آزمون تاسیس و فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

آزمون تاسیس و فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا

10 مهر 1402 – اطلاعیه اعلام زمان پرینت كارت، محل رفع نقص كارت و برگزاری آزمون تأسیس و فعالیت شركت های حمل و نقل بین‌المللی كالا
به اطلاع می رساند اطلاعیه اعلام زمان پرینت كارت، محل رفع نقص كارت و برگزاری بیست ‌و نهمین آزمون تأسیس و فعالیت شركت های حمل و نقل بین‌المللی كالا – سازمان راهداری و حمل‏ و‏نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی سال 1402 منتشر شد.
در همین راستا؛ بيست‌ و نهمین آزمون تأسیس و فعالیت شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا ـ سازمان راهداری و حمل و ‏نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی ـ سال 1402 در صبح روز جمعه به تاریخ 1402/07/14 منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.
فرآيند برگزاری آزمون صبح از ساعت 8:30 آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون در ساعت 8:00 صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان باید قبل از بسته شدن درهاي ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

مشاهده اطلاعیه


سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در نظر دارد به استناد ماده 11 آئین نامه تاسیس و فعالیت شركت‌های حمل و نقل بین المللی کالا بیست و نهمین دوره آزمون مذكور را در مهر ماه سال 1402 برگزار نماید.

شرایط عمومی
متقاضیان شركت در آزمون، به استناد مواد 12 و13 آئین نامه تاسیس و فعالیت شركت های حمل و نقل بین المللی کالا باید واجد شرایط ذیل باشند:
الف- تابعیت كشور جمهوری اسلامی ایران
ب- متدین به یكی از ادیان رسمی كشور
ج- عدم سوء پیشینه موثر كیفری كه موجب محرومیت از حقوق اجتماعی میشود
د- عدم اعتیاد به مواد مخدر
هـ- داشتن كارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای داوطلبان مرد
و- داشتن حداقل 25 سال سن (ملاک تعیینِ حداقل سن، روز اول ثبت نام است)
ز- داشتن حداقل دیپلم كامل متوسطه
شرایط اختصاصی
داشتن سابقه كار مفید اجرایی در زمینه حمل و نقل بین المللی به شرح ذیل:
دیپلم 8 سال- كاردانی 6 سال – كارشناسی 4 سال – كارشناسی ارشد 3 سال- دكتری 2 سال
تبصره – در مورد افرادی كه دارای مدرک دانشگاهی در زمینه حمل و نقل هستند دو سال از سابقه تعیین شده در رده مدرک تحصیلی كسر میشود.
نكته مهم: سابقه كار مفید اجرایی به یکی از شیوه های ذیل احراز میشود :
الف) تائیدیه وزارتخانه یا سازمانی كه متقاضی سوابق مفید اجرایی در زمینه حمل و نقل بین المللی دارد، با ارائه اسنادی از قبیل بازخریدی، بازنشستگی یا مستعفی شدن.
ب) روزنامه رسمی كشور مبنی بر عضویت متقاضی در هیئت مدیره شركت یا شركتهای حمل و نقل بین المللی کالا و یا اشتغال به سمت مدیر عامل.
ج) تائیدیه سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینكه متقاضی در شركت یا شركت های حمل و نقل بین المللی به لحاظ اشتغال در امر حمل و نقل بین المللی کالا حق بیمه پرداخت نموده است.
تبصره) متقاضیان مشمول بند (ج) میبایست اشتغال عملی آنها در زمینه كار مفید اجرایی حمل و نقل بین المللی باید توسط انجمن صنفی شركتهای حمل و نقل بینالمللی مربوط تائید شود.
تذكر1: مدارک تحصیلی متقاضیان باید متناسب با سطح مقطع تحصیلی (اعم از دیپلم، كاردانی، كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری) مورد تائید »وزارت آموزش و پرورش« و »وزارت علوم، تحقیقات و فناوری« باشد.
تذكر2: ملاک عمل برای محاسبه سوابق كاری، آخرین روز ثبت نام در آزمون است.
تذكر3: سوابق كاری مفید اجرایی از شركتهای حمل و نقل بین المللی كاال كه پروانه فعالیت از وزارت راه و شهرسازی دارند مورد تائید است.
نحوه ثبت نام
همه متقاضیان ثبت نام در بیست و نهمین آزمون تاسیس متقاضیان شركتهای حمل و نقل بین المللی کالا ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در راهنما در صورت واجد شرایط بودن باید از روز یكشنبه مورخ 1402/06/19 تا پایان روز یكشنبه مورخ 1402/06/26 به مدت (8 روز) به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در پایان ثبت نام به هر یك از متقاضیان كد رهگیری ارائه خواهد شد كه متقاضیان لازم است تا پایان تمامی مراحل آزمون این كد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور میشود ثبت نام منحصراً به صورت الكترونیكی است و متقاضیان باید از طریق درگاه اطلاع رسانی مذكور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. بدیهی است ثبت نام به غیر از روش فوق قابل قبول نخواهد بود.
متقاضیان واجد شرایط باید پس از پرداخت وجه ثبتنام به مبلغ 10.000.000 (ده میلیون) ریال به صورت الكترونیكی و یا از طریق كارتهای بانكی متصل به شبكه شتاب، با مراجعه به سامانه ثبت نام، نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.
ضمناً تاكید میشود در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موكول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایید.
به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیشود.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت
كارت شركت در آزمون از روز چهارشنبه مورخ 1402/07/12 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور به قرار خواهد گرفت. آزمون روز جمعه مورخ 1402/07/14 بطور متمركز منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد.
– عدم حضور در جلسه آزمون در زمان تعیین شده به هر علت كه باشد انصراف از تقاضا تلقی میشود و حقی به داوطلب غائب تعلق نمیگیرد.
– ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی كارت شركت در آزمون درج و به هنگام پرینت كارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.
نكات مهم:
نكته1: كسب نمره قبولی در آزمون وفق آئین نامه تاسیس و فعالیت شركتهای حمل و نقل بین المللی یكی از شرایط تاسیس شركت های حمل و نقل بین المللی است و جهت تاسیس شركت باید كلیه مفاد آئین نامه موصوف تامین شود.
نكته2: در مورد كلیه اظهارات متقاضی در فرم ثبت نام اینترنتی، حمل بر صحت اطلاعات است و پس از اعلام نتیجه آزمون كتبی در خصوص افراد واجد نمره قبولی آزمون، كلیه مستندات مورد نیاز اخذ و صحت سنجی خواهد شد.
نكته3: ثبت نام در آزمون و كسب نمره قبولی زمانی مورد تائید قرار میگیرد كه داوطلب حائز كلیه شرایط شركت در آزمون وفق آئین نامه تاسیس و فعالیت شركتهای حمل و نقل بین المللی کالا (بخش شرایط عمومی و اختصاصی دفترچه آزمون) باشد. در غیر اینصورت ثبت نام و آزمون داوطلب در هر مرحله كه باشد كانلمیکن تلقی شده و حقی برای او ایجاد نمیشود.
– بدیهی است داوطلب پس از قبولی در آزمون باید اصل مستندات و سوابق كاری مرتبط با فعالیت در زمینه حمل و نقل بین المللی را جهت طی مراحل بعدی را به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه نماید.
مواد آزمون
– آزمون شامل 120 سوال به صورت چهارجوابی درقالب یك دفترچه با سرفصل های زیر و ضریب 1 و با لحاظ نمره منفی خواهد بود.
مجموعه مواد امتحانی (انواع حمل و نقل بین المللی و ترانزیت کالا ـ قوانین، مقررات و آیین نامه های انواع حمل و نقل بین المللی و ترانزیت کالا و امور گمركی ـ سازمانها و كنوانسیون های انواع حمل و نقل بین المللی کالا، گمركی و قوانین و اسناد ذیربط آنها ـ كلیه ضوابط و مقررات مربوط به حمل (بسته بندی، بارگیری، مهار، حمل و تخلیه) و ایمنی انواع کالا و بارهای ترافیكی و مواد خطرناک ـ بیمه های مختلف مرتبط با امور حمل و نقل بین المللی ـ مدیریت امور مرتبط با پایانه های حمل و نقل (از جمله در بنادر) ـ اسناد حمل و نقل بین المللی کالا و مبادلات تجاری بین الملل ـ مدیریت بازاریابی و اقتصاد حمل و نقل بین المللی ـ زبان انگلیسی تخصصی حمل و نقل و ترانزیت)
توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه استخدامی می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.

تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 26 شهریور1402
دریافت کارت آزمون: 12 مهر1402
زمان برگزاری آزمون: 14 مهر1402

جهت دانلود دفترچه شرایط (PDF) اینجا کلیک نمایید

جهت ثبت نام اینجا کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.