آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای جذب ۲۵ هزار دانشجو در سال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس دانشگاه فرهنگیان از آمادگی این دانشگاه برای جذب سالانه ۲۵ هزار دانشجو معلم خبر داد و گفت: اگر سالی ۲۰ هزار دانشجو معلم تا سال ۱۴۱۵ جذب شود، مشکل کیفیت در آموزش و پرورش نیز رفع می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین خنیفر در دیدار دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به دوران کرونا و شرایط اجباری که در این عصر به بشر وارد شده است گفت: این روزگار دوران کوچ اجباری به فضای مجازی، تغییرات اجباری در زندگی مردم، ورود به شرایط نامرئی و آموزش‌های مجازی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آموزش‌های مجازی جزئی از آموزش‌های حقیقی دوران کرونا شده است، به موضوع این آموزش‌ها در دانشگاه فرهنگیان پرداخت و افزود: اکنون با ۲۴ سرور در حال آموزش دانشجو معلمان هستیم در حالیکه با یک سرور این آموزش‌ها را شروع کردیم و معتقدیم این دانشگاه با این تعداد پراکندگی در آموزش مجازی موفق بوده است.

وی از آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای جذب سالانه ۲۵ هزار دانشجو معلم خبر داد و افزود: این امر با تامین بودجه و فضا قابل تحقق است.

دکتر خنیفر ادامه داد: با تامین بودجه و فضا می‌توان مشکلات کمبود معلم در آموزش و پرورش را تا سال ۱۴۰۳، صد در صد رفع کرد و اگر سالی ۲۰ هزار دانشجو معلم تا سال ۱۴۱۵ جذب شود، مشکل کیفیت در آموزش و پرورش نیز رفع شده و کلاس‌های درس با جمعیت کمتر دانش آموزان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برنامه‌های غیر درسی در دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: ۱۵۰۰ تشکل، ۸۲۵ کانون فرهنگی، ۳۲۵ انجمن علمی، ۳۲۰ نشریه دانشجویی در این دانشگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: کسب رتبه اول قرآن و عترت در بین دانشگاه‌های کشور از جمله بهترین افتخارات دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ بوده، میزبانی از دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه اربعین، برگزاری اردوهای جهادی، خصوصا در زمان سیل و حضور بهترین دانشجویان کشور از جوانان پرشعور، با بصیرت و مومن که در صحنه حضور دارند، از افتخارات دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر خنیفر از افزایش جذب دانشجو به ۲۵ هزار نفر در سال‌های اخیر در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود: دانشجویان مطلوب دانشجو معلمانی هستند که از کنکور جذب شده‌اند و فنون‌های تدریس و شخصیت معلمی را در مراکز تربیت معلم آموخته‌اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار