تربیت‌بدنی (کد 3037):
2-1- منابع آزمون شغل دبیر تربیت‌بدنی (روش تدریس تربیت‌بدنی) در حیطه اختصاصی مندرج در صفحه (11) دفترچه به شرح ذیل اصلاح می‌شود:
منابع آزمون: اصول برنامه‌ریزی درسی ـ الگوها و روش‌های تدریس تربیت‌بدنی ـ مدیریت کلاس تربیت‌بدنی – طراحی آموزشی
2-2- منابع آزمون شغل دبیر تربیت‌بدنی در حیطه تخصصی مندرج در صفحه (16) دفترچه به شرح ذیل اصلاح می‌شود:
2-2-1- راهنمای معلم تربیت‌بدنی و سلامت پایه‌های هفتم، هشتم و نهم دوره اول متوسطه – کد 6/81
2-2-2- راهنمای معلم تربیت‌بدنی و سلامت پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه – کد 110367
2-2-3- یادگیری و کنترل حرکتی شامل مباحث (پردازش اطلاعات و عملکرد حرکتی – مبانی عملکرد حرکتی انسان – مبانی نظری و سنجش یادگیری حرکتی انسان – سازماندهی تمرین – بازخورد و آموزش مهارت‌های حرکتی)
2-2-4- آسیب شناسی ورزشی شامل مباحث (اصول پیشگیری از آسیب در تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی – کمک‌های اولیه در ورزش – انواع آسیب‌های رایج در تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی)
2-2-5- اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی شامل مباحث (مبانی سنجش و اندازه‌گیری در تربیت‌بدنی – مقدمات آمار توصیفی – سنجش آمادگی جسمانی – سنجش مهارت‌های ورزشی – نمرات استاندارد)
2-2-6- مدیریت و طرز اجرای مسابقات ورزشی شامل مباحث (برنامه‌ریزی مسابقات و رویداد‌های ورزشی ـ سازماندهی مسابقات و رویدادهای ورزشی ـ داوطلبی در مسابقات و رویدادهای ورزشی ـ مدیریت برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی ـ آشنایی با جداول ورزشی)
3- اصلاحیه مربوط به شرایط احراز شغل دبیر مطالعات اجتماعی (کد 3606) مندرج در صفحه (9) دفترچه:
سطح 2 حوزوی با کد 30629 و سطح 3 حوزوی با کد 30630 به شرایط احراز شغل دبیر مطالعات اجتماعی (کد 3606) اضافه می‌شود.
4- اصلاحیه مربوط به شرایط احراز شغل هنرآموز تربیت کودک (کد 3360) مندرج در صفحه (7) دفترچه:
رشته تحصیلی بهداشت عمومی با کد 30177 (فوق‌دیپلم) از شرایط احراز تحصیلی، شغل هنرآموز تربیت کودک (کد 3360) حذف می‌شود.
5- اصلاحیه مربوط به شرایط احراز تحصيلي گروه معارف اسلامي براي حافظان قرآن مندرج در جدول شماره (2) دفترچه:
رشته‌های تحصیلی ذيل به رشته‌های تحصيلي جدول شماره (2) مندرج در صفحات 33 و 34 اضافه می‌شود:

مقطع تحصیلی

کد رشتۀ تحصیلی

عنوان رشتۀ تحصیلی

تحصیلات حوزوی (سطح 2)

30629

سطح 2 حوزوی

تحصیلات حوزوی (سطح 3)

30630

سطح 3 حوزوی

تحصیلات حوزوی (سطح 2)

32370

تحصیلات حوزوی (سطح دو)

تحصیلات حوزوی (سطح 3)

33979

تحصیلات حوزوی (سطح سه)

 

 

 

 

 

 

 

 

6– اصلاحیه مربوط به مندرجات بخش پنجم، توضیحات قسمت «د» صفحه (27) دفترچه:
نتیجه اولیه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در اواسط شهریور ماه سال 1402 اعلام خواهد شد.


با توجه به مجوزهای ماره 99665 مورخ 1401/12/03 و شماره 24437 مورخ 1402/03/20 صـادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای اجرای ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات استخدامی در دستگاه های منضم به بخشنامه سازمان به شماره 101243 مورخ 1401/12/09 و ا صلاحیه های بعدی آن، به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی های مرتبط با احراز شغل معلمی، ضوابط عمومی و اختصاصی دفترچه جهت استخدام مشاغل دبیر، هنرآموز آموزش و پرورش به شرح زیر اعلام میشود.
مهلت ثبت نام تا 31 خرداد 1402 می باشد.

تعاریف
مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بكار رفته در متن دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی به شرح ذیل است:
الف) دستگاه اجرایی: وزارت آموزش و پرورش
ب) ایثارگران
ب -1 ) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (25) درصد شامل:

جدول سهمیه ایثارگران 25 درصد
جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یك سال و بالای یك سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب -2 ) ایثارگران سهمیه پنج (5) درصد شامل:

جدول سهمیه ایثارگران 5 درصد
رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان كمتر از یك سال اسارت

تذكر: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
1. معاونت نیروی انسانی هر یك از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
2. معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
3. معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد كشاورزی در مورد جهادگران؛
ج) داوطلب بومی شهرستانی (به استثنای شهر تهران و مراكز استانها)
منظور از بومی شهرستان، به داوطلبی اطلاق میشود كه”متولد” یا “ساكن با سابقه ده سال سكونت”در همان شهرستان محل تقاضا، به استثنای شهرستان تهران و مراكز استان باشد.
بومی بودن افراد از طریق شرایط ذیل احراز میشود:
1. شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یكی باشد.
تبصره: با توجه به تغییرات تقسیمات كشوری در سالهای مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد با در نظر گرفتن موارد فوق، ملاك عمل نظر اداره كل ثبت احوال استان مربوطه براساس آخرین روز ثبتنام درآزمون خواهد بود.
2. استفاده از اولویت بومی از طریق سكونت بموجب تایید ساكن بودن و حداقل ده سال سكونت با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا كلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره1 – داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تأیید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه؛
تبصره2 – گواهی اشتغال به كار رسمی، پیمانی و قراردادی در بخش دولتی و عناوین مشابه در بخش خصوصی مشروط به پرداخت حق بیمه.
3. افراد بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراكز استانها) متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، باید در زمان ثبت نام، گزینه «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم » را انتخاب نمایند. ارائه اصل فرم استشهاد (مطابق فرم پیوست) محل سكونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی كه بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاه های متقاضی معرفی میشوند، ضروری است.
د) چارچوب آزمون استخدامی
آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش:
آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش شامل سنجش حیطه های عمومی، تخصصی و اختصاصی است كه براساس شغل محل اعلام شده در این دفترچه به صورت كتبی برگزار میشود.
ارزیابی تكمیلی:
سنجش و ارزیابی صلاحیت ها و شایستگی های (عمومی، تخصصی، حرفه ای) مورد نیاز برای مشاغل دبیری و هنرآموز با هدف تعمیق سنجش شایستگی های معلمی، علاوه بر آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (كتبی) صورت میگیرد.

شرایط عمومی آزمون استخدام آموزش و پرورش
1. داشتن تابعیت ایران؛
2. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
3. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
4. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
تبصره: با عنایت به ماده (8) مصوبه شماره /1400/6795دش مورخ 1400/05/05 شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، میتوانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، باید حداکثر تا یک سال (12 ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون (روز پنجشنبه مورخ 1402/05/12)، نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام کننده اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف شده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کان لم یکن تلقی میشود. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم است.
5. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند؛
6. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
7. نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛
8. عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی به موجب آراء قطعی مراجع قضایی و ذیصلاح؛
9. داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
10. به استناد ماده (94) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در آزمون در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، به عهده داوطلب پذیرفته شده است. صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی برای داوطلب پذیرفته شده نهایی، منوط به ارائه مدارک مثبت و مورد نیاز در این زمینه است.
11. شرط سنی برای شرکت در آزمون؛
– داشتن حداقل سن بیست (20) سال تمام و داشتن حداکثر چهل (40) سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس)
تبصره 1: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف میباشند.
تبصره 2: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
– داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروه های ضد انقلاب درآمده اند به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه؛
تبصره 3: به موجب تبصره 2 ماده واحده» نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه 833 مورخ 1399/8/27 شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدت همکاری تمام وقت افرادی که به استناد یکی از قوانین و مقررات موضوعه با واحدهای دولتی آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش همکاری کرده اند از حداکثر سن برای شرکت در آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش کسر میشود.
تبصره 4: به موجب بند (الف) ماده 15 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال تا حداکثر پنج سال (5) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 2/5 نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر است.
امتیازات و سهمیه های قانونی
مراحل و شرایط ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش
زمانبندی آزمون استخدام آموزش و پرورش
کارت شرکت در آزمون استخدامی رشته ی مشاغل دبیری و هنرآموز از روز دوشنبه مورخ 1402/05/09 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در روز پنجشنبه مورخ 1402/05/12 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی است که در تقاضانامه درج خواهند نمود.
نتیجه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا تاریخ 1402/05/26 اعلام خواهد شد.
تعیین حدنصاب
معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، منوط به کسب حد نصاب در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش(کتبی) بوده
و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر است:
پس از برگزاری امتحان مشترک فراگیر (کتبی)، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه های عمومی، اختصاصی و تخصصی محاسبه خواهد شد براین اساس کسب حداقل پنجاه (%50) درصد میانگین نمره مکتسبه سه نفر اول با ارزش وزنی چهل (%40) درصد برای حیطه عمومی و شصت (%60) درصد برای حیطه های اختصاصی و تخصصی در هر شغل- شهرستان محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار میگیرد.
تذکر: داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه آزمون استخدامی(کتبی) از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.
اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام آموزش و پرورش
انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت معرفی همزمان به مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش از بین داوطلبانی که حد نصاب لازم را کسب نموده اند، بر اساس نمره مکتسبه آنان و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد سه برابر ظرفیت پذیرش برای داوطلبان آزاد، سهمیه معلولین و سهمیه ایثارگری در هرشغل-محل-جنسیت و به ترتیب نمرات فضلی صورت میپذیرد.
معرفی به مرحله ارزیابی تکمیلی
براساس نمره مکتسبه افراد در امتحان مشترک فراگیر و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی، به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل- محل جهت طی مراحل مربوط معرفی خواهند شد.
مرحله اول: بررسی اسناد و مدارک خود اظهاری داوطلب در زمان ثبت نام و بررسی ویژگی های جسمانی و روانی؛ مدارک و مستندات خوداظهاری داوطلب معرفی شده و ویژگی های جسمانی و روانی، برابر ضوابط و مقررات مربوط و مفاد این دفترچه، بررسی و در صورت تایید به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی خواهد شد.
مرحله دوم: صلاحیت و شایستگی های معلمی داوطلبانی که اسناد و مدارک خود اظهاری و ویژگی های جسمانی و روانی آنان، بررسی و مورد تأیید قرار گرفته در مرحله ارزیابی تکمیلی طبق جدول شماره (2) ازطریق مراکز ارزیابی آموزش و پرورش، مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهد گرفت و همزمان فرایند بررسی صلاحیت های عمومی توسط گزینش انجام خواهد شد.
تذکر1: در صورتی که تعداد داوطلب دارای حدنصاب و واجد شرایط در هر شغل محل جنسیت کمتر از تعداد اعلام شده باشد، تمامی افراد واجد شرایط دارای حدنصاب آن شغل محل جنسیت برای مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی خواهند شد.
تذکر2: داوطلبان باید پس از مرحله ارزیابی تکمیلی صلاحیت معلمی توسط مراکز ارزیابی و سایر عوامل مربوط در مجموع حداقل 470 امتیاز از حداکثر امتیاز ممکن (1000 امتیاز) را کسب نمایند.
تذکر3: از مجموع نمره آزمون استخدامی آموزش و پرورش (کتبی) و ارزیابی تکمیلی، کسب حداقل (100) امتیاز از شایستگی های حیطه عمومی، حداقل (60) امتیاز از شایستگی حیطه اختصاصی و (60) امتیاز از شایستگی حیطه تخصصی مقرر در جدول شماره (3) الزامی است.
تذکر4: با توجه به تبصره (3) ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ایثارگران مشمول سهمیه های 25 و 5 درصد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش، بایستی حداقل هشتاد درصد (80 درصد) حداقل امتیازات مندرج در تذکر (2) و (3) را کسب نمایند.
تذکر5: شیوه اجرای ارزیابی تکمیلی و جزئیات موارد مربوط پس از اجرای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (کتبی) اعلام میشود.
بر این اساس ارزیابی تکمیلی، مطابق ضوابط مربوط توسط کانون های ارزیابی آموزش وپرورش صرفاً برای افراد معرفی شده واجدشرایط صورت  خواهد گرفت آموزش و پرورش نمره مرحله ارزیابی را جهت گزینش نهایی و اعلام نتیجه آزمون، به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال خواهد کرد.

حیطه امتیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش (کتبی) امتیاز ارزیابی تکمیلی جمع
عمومی 240 160 400
اختصاصی 180 120 300
تخصصی 180 120 300
جمع 600 400 1000

1. در مرحله سنجش وارزیابی تکمیلی، دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان در مشاغل مرتبط هنرآموزی از امتیاز مربوط برخورداری خواهند شد.
2. امتیاز و سهم هریک ازحیطه ها در جداول بخش آزمون استخدامی آموزش وپرورش (کتبی) و ارزیابی تکمیلی شرایط احراز، مواد آزمون، عمومی، تخصصی و اختصاصی، شغل محل ها و شرایط ارزیابی تکمیلی درج شده است.

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام آموزش و پرورش
پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به آموزش وپرورش (حداکثر سه برابر) در سقف ظرفیت پذیرش، مطابق جدول شماره (3) و بر اساس نتیجه امتحان مشترک فراگیر (کتبی) با وزن چهل (40) درصد (و ارزیابی تکمیلی با وزن شصت (60) درصد که درجدول مزبور لحاظ شده و مفاد این دفترچه در اولویت انتخابی شغل- محل در مقایسه با سایر داوطلبان و با رعایت سهمیه قانونی داوطلب، به تعداد یک برابر ظرفیت صورت خواهد گرفت. باتوجه به حداقل های تعیین شده، چنانچه داوطلب حدنصاب لازم را پس از ارزیابی تکمیلی کسب ننماید در فرایند گزینش نهایی قرار نخواهد گرفت.
تذکر1: گزینش موظف است با رعایت ماده (16) قانون گزینش نتیجه اولیه افراد را جهت طی سایر مراحل استخدام قبل از نتیجه نهایی اعلام کرده، لیکن نظر نهایی گزینش پس از بررسی لازم قبل از اتمام دوره مهارت آموزی و صدور حکم استخدامی اعلام خواهد شد.
تذکر2: پس از اعلام نظر گزینش در صورت مساوی بودن مجموع نمرات مکتسبه داوطلبان در آزمون کتبی مشترک و ارزیابی تکمیلی، اولویت انتخاب با داوطلبانی خواهد بود که نمره مکتسبه آنان در آزمون استخدامی کتبی بالاتر باشد.
تذکر3: پذیرفته شدگان نهایی مکلفند جهت پیگیری ادامه فرایند استخدام به اداره کل آموزش و پرورش مورد پذیرش و جهت گذراندن دوره مهارت آموزی به دانشگاه فرهنگیان مراجعه نمایند. عدم مراجعه در مهلت تعیین شده (تحت هرشرایطی) به منزله انصراف از استخدام در آموزش وپرورش تلقی خواهد شد.
شرایط اختصاصی
1) گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط ذیل:
– به استناد ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی (این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش برابر آیین نامه خاص خود برگزار میشود. دوره مهارت آموزی مشاغل دبیری، در دانشگاه فرهنگیان و هنرآموز در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.
– مهارت آموزانی که ازحضور در کلاس درس، امتحانات مواد درسی و یا آزمون جامع خودداری نمایند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی شده و مشمول پرداخت هزینه های دوره آموزشی و خسارت های وارده خواهند بود.
– بخشی از هزینه های برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش میتواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.
– شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تأیید صلاحیت های عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاه های مجری دوره یکساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) اعلام خواهد شد.
رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مزبور، الزامی است. پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی هنرآموزی جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت یکساله مهارت آموزی میبایست از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی دبیری نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان موضوع را پیگیری نمایند.
– مدت دوره یکساله مهارت آموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش است. گواهی پایان دوره مهارت آموزی، دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نیست.
– محل مهارت آموزی دوره یکساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی توسط دانشگاه فرهنگیان تعیین خواهد شد.
– تغییر محل مهارت آموزی، صرفاً در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
– پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی به عنوان مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند در صورت وجود امکانات و تقاضای افراد، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکان پذیر خواهد بود.
2) با توجه به مصوب جلسه 965 مورخ 1398/4/17 شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین تبصره 4 ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» مصوب جلسه 833 مورخ 1399/8/27 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرگونه گزینش و استخدام در مشاغل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش، بر اساس نیاز «برای بوم خدمت» خواهد بود که به صورت استانی صورت میپذیرد. بنابراین بعد از طی فرایند استخدامی، خارج شدن نیرو (فرد قبول شده) از بوم خدمت استانی به منزله قطع رابطه استخدامی بوده و ابقای ردیف برای بوم استان خواهد بود.
3) فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش میباشند، حق ثبت نام در آزمون استخدامی را ندارند.
4) پذیرفته شدگان شغل محل های آموزش و پرورش عشایری که دارای چند منطقه و یا ناحیه آموزش وپرورش میباشند. تعیین محل خدمت دقیق آنان براساس نیاز، بعد از گذراندن موفقیت آمیزدوره یکساله مهارت آموزی، از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط صرفا برای مدارس و مناطق عشایری صورت خواهدگرفت.
5) محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است. لازم به ذکر است شهرستان هایی که در جدول فهرست شغل محل های اداره کل آموزش و پرورش استانها، دارای چند منطقه آموزش و پرورش میباشند، منطقه آموزش و پرورش محل خدمت فرد قبول شده (قبل از اشتغال)، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه در یکی از مناطق آموزش و پرورش همان شهرستان تعیین خواهد شد.
6) مهارت آموزان در زمان ثبت نام در پردیس های دانشگاه فرهنگیان، ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL میباشند، درغیر اینصورت باید تعهد نمایند که حداکثر یک ماه ازشروع دوره یکساله مهارت آموزی، مدارک مزبور را ارائه نمایند.
7) پذیرفته شدگان نهایی ضمن شرکت و موفقیت در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان باید در قالب برنامه سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و در مسیر رشد معلمی در دوره های ضمن خدمت پیش بینی شده مطابق ضوابط اعلامی وزارت آموزش و پرورش موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی گردند. گذراندن حداقل 120 ساعت ضمن خدمت مرتبط با امورتربیتی و مهارت های معلمی برای پذیرفته شدگان رشته های غیر امور تربیتی در دو سال نخست استخدام الزامی است
8) به منظور نگهداشت و افزایش ماندگاری نیروهای استخدام شده در دوره متوسطه و توانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، هرگونه تغییر سمت نیروهای بکار گرفته شده موضوع این آگهی به سایر مشاغل گروه معلم و کیفیت بخشی و یا انتقال ایشان به سایر دستگاه های اجرایی ممنوع است، مگر در موارد خاص که پس از بررسی واحد طرح و برنامه استان و با تأیید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری و حسب مورد (معاونت آموزش متوسطه، تربیت بدنی و سلامت) وزارتخانه انجام میشود. در اجرای تبصره 4 مصوبه 833 شورای انقلاب فرهنگی، خارج شدن نیرو از بوم (استان، شهرستان، منطقه و ناحیه) به منزله قطع رابطه استخدامی و ابقای ردیف برای بوم خواهد بود.
9) با توجه به اینکه مجوز استخدامی مشاغل آموزگارابتدایی، دبیری وهنرآموز مشترک صادر شده است بنابراین افرادی که درآزمون آموزگار ابتدایی شرکت نموده اند درصورت دارا بودن شرایط و مفاد این دفترچه می توانند دراین آزمون نیز شرکت نمایند. لیکن پذیرفته نهایی آزمون آموزگارابتدایی چنانچه در ردیف معرفی شدگان چند برابر این آزمون قرارگیرند از فرایند استخدام این آزمون حذف خواهند و استخدام آنان صرفاً برای آموزگارابتدایی صورت خواهد گرفت.
تذکرات مهم
1) داوطلبان صرفاً در صورتی میتوانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام نمایند که مقطع، رشته و گرایش مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه مدرک تحصیلی آنان، مطابق با شرایط احراز مشاغل قید شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون یکسان باشد. در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایش ها» در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایش های آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، میتوانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون درج شده باشد، صرفاً آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مد نظر است.
به طور مثال نام رشته های تحصیلی ذکر شده در بخش شرایط احراز شغلها، به سه صورت آمده است:
الف: با ذکر کلمه «گرایش» مثال: مهندسی عمران گرایش سازه، که منظور گرایش خاصی از یک رشته تحصیلی است و شامل دیگر گرایش های این رشته نمیشود.
ب: بدون ذکر کلمه «گرایش» و یا با ذکر عبارت «کلیه گرایش ها» مثال: مهندسـی عمران و یا مهندسـی عمران (کلیه گرایش ها) که همه گرایش های این رشته تحصیلی را شامل میشود.
ج: با ذکر عنوان «بدون گرایش» مثال: مهندسی عمران (بدون گرایش) که صرفاً همین رشته تحصیلی بدون هیچگونه گرایشی را شامل میشود.
ضمناً فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق، در صورتی میتوانند در این آزمون ثبت نام نمایند، که عنوان مدرک تحصیلی مندرج در متن دانشنامه یا گواهی موقت آنان بدون در نظر گرفتن پیشوند “معارف اسلامی “با مقطع، رشته و گرایش تحصیلی پیش بینی شده در شرایط احراز مشاغل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام یکسان باشد. این دسته از داوطلبان، باید در زمان ثبت نام، عنوان رشته تحصیلی خود را بدون در نظر گرفتن پیشوند “معارف اسلامی “انتخاب نمایند
2) مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل در درآگهی استخدامی و همچنین مدارک معادل، برای شرکت در آزمون استخدامی مجاز نیست.
3) به موجب رای وحدت رویه شماره 1358 الی 1373مورخ 1399/10/20 هیات عمومی دیوان عدالت اداری؛ تعیین و تأیید ارزش علمی مدارک تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) از وظایف و اختیارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، بنابراین چنانچه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بنابر مقتضیات زمانی بدون تغییر در محتوای رشته های تحصیلی دانشگاهی تغییراتی را در عناوین مدارک تحصیلی اعمال و آن را اعلام نموده باید ملاک عمل قرار گیرد. بر این اساس صلاحیت تطابق رشته های تحصیلی دانشگاهی برعهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهدبود. قابل ذکر است.
4) افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون باید مدرک (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی یا تنظیم قرارداد پیمانی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی است.
5) بر اساس بند (ز) ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشوری و آییننامه شماره 44178/88384 مورخ 1389/04/22 وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، داوطلبان استخدام باید سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند را داشته باشند (با در نظر گرفتن بند (ب) “سهمیه معلولین”، بخش (4) امتیازات و سهمیه های قانونی)، در صورت عدم تأیید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله بررسی مدارک و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه است.
6) با توجه به اینکه دستگاه استخدام کننده اطلاعات خود اظهاری و مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از اعلام نتایج آزمون کتبی داوطلبان بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولیت مغایر با شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون استخدامی (اعلام نتایج اولیه، ارزیابی تکمیلی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد.
7) با توجه به اینکه امتیازات قانونی مندرج در این آگهی برمبنای اطلاعات خوداظهاری داوطلبان لحاظ میشود، لذا در صورتی که اطلاعات خود اظهاری از جمله حافظین قران، بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استانها) و قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت مغایر با شرایط مندرج دردفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی باشد، صرفا اطلاعات خود اظهاری حقی برای داوطلب ایجاد نخواهدکرد. بعد از بررسی و اعلام نتایج نهایی در هرمرحله استخدام چنانچه محرز شود که مدارک و مستندات ارائه شده توسط داوطلب، خلاف واقع بوده و یا به استناد مکاتبات مراجع قضایی، نظارتی و یا مرجع صادر کننده، گواهی و مدارک قبلی موردتایید قرارنگیرد امتیاز مربوطه حذف خواهدشد.
8) مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر دو ماه پس از اعلام نتیجه نهایی باید به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
9) مسئولیت ثبت نام در آزمون استخدامی به عهده داوطلب بوده و تاکید میشود با توجه به اشتباهات پیش آمده در زمان ثبت نام داوطلبان توسط سایر افراد (در مواردی نظیر اطلاعات شخصی، تحصیلی، سهمیه های قانونی، بومی و…)، که امکان اصلاح آنها پس از پایان زمان های تعیین شده برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات وجود ندارد، بنابراین ضروری است داوطلبان نسبت به کنترل دقیق اطلاعات خود اقدام لازم را بعمل آورند.
10) به منظور رعایت عدالت استخدامی و ایجاد فرصت برابر برای تمامی داوطلبان آزمون استخدامی، پس از اتمام مهلت ثبت نام و زمان های تعیین شده برای ویرایش اطلاعات داوطلبان، امکان هیچگونه تغییر و اصلاح در اطلاعات خوداظهاری داوطلبان وجود نداشته، بنابراین داوطلبان باید در زمان های تعیین شده برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات در تکمیل فرم ثبت نام آزمون استخدامی دقت لازم را بعمل آورند.
11) به منظور احراز مهارت های پایه و عمومی فناّوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشوری) داوطلبان استخدام موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تأیید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت های هفتگانه (ICDL) صادره از مراکز و مؤسسات تأیید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامه های مذکور میباشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نیست، موظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبارسنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور قابل مشاهده است، مراجعه نمایند.
12) هر داوطلب در صورت مشمول بودن در هر یک از سهمیه های قانونی 25 و 5 درصد ایثارگران و 3 درصد معلولان، صرفاً مجاز است در یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، ثبت نام نماید. به عبارت دیگر چنانچه داوطلبی واجد شرایط برای استفاده از دو یا چند سهمیه قانونی فوق الذکر باشد، در زمان ثبت نام صرفاً مجاز است یکی از سهمیه های مورد نظر را انتخاب نماید و مبنای قرار گرفتن وی در هر یک از سهمیه های استخدامی فوق الذکر (با رعایت ضوابط مربوطه) انتخاب فرد در زمان ثبت نام است.
13) مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، ارزیابی تکمیلی، بررسی صلاحیت های عمومی گزینش و یا دوره مهارت آموزی بر عهده داوطلب خواهد بود چنانچه در هر مرحله از جذب و استخدام محرز شود، داوطلب با ارائه مدارک جعلی ویا عمداً اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی باشد، از انجام مراحل بعدی محروم شده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.

توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه استخدامی می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

تقویم آزمون:
شروع ثبت نام: 27 تا 31 خرداد 1402
زمان دریافت کارت: 9 مرداد 1402
زمان برگزاری آزمون: 12 مرداد 1402
زمان اعلام نتایج: حداکثر تا 26 مرداد 1402
هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.