آغاز ثبت‌نام بدون آزمون پیام نور/ حذف رشته‌های بدون پیوست اشتغال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان با اشاره به حذف برخی رشته‌ها از دانشگاه‌ها گفت: رشته‌های کم خواهان و بدون دانشجو به طور کلی از دفترچه‌های انتخاب رشته حذف شده‌اند و پیوست اشتغال به رشته‌ها اضافه شده است یعنی رشته‌هایی که حتما طرحی توجیهی برای پیوست اشتغال داشته‌اند جایگزین شده‌اند.

دکتر مصطفی جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ مرکز و واحد پیام نور در سطح استان خوزستان وجود دارد و حدود ۲۴ هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه آمار ورودی دانشجویان پیام نور خوزستان بسیار خوب است و ریزش دانشجو نداشته‌ایم. البته در سال‌های گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور کشور مشغول به تحصیل بودند که این رقم اکنون به نیم میلیون نفر رسیده اما نسبت به سایر دانشگاه‌ها، ورود و استقبال دانشجو خوب است.

رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان با اشاره به دلایل کاهش تعداد دانشجویان عنوان کرد: کاهش تعداد دانشجویان به دلایل متفاوتی ممکن است رخ بدهد. دانشگاه‌های رقیب افزایش پیدا کرده‌اند و از طرف دیگر با کاهش جمعیت در سال‌های اخیر روبه‌رو بوده‌ایم اما در مجموع وضعیت ورودی دانشجویان به دانشگاه پیام نور خوب است.

وی در خصوص حذف رشته‌های کم طرفدار در دانشگاه‌های مختلف گفت: بر اساس تصمیم شورای گسترش و شورای عالی انقلاب فرهنگی، رشته‌های کم خواهان و بدون دانشجو به طور کلی از دفترچه‌های انتخاب رشته حذف شده‌اند و پیوست اشتغال به رشته‌ها اضافه شده است یعنی رشته‌هایی که حتما طرحی توجیهی برای پیوست اشتغال داشته‌اند جایگزین شده‌اند و رشته‌های بدون پیوست اشتغال مجوز دریافت نمی‌کنند.

جلالی در پایان با اشاره به آغاز انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور یادآور شد: انتخاب رشته‌های بدون آزمون از ۳۱ مرداد آغاز شده است و تا ۴ شهریورماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی سازمان سنجش، اقدام به انتخاب رشته کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار