آمادگی جذب دستیاران فوق تخصص ۷ رشته بالینی در اهواز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تلاش برای جذب دستیاران فوق تخصص در هفت رشته بالینی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر شهنام عسگرپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای آموزش دستیار فوق تخصص اظهار کرد: در برخی رشته‌ها از جمله جراحی کودکان دستیار فوق تخصص داریم که در حال آموزش هستند و چند نفر نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند. بسیار مهم است که دستیاران فوق تخصص در هر استان آموزش ببینند زیرا احتمال استقرار آن‌ها در استان پس از فارغ‌التحصیلی زیاد است.

وی افزود: آموزش دستیاران فوق تخصص در دانشگاه، هم باعث ماندگاری فوق تخصص‌ها در استان می‌شود و هم توانایی دانشگاه را از نظر علمی افزایش می‌دهد و سطح سلامت و بهداشت نیز افزایش می‌یابد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بعد از دریافت مدرک پزشکی عمومی، پزشکان وارد دوره تخصص می‌شوند و پس از آن نیز ممکن است برخی بخواهند ادامه تحصیل دهند؛ دو نوع ادامه تحصیل در رشته‌های بالینی وجود دارد که شامل فلوشیپ و فوق تخصص است. دوره فلوشیپ کوتاه‌تر است و در برخی رشته‌ها وجود دارد اما دوره فوق تخصص کمی طولانی‌تر است و حدود سه سال یا بیشتر طول می‌کشد.

عسگرپور با اشاره به پیگیری و نامه‌نگاری برای جذب دستیار فوق تخصص در برخی رشته‌ها در علوم پزشکی اهواز، ادامه داد: برنامه‌ریزی انجام شده و مقدمات آموزش و جذب دستیاران فوق تخصص در حال فراهم شدن است. به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده‌ایم که دستیاران فوق تخصص در رشته‌های مغز و اعصاب کودکان، غدد درون ریز کودکان، جراحی قلب و عروق، آلرژی و ایمونولوژی، بیماری‌های قلبی کودکان، خون و سرطان بالغین و نازایی را آموزش دهیم.

وی با اشاره به رشته‌های در نظر گرفته شده برای دوره‌های فلوشیپ نیز عنوان کرد: در دوره فلوشیپ که بین یک سال و نیم تا دو سال به طول می‌انجامد این آمادگی را داریم که در رشته‌های طب مادر و جنین، جراحی دست، ارتوپدی کودکان، پیوند کلیه، بیماری‌های صرع، روان درمانی، طب روان تنی و لاپاراسکوپی پیشرفته آموزش دهیم؛ در این رشته‌ها برای جذب فلوشیپ اقدام کرده‌ایم و درخواست خود را به وزارت بهداشت ارائه داده‌ایم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پس از بررسی امکانات موجود آموزشی و بررسی در وزارت، مجوز آموزش دستیار فوق تخصص و فلوشیپ داده خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار