آشنایی با Family Sharing: نحوه فعالسازی و جزییات کاربردی

دسته ها: اخبار

اگر میخواهید خرید های آیتونز، گیفت کارت ها و اپلیکیشن هاتون رو با اعضای خانوادتون به اشتراک بذارین تا نیاز به خرید مجدد نداشته باشن، با ویژگی Family Sharing در این مطلب بطور کامل آشنا بشید!

شما با داشتن یک کارت اعتباری رسمی و معتبر آمریکایی و با داشتن یک Apple ID میتونید کلیه خرید های خانوادتون رو از طریق سرویس Family Sharing مدیریت کنید تا ضمن کنترل هزینه ها بر خرید ها نظارت داشته و از خرید های اضافی هم جلوگیری کنید. برای فعال سازی این سرویس مراحل ساده زیر را دنبال کنید و این مطلب را تا پایان بخوانید!

۱- اعضای خانواده خود را در فهرست مخاطبین خود بصورت کامل ثبت کنید. یعنی آنها را به Contact های خود اضافه کتید. اطلاعاتی که ثبت میکنید حتما میبایست شامل ایمیلی که آن فرد Apple ID خود را با آن ساخته است باشد. 

۲- به Settings iCloud بروید و Set up Family Sharing را انتخاب کنید. پس از آن میتوانید با زدن دکمه Add Family Member اعضای خانواده را که میتوانند تا ۵ نفر باشند به فهرست بیافزایید. توجه کنید که این افراد به فهرست موسیقی های خریداری شده توسط شما دسترسی مستقیم دارند و میتوانند فهرست خرید های پیشین شما را ببینند و در صورت نیاز آنها را دانلود کنند. اگر این افراد زیر ۱۳ سال داشته باشند و بخواهند خرید جدید انجام بدهند پس از زدن دکمه خرید، آیتونز پیش از کسر مبلغ از کارت اعتباری شما، از شما اجازه میگیرد و شما را از خرید آگاه میسازد. آنگاه اگر مایل نبودید میتوانید خرید را کنسل کنید.  

۳- کسانی که شما به فهرست اعضای خانواده خود میافزایید هم میبایست درخواست شما برای اضافه کردن خودشان به اعضای خانواده شما را بپذیرند. 

۴- حال دسترسی کامل بصورت اشتراکی وجود دارد و همه افراد میتوانند به خرید های یکدیگر دسترسی داشته باشند. توجه کنید که تنها فردی که اجازه های سیستم را صادر میکند صاحب اکانت مادر میباشد. و اجازه خرید فقط از وی گرفته می شود.

 

مزایای این شیوه:

– به این شیوه اگر برای مثال دو شخص از خانواده شما قصد استفاده از اپلیکیشنی رو داشته باشند که پدر خانواده قبلا با پرداخت هزینه اون رو خریداری کرده، دیگه نیازی نیست مجدد خریداریشون کنند. 

– کلیه رخداد هایی که پدر خانواده (صاحب اکانت والد که اعضای خانواده را لیست کرده) در تقویمش علامت زده باشد در فهرست رخداد ها و Reminder های اشخاص خانواده هم ثبت میشود.

– امکان خریداری هدیه بصورت اپلیکیشن هایی که هزینه آنها از پیش پرداخت شده برای اعضای خانواده وجود دارد. 

برای آشنایی کامل با نحوه کارکرد این سرویس و شرح نحوه فعال سازی بصورت تصویری و مرحله به مرحله توجهتون رو مستقیما به ویدیوی زیر که در ویدیو رسانه تاچ از گروه فناوری بروزرسانی تهیه شده جلب میکنیم.

اخبار