آگهی جذب دانشگاه های افسری ارتش سال 1400

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

26 دی 1400 – اعلام نتایج آزمون جذب دانشجو در دانشگاه های افسری ارتش
بدینوسیله به اطلاع می رساند، نتایج آزمون ورودی، با توجه به نمره علمی اخذ شده و علاقمندی نیروی اول و دوم (که در زمان ثبت نام به صورت اختیاری انتخاب نموده اید) اعلام می گردد. بدیهی است با توجه به اعلامیه قبلی که در حین ثبت نام اطلاع رسانی گردیده است، آن دسته از داوطلبانی که بدلیل رتبه اخذ نموده مجاز به قبولی در انتخاب اولیه خود نگردیده اند ، به منظور اعطای فرصت مجدد، در نیروی دوم انتخابی خود بعنوان قبولی آزمون ورودی و جهت شرکت درفرآیند گزینش معرفی شده اند.
با توجه به شیوع بیماری کرونا، پذیرش داوطلبان جهت انجام فرآیند گزینش فقط منوط به استفاده از ماسک می باشد.
نکات مهم و مدارک مورد نیاز جهت ادامه فرآیند گزینش و استخدام
1- پرینت کارت دیجیتالی تزریق واکسن کرونا (صادره از سامانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی) لینک دریافت کارت دیجیتالی واکسن
2- اصل شناسنامه عکس‌دار و کارت ملی و روگرفت از آن‌ها (شناسنامه 5 سری کامل از تمام صفحات و کارت ملی 5 برگ پشت و رو).
3- 15 قطعه عکس 4×3 (تمام رخ) پشت نویسی شده(عکس بدون روتوش باشد).
4- 5 نسخه رو‌گرفت از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی پدر و مادر، برادر و خواهر و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها.(ناپدری و نامادری در صورت داشتن).
5- داوطلب می‌بایست مشخصات کامل شناسنامه ای بستگان نسبی و سببی شامل پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، ناپدری و نامادری خود را برابر فرم مربوطه ارائه نماید. (دانلود فرم)
6-ارائه آدرس پستی و کروکی‌های محل سکونت از 10 سال گذشته تاکنون.
7- ارائه اصل گذر نامه داوطلب (در صورت دارا بودن).
8- اصل و 3 سری رو‌گرفت مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه(الزامی می باشد) و مدرک پیش دانشگاهی (جهت داوطلبان نظام قدیم) – (داوطلبان نظام جدید 3-3-6 در صورت نداشتن مدرک دیپلم می‌بایست گواهی اشتغال به تحصیل و ریز نمرات سال یازدهم خود را ارائه نمایند و بایستی مدرک قبولی سال آخر متوسطه (سال دوازدهم) خود را با شرط حداقل معدل کل 14و کتبی 10برای رشته های ریاضی فیزیک و تجربی، حداقل معدل کل 16 و کتبی 14 برای رشته ادبیات و علوم انسانی، حداکثر تا قبل از شروع دوره رزم مقدماتی مشترک به نیرو و دانشگاه مربوطه ارائه نمایند. در غیر اینصورت قبولی آنها کان لم یکن تلقی می‌شود)
(حداقل معدل کل و کتبی داوطلبان رشته ریاضی‏ فیزیک و علوم تجربی 14 و 10 می‌باشد)
(حداقل معدل کل و کتبی داوطلبان رشته ادبیات و علوم انسانی 16 و 14 می‌باشد)
(در صورتی که مدرک دیپلم داوطلب فاقد معدل کتبی باشد، ریز نمرات یا کارنامه با مهر اداره آموزش و پرورش ارائه شود).
9- وضعیت نظام وظیفه:
الف) داوطلبانی که دارای کارت پایان خدمت هستند، اصل کارت پایان خدمت به همراه 3 سری روگرفت
ب) داوطلبان وظیفه: گواهی اشتغال به خدمت از یگان خدمتی به همراه برگ سبز اخذ شده از پلیس +10فاقد مهر غیبت به همراه 3 سری روگرفت
ج) دانشجویان: گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه بعلاوه آخرین وضعیت نظام وظیفه از پلیس +10 به همراه 3 سری روگرفت
د) دانش آموزان: گواهی اشتغال به تحصیل از مدرسه به همراه 3 سری روگرفت
10- لباس ورزشی و کفش ورزشی مناسب.(ضمنا تست ورزش شامل موارد زیر می باشد)
شنا روی دست در 2 دقیقه
دراز و نشست در 1 دقیقه و 30 ثانیه
دوی 1600 متر
دوی 4 در 9 متر
انعطاف پذیری به جلو
11- پوشه روغنی یک برگ.
12- خودکار.
13- کارکنان پایور آجا یک برگ خلاصه وضعیت خدمتی عکس‌دار با مهر و امضاء ف‌ یگان عمده به همراه معرفی‏نامه از یگان و مجوز دایره اعزام به مدارس نیروی مربوطه بدون قید و شرط به همراه داشته باشند.
14- هزینه معاینات پزشکی مبلغ 1500000 ریال (صد و پنجاه هزار تومان) می‌باشد. لذا داوطلبان بایستی مبلغ مذکور را به هنگام گزینش به همراه داشته باشند.
(داوطلبان نیروی هوایی مبلغ فوق را به حساب 5151579100005 بانک سپه واریز نمایند و اصل فیش واریزی خودرا در روز مراجعه جهت شرکت در فرایند به‌همراه داشته باشند).
(داوطلبان نیروی پدافند هوایی مبلغ فوق را به حساب 5151579091005 بانک سپه واریز نمایند و اصل فیش واریزی خودرا در روز مراجعه جهت شرکت در فرایند به‌همراه داشته باشند).
***:مبلغ واریزی غیر قابل استرداد می باشد.داوطلب گرامی قبل از وازیر از صحت شرایط و داشتن مدارک ثبت نام اطمینان حاصل فرمایید.
15- داوطلبانی که دانشجو هستند، نباید هیچ‌گونه تعهدی به سازمان‌های دیگر داشته و می‏ بایست هنگام مراجعه، گواهی اشتغال به تحصیل ارائه نمایند.
16- داوطلبانی که دانشجو بوده و انصراف داده ‏اند، باید اصل نامه انصراف خود و اصل برگه تسویه حساب از دانشگاه مربوطه را که ممهور به مهر آن دانشگاه باشد به همراه داشته باشند.
17- فرزندان شهید و جانبازان از کار افتاده کلی و آزادگان از کار افتاده کلی از شرط معدل و حداکثر سن معاف می‏باشند.
18- داوطلبانی که در هنگام ثبت نام با استفاده از شرایط (فرزند نظامی و ایثارگران ، آزادگان از کار افتاده کلی ، جانبازان از کار افتاده کلی ، و دارندگان گواهی بسیج فعال) در شرط معدل آن‌ها ارفاق در نظر گرفته شده است، باید مدارک سهمیه خود را به همراه سایر مدارک در زمان پذیرش به نیرو و دانشگاه مربوطه ارائه دهند.
19- داوطلبانی که دارای احکام قهرمانی در رشته های ورزشی هستند، اصل مدرک مربوطه را به همراه داشته باشند.
20- داوطلبانی که حافظ قرآن کریم هستند، اصل احکام و مدارک مربوطه را به همراه داشته باشند.
21- داوطلبانی که دارای مدارک ثبت اختراع و اکتشافات هستند اصل مدارک مربوطه را به همراه داشته باشند.
22- داوطلبانی که فارغ التحصیل از مدارس تیزهوشان هستند معرفی نامه از آموزش و پرورش به همراه داشته باشند.
23- داوطلبانی که دارای مدارک المپیاد یا بنیاد نخبگان هستند اصل مدارک مربوطه را به همراه داشته باشند.
24- داوطلبانی که دارای مدرک تافل هستند مدارک مربوطه را به همراه داشته باشند. (به همراه 3 سری روگرفت)
25- نوع رشته تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلبان نظام قدیم باید با هم همخوانی داشته باشد.
تذکر:
الف- دارا بودن حداقل 16 سال تمام و حداکثر 22 سال و درصورت انجام خدمت مقدس سربازی، مدت خدمت دوره سربازی به حداکثر سن اضافه می‏گردد.(مبنای محاسبه سن داوطلبان از زمان شروع ثبت نام در مورخه 1400/08/05 بوده و متولدین 1378/08/05 به قبل دارای اضافه سن بوده و پذیرش آنان در صورت عدم انجام خدمت وظیفه امکان پذیر نمی باشد)
ب- با توجه به دوره آموزش شبانه‌روزی داوطلبان حتما بایستی مجرد باشند.(در خصوص درجه‏ داران و کارمندان کلیه نیروها، در صورت متاهل بودن منعی وجود ندارد)
پ- از پذیرش داوطلبانی که مدارک ذکر شده را به‌همراه نداشته باشند و یا شرایط آنان مغایر با دستورالعمل و یا آگهی استخدام باشد، خودداری خواهد شد.
ت- کلیه درجه‏ داران و کارمندان آجا برابر تبصره 2 ماده 49 ق آجا(درجه داران از درجه گروهبان‌یکمی تا درجه استواریکمی کارمندان تا سن 25 سال مجاز و باید پس از قبولی در آزمون ورودی در روز گزینش گواهی اشتغال به خدمت از یگان محل خدمت با مهر نیروی انسانی آن یگان و نامه رضایت خدمتی و مجوز شرکت در گزینش دانشگاه‏ های افسری آجا از دایره اعزام به مدارس معاونت نیروی انسانی مربوطه به همراه داشته باشند) می‏توانند در فرآیند گزینش شرکت نمایند.
ث- از ورود همراه داوطلبان اعم از نظامی و غیرنظامی به محل اجرای گزینش جلوگیری به عمل آمده و در صورت مشاهده همراهان در محل گزینش از پذیرش و ادامه کار داوطلب خودداری خواهد شد.
ج- هر داوطلب با مسئولیت خود جهت ادامه مراحل گزینش مراجعه و پیش بینی رفت و آمد و سایر هزینه‌های ضروری (خوراک و اسکان) خود را برای مدت حداقل 3 روز بنماید.
داوطبانی که در ادامه فرآیند گزینش متقاضی استفاده از خوابگاه می باشند،بمنظور رعایت اصول بهداشتی لوازم شخصی اولیه (ملحفه، قاشق، چنگال ، لیوان و…) را به همراه خود داشته باشند.
چ- از پذیرش داوطلبان در غیر از ساعت و تاریخ ذکر شده ممانعت بعمل آمده و درهای ورودی رأس ساعت 7 صبح بسته خواهد شد. لذا داوطلبان طوری حرکت نمایند که حداقل یک ساعت قبل در محل مذکور حضور داشته باشند.
ح- داوطلبان گرامی لطفا از آوردن وسایل غیر ضروری و ممنوعه از جمله (لپ تاپ ، تبلت ، گوشی هوشمند، ساعت مچی هوشمند، لوازم زینتی و گرانبها،لوازم غیر ضروری و غیرمجاز و…) خودداری نمایید.
خ- شروع دوره آموزش متعاقبا اعلام خواهد شد، لذا داوطلبان باید حداکثر قبل از شروع دوره آموزش ، موفق به اخذ مدرک تحصیلی خود شده باشند و اگر داوطلبی تمام مراحل گزینش را با موفقیت طی نموده ولی موفق به اخذ مدرک تحصیلی نشده باشد، پذیرش نهایی نخواهد شد.
د- داوطلبان نظامی و سربازان وظیفه باید با لباس شخصی جهت انجام مراحل گزینش در محل مذکور حضور داشته باشند.
ذ- با توجه به اعلام قبلی در خصوص عدم پذیرش داوطلبان با سابقه بیماری ها و شرایط جسمی و روانی به شرح ذیل، بمنظور جلوگیری از هزینه های اضافی و تردد غیر ضرور (در شرایط شیوع کرونا) این دسته از داوطلبان جهت شرکت در مراحل گزینش مراجعه ننمایند.
1- تالاسمی مینور
2- چاقی (BMI بالاتر از 30)
3- کوررنگی
4- سابقه جراحی های وسیع
5- مشکلات عمده ارتوپدی
6- سابقه هرگونه معافیت پزشکی از مراجع نظامی و انتظامی
7- هرگونه سابقه بیماری های مزمن اعصاب و روان
8-کلیه بیماری های صعب العلاج
9-هرگونه بیماری یا سابقه بیماری که نیاز به مصرف طولانی مدت دارو داشته باشد.
10- کاهش شنوایی متوسط و شدید (بر مبنای تست شنوایی سنجی)
11- هرگونه اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
آدرس مرکز فرآیند گزینش و استخدام نیروها
نشانی محل مراجعه داوطلبان نیروی زمینی:
تهران- میدان حُرّ – خیابان امام خمینی(ره) غربی – نرسیده به چهارراه کمالی – مدیریت گزینش و استخدام نزاجا.
شماره تماس: 66973146-021
مسیر‌های دسترسی :
مسیر شماره 1:ترمینال غرب – به ایستگاه مترو میدان آزادی مراجعه و در ایستگاه شادمان تغییر خط داده و در ایستگاه میدان حر پیاده شوید.
مسیر شماره 2:ترمینال شرق – با اتوبوس‌های BRT به میدان انقلاب مراجعه و از آنجا در ضلع جنوبی با تاکسی یا خط واحد اتوبوسرانی به میدان حر مراجعه نمایید.
مسیر شماره 3:ترمینال جنوب – به ایستگاه مترو ترمینال جنوب مراجعه و در ایستگاه امام خمینی (ره) تغییر خط داده و در ایستگاه میدان حر پیاده شوید.
نشانی محل مراجعه داوطلبان نیروی پدافند هوایی:
تهران- بزرگراه بسیج – بزرگراه هجرت – ستاد فرماندهی نیروی پدافند هوایی ا.ج.ا ایران – جنب بانک سپه – مدیریت گزینش،عضویابی و استخدام
شماره‌های تماس: 35922198-021 – 35924459-021 – 33236788-021
نشانی محل مراجعه داوطلبان نیروی هوایی:
تهران- میدان امام حسین – خیابان دماوند – بعد از اتوبان امام علی (ع) – خیابان شهید غفاری نسب – دایره گزینش و استخدام شهید خضرایی
شماره‌های تماس :35743275_021 – 35743284_021 – 35743413_021
مسیر‌های دسترسی :
مسیر شماره1:ترمینال غرب – اتوبوس‌ BRT به سمت تهرانپارس –ایستگاه شهید فتحنایی – خیابان حجّت .
مسیر شماره 2:ترمینال شرق – اتوبوس‌ BRT به سمت به سمت آزادی – ایستگاه شهید فتحنایی – خیابان حجّت .
مسیر شماره 3:ترمینال جنوب – سوار مترو به سمت تجریش شده و در ایستگاه مترو دروازه دولت پیاده شده و سپس سوار اتوبوس BRT به سمت تهرانپارس – ایستگاه شهید فتحنایی – خیابان حجّت.
نشانی محل مراجعه داوطلبان نیروی دریایی:
تهران- بزرگراه امام علی (ع) شمال – بزرگراه شهید زین‌الدین شرق – اولین خروجی جنب باشگاه صدف نداجا
شماره های تماس :73955351_021 – 77226003_021
مسیر‌های دسترسی :
مسیر شماره 1:ترمینال غرب – به ایستگاه مترو میدان آزادی مراجعه و به ایستگاه جانبازان آمده و از میدان رسالت به آدرس بالا مراجعه نمایید.
مسیر شماره2: ترمینال جنوب – به ایستگاه مترو ترمینال جنوب مراجعه و به ایستگاه جانبازان آمده و از میدان رسالت به آدرس بالا مراجعه نمایید.

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید


16 آذر 1400 – اطلاعیه تمدید مهلت ثبت نام آزمون دانشگاه های افسری ارتش

به اطلاع میرساند؛ بدليل استقبال داوطلبان، مهلت خرید کارت جهت ثبت نام درکنکور اختصاصی دانشگاههای افسری آجا تا ساعت 16 مورخه 1400/9/16 تمدید گردید.
ضمنا داوطلبان می توانند تا ساعت 24 مورخه 1400/9/18 نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام خود اقدام نمایند.


ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور تکمیل کادر افسری نیروهای زمینی، پدافند هوایی ، هوایی ، دریایی وسازمان های تابعه خود جهت پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی ونظام جمهوری اسلامی ایران وادامه راه شهیدان ازبین جوانان مومن ،متدین، متعهد، علاقه مند به رزمندگی ،دارای روحیه انقلابی ،سلحشوری ،ایثارگری و بسیجی سراسر کشور همرزم می‌پذیرد. داوطلبان درحال تحصیل ودانش آموختگان رشته‌های ریاضی‌فیزیک ، علوم تجربی وعلوم انسانی از طریق آزمون اختصاصی و مصاحبه حضوری انتخاب و به منظور فراگیری آموزش‌های نظامی کاربردی دردانشگاه‌های افسری امام علی (ع)، خاتم الانبیاء (ص)، هوایی شهید ستاری، علوم دریائی امام خمینی(ره) و فارابی مشغول به تحصیل خواهند شد.

شروع خرید کارت و ثبت نام:

از روز چهارشنبه 1400/08/05 الی دوشنبه 1400/09/15
هزینه ثبت نام 1/500/000 ریال (صد و پنجاه هزار تومان)، و غیر قابل استرداد می باشد.
دریافت کارت ورود به جلسه آزمون 1400/10/07 الی 1400/10/09
آزمون کتبی جمعه 1400/10/10 ساعت 08:00 صبح   (منابع آزمون) داوطلبان نظام آموزشی قدیم می بایست جهت آزمون منابع نظام آموزشی جدید را مطالعه نمایند
(حضور در حوزه امتحان یک ساعت قبل از شروع آزمون می باشد)

آدرس دفاتر عضویابی و گزینش آجا:

1- داوطلبان به هنگام خرید کارت آزمون می بایست نیروی مورد علاقه جهت تحصیل و خدمت را انتخاب نمایند، بدیهی است این انتخاب بایست با توجه به آگاهی و شرایط نیرو،علایق های فردی ، وضعیت تحصیلی و جسمانی فرد انتخاب گردد. تغییر در این انتخاب در هیچ یک از مراحل و فرآیند ثبت نام امکان پذیر نمی باشد.
داوطلبانی که نیروی مورد علاقه خود را نیروی هوایی یا نیروی زمینی انتخاب نمایند می توانند انتخاب دوم خود را از بین نیروی پدافند هوایی یا نیروی دریایی علامتگذاری نمایند.( با توجه به محدودیت سهمیه ها و امکان عدم قبولی در انتخاب اول ، داوطلبان در صورت انتخاب ثانویه شانس مجدد قبولی خواهند داشت. )
راهنمایی:
با توجه به سهمیه‌ های استخدامی وهمچنین مفاد بند ۳ شرایط اختصاصی ، بیشترین آمار جذب داوطلبان دارای دیپلم علوم انسانی جهت نزاجا و نداجا صورت خواهد پذیرفت بنابراین شایسته است داوطلبان دارای دیپلم علوم انسانی در هنگام انتخاب نیروی موردعلاقه خود، در این خصوص توجه داشته باشند.
داوطلبانی که توسط هر یک از نیروها عضویابی گردیده و فرم عضویابی را تکمیل نموده اند، بایستی حتما در هنگام خرید کارت و انجام ثبت نام نیروی مربوطه را انتخاب نمایند.
2- فرآیند ثبت نام به صورت دو مرحله پیوسته (خرید کارت آزمون – تکمیل فرم ثبت نام ) می باشد. این دو مرحله توسط داوطلب می بایست با موفقیت کامل انجام گردد.
در پایان خرید موفق به داوطلب کد رهگیری خرید ارائه می گردد
در پایان تکمیل فرم ثبت نام شماره پرونده و اطلاعات کامل ثبت نام ارائه می گردد.
داوطلبانی که اقدام به خرید کارت نموده اند بایستی در اسرع وقت ثبت نام خود را کامل و شماره پرونده دریافت نمایند. و تکمیل ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول ننمایند. عواقب عدم تکمیل ثبت نام مشمول شخص داوطلب خواهد بود.
3 – داوطلبانی که فرآیند خرید و تکمیل ثبت نام را به اشخاص دیگر واگذار می نمایند(خانواده، دوستان – کافی نت و …)شخصا مسئول ثبت اطلاعات
می باشند.
4- به هنگام خرید کارت از فیلد انتخاب حوزه ثبت نام باکمال دقت با توجه به محل سکونت خود، استان و حوزه را انتخاب نمائید.
توجه:
داوطلبان ساکن استان های  تهران – قم – البرز، حوزه آنها به صورت (نام استان، تهران) می باشد.
داوطلبان ساکن استان های اصفهان – یزد- چهارمحال بختیاری حوزه انتخابی آنها به صورت (نام استان ، اصفهان) می باشد.
داوطلبان ساکن استان های فارس – کهگیلویه و بویراحمد حوزه انتخابی آنها به صورت (نام استان ، شیراز) می باشد.
5- مشخصات فردی و تحصیلی ،استان محل سکونت – حوزه ، نیروی مورد علاقه پس از خرید کارت در هیچ مرحله ای از ثبت نام قابل ویرایش نمی باشد.
(به هنگام خرید کارت دقت لازم را داشته باشید)

نکات قابل توجه:

دانشجویان قبول شده نهایی سال های قبل که از خدمت و تحصیل در دانشگاه های افسری اجا انصراف ، رها یا اخراج شده اند ،حق خرید کارت و ثبت نام ندارند، لیست این نفرات در منوی سمت راست موجود است.
داوطلبان با سابقه بیماری ها و شرایط جسم و روان ذکر شده حق ثبت نام ندارند ، در صورت اقدام خرید کارت و ثبت نام علاوه بر مستردد نشدن هزینه ثبت نام از مراحل گزینش حذف خواهند گردید.
1- تالاسمی مینور
2- چاقی (BMI بالاتر از 30)
3- کوررنگی
4- سابقه جراحی های وسیع
5- مشکلات عمده ارتوپدی
6- سابقه هرگونه معافیت پزشکی از مراجع نظامی و انتظامی
7- هرگونه سابقه بیماری های مزمن اعصاب و روان
8-کلیه بیماری های صعب العلاج
9-هرگونه بیماری یا سابقه بیماری که نیاز به مصرف طولانی مدت دارو داشته باشد.
10- کاهش شنوایی متوسط و شدید (بر مبنای تست شنوایی سنجی)
11- هرگونه اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
داوطلبان دارای سهمیه (شاهد، جانباز، آزاده،فرزند نظامی، بسیج فعال)بایستی مدارک مربوط به سهمیه را حداکثر تا تاریخ 1400/10/09به دفاتر محل سکونت  خود تحویل نمایند. در غیر این صورت امتیاز مربوطه کم لم یکن تلقی می گردد.

شرایط عمومی:

1- متدین به دین مبین اسلام.
2- تابعیت جمهوری اسلامی ایران (عدم سابقه تابعیت بیگانه)
3- ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداکاری در راه تحقق اهداف آن.
4 – اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه.
5- کسانی که به عنوان عضو به ارتش ج.ا.ا می پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و جهت پاسداری ازاستقلال وتمامیت ارضی ونظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی مأموریت درهرجایی راداشته باشند.
6- شاخصه های تدین وانقلابی بودن اصل بوده ودر همه مراحل موردتوجه قرارمی گیرد.
7- استخدام افراد برمبنای مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و جذب و استخدام براساس نیازسازمان می باشد.
8- دراستخدام افراد به وجود انگیزه خدمتی ، روحیه ایثارو فداکاری توجه می گردد.
9- سپردن تعهد کافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه های دوره آموزشی درصورت استعفاء و یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج.ا.ا.
10- دارابودن حداقل سن 16 سال تمام و حداکثر 22 سال (تا تاریخ 1400/08/05) و در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت ضرورت به حداکثر سن داوطلب اضافه می شود(فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند)
11- حداکثر سن برای رشته خلبانی هواپیما 20 سال می‌باشد.
12- دارا بودن سلامت جسم و روان(برابر معاینات استخدام).
تبصره: حداقل قد برای عموم داوطلبان 165 سانتیمتر و دید چشم برای رشته‌های خلبانی 10/10  و برای سایر رشته‌ها حداقل 8/10 می باشد.
13- فقدان محکومیت مؤثر کیفری و محکومیت ناشی از اقدام علیه امنیت کشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران.
14- نداشتن عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب ، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی.
15- عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش .

شرایط اختصاصی:

1-سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران.
2-داشتن حداقل معدل کل دیپلم برای فارغ التحصیلان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی‌فیزیک 14 و برای دیپلم علوم انسانی 16 و حداقل معدل کتبی برای رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی 10 و برای دیپلم علوم انسانی 14 می باشد.
برای داوطلبان در حال تحصیل (نظام جدید آموزشی) حداقل معدل های اشاره شده در سال دوم متوسطه (سال یازدهم) ملاک بوده و بایستی مدرک قبولی سال آخر متوسطه ( سال دوازدهم) خود رابا شرط حداقل معدل اعلامی و حداکثرتا قبل از شروع دوره جامعه پذیری نظامی مشترک( تا تاریخ 1401/05/09) ارائه نمایند در غیر اینصورت قبولی آنان نادیده تلقی می گردد.(فرزندان شاهد ،جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند).
** باتوجه به مفاد  بند ۲ شرایط اختصاصی، داوطلبانی که درحال تحصیل در سال آخر متوسطه می باشند .بایستی معدل کل وکتبی مدنظر را درهنگام پذیرش نهایی ارائه نمایند. درغیر اینصورت قبولی آنان کان لم یکن تلقی می گردد.بویژه داوطلبان دیپلم علوم انسانی که بایستی حداقل معدل کل و کتبی ۱۴ را ارائه نمایند.
3- جذب داوطلبان دارای دیپلم علوم انسانی فقط جهت تحصیل در رشته های : مدیریت دفاعی دانشگاه امام علی (ع) نیروی زمینی (دررسته های اداری پرسنلی،دارایی،آماد،دژبان ،ترابری و..)،آمادهوایی دانشگاه شهید ستاری نیروی هوایی وخاتم الانبیاء (ص) پدافندهوایی،مدیریت وکمیسردریایی دانشگاه امام خمینی (ره) نیروی دریایی و حفاظت اطلاعات دانشکده فارابی صورت می پذیرد.
4-جهت داوطلبان رشته خلبانی هواپیما حداقل معدل کل 15 و حداقل معدل کتبی 12 می باشد.
رشته خلبانی بالگرد و پهباد معدل کل حداقل 14 و معدل کتبی حداقل 10 می باشد.
5-قبولی در آزمون علمی ، معاینات پزشکی ، مقاومت جسمانی و صلاحیت‌های گزینشی.
6-فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان ، ایثارگران و نظامیان از اولویت استخدام برخوردار می‌باشند.
7-بسیجیان فعال ، حافظان کل قرآن کریم وداوطلبان عضویابی شده از اولویت استخدام برخوردار می باشند.
8-دانشجویان مشغول به تحصیل در سایر دانشگاه ها درصورت داشتن شرایط و ضوابط موردنظر می توانند ثبت نام نمایند.
9- از پذیرفته شدگانی که دانشجوی سایر دانشگاه ها می باشند مشروط به ارائه برگه انصراف از تحصیل ثبت نام نهایی بعمل خواهد آمد.
10- درجه داران رسمی و پیمانی (بین درجات گروهبان یکمی تا استواریکمی) می توانند پس از اخذ مجوز از نیرو یا سازمان مربوط درکنکور اختصاصی شرکت و فقط مجاز به پذیرش دردانشگاه نیرو/ سازمان متبوعه خود می باشند.
11- امکان استخدام دارندگان معافیت پزشکی درارتش ج.ا.ا وجودندارد.
12- امکان استخدام داوطلبان مشمول دارای اضافه خدمت سنواتی وجود ندارد.
13- با توجه به شبانه روزی بودن دوره آموزش، داوطلبان متأهل حق ثبت نام ندارند.
14- نداشتن تعهد خدمتی یا استخدامی به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی.

امتیازات:

1-تحصیل در دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران(دانشگاه افسری امام علی(ع) ،دانشگاه خاتم الانبیاء (ص)، دانشگاه هوایی شهید ستاری ، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر و دانشکده علوم و فنون فارابی) شبانه‌روزی می‌باشد.
2-پوشاک، تغذیه، آموزش ، بهداشت و درمان دانشجویان رایگان می‌باشد.
3-به دانشجویان در طول تحصیل کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.
4-دانشجویان پس از طی 7 ترم موفقیت آمیز تحصیلی به درجه ستواندومی نائل می‌گردند و پس از دانش‌آموختگی به آنان دانشنامه کارشناسی در رشته مربوط اعطا می‌گردد.
5-فارغ التحصیلان از تسهیلات ، وام های مصوب ، کارت اعتباری حکمت ، بیمه خدمات درمانی و بیمه عمر برای خود و عائله تحت تکفل و سایر خدمات رفاهی برابر مقررات و ضوابط موجود برخوردار خواهند شد .

رشته های تحصیلی:

دانشگاه افسری امام علی (ع) – ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی
رشته‌های عمومی نیروی زمینی
شامل:
مدیریت دفاعی (زمینه های :اداری پرسنلی ،دارایی ، آماد، دژبان ، ترابری- مختص کلیه نیروها)
علوم دفاعی (زمینه های: پیاده، زرهی، ش.م.ه، بهداشت و درمان)
مهندسی دفاعی (زمینه های: استحکامات و عمران، الکترونیک، مخابرات و جنگال، مکانیک و الکترومکانیک ،مهمات)
مهندسی نگهداری وتعمیر بالگرد، مهندسی عمران ، خلبانی بالگرد ، کارشناسی ریاضی و کارشناسی فیزیک
دانشگاه افسری خاتم الانبیاء(ص) – ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی
رشته‌ های عمومی نیروی پدافند هوایی
شامل:
مهندسی فرماندهی وکنترل (زمینه های: اطلاعات عملیات (اطلاعات الکترونیکی، اطلاعات ارتباطی، اطلاعات تصویری)، کنترل شکاری ، عملیات موشک)
مهندسی مکانیک (زمینه : تعمیر و نگهداری سامانه های دفاعی هوایی)
مهندسی برق (زمینه های: الکترونیک، مخابرات)
دانشگاه افسری هوایی شهید ستاری – ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی
رشته‌های عمومی نیروی هوایی
شامل:
مهندسی نگهداری و تعمیر هواپیما ، مهندسی هوا فضا
مهندسی برق(زمینه های : مخابرات، الکترونیک، جنگال)
ترافیک هوایی(مراقبت پرواز) ، مدیریت آماد هوایی
مهندسی رایانه(زمینه :نرم افزار- مختص کلیه نیروها)
خلبانی پهپاد(مختص کلیه نیروها)
رشته های هوانوردی (زمینه های  :خلبانی شکاری و ناوبری هوایی)
دانشگاه افسری علوم دریایی امام خمینی(ره) – نوشهر- ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی
رشته‌های عمومی نیروی دریایی
شامل:
تفنگدار دریایی ، مهندسی کشتی ، مدیریت و کمیسر دریایی ،مهندسی ناوبری و فرماندهی کشتی ، مهندسی الکترونیک ومخابرات دریایی
دانشگاه افسری علوم و فنون فارابی- ریاضی فیزیک، علوم تجربی وعلوم انسانی
علوم کاربردی اطلاعات (زمینه :حفاظت اطلاعات)
مهندسی برق(زمینه : جنگال)

مواد، ضرایب و منابع آزمون ورودی:

دروس عمومی
آزمون تعداد ضرایب زمان منابع
دهم یازدهم دوازدهم
چاپ 98 چاپ 99 چاپ 1400
زبان و ادبیات فارسی 25 4 18 دقیقه فارسی1 فارسی2 فارسی3
زبان عربی 25 2 20 دقیقه عربی – زبان قرآن1 عربی – زبان قرآن2 عربی – زبان قرآن 3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
فرهنگ و معارف اسلامی 25 3 17 دقیقه دین و زندگی1 دین و زندگی2 دین و زندگی3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
زبان انگلیسی 25 2 20 دقیقه انگلیسی1 انگلیسی2 انگلیسی3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)

دروس تخصصی (ریاضی و فیزیک)

ریاضی فیزیک
آزمون تعداد ضرایب زمان منابع
دهم یازدهم دوازدهم
چاپ 98 چاپ 99 چاپ 1400
ریاضی 55 4 85 دقیقه هندسه 1 – هندسه 2
– آمار و احتمال
– حسابان 1
– هندسه 3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
– حسابان 2 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
– ریاضیات گسسته (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
فیزیک 45 3 55 دقیقه فیزیک1 فیزیک2 فیزیک3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
شیمی 35 2 35 دقیقه شیمی1 شیمی2 شیمی3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)

دروس تخصصی (علوم تجربی)

علوم تجربی
آزمون تعداد ضرایب زمان منابع
دهم یازدهم دوازدهم
چاپ 98 چاپ 99 چاپ 1400
زمین‌شناسی 25 1 20 دقیقه —– زمین شناسی ——
ریاضی 30 4 47 دقیقه ریاضی1 ریاضی 2 ریاضی3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
زیست‌شناسی 50 2 36 دقیقه زیست‌شناسی 1 زیست‌شناسی 2 زیست‌شناسی3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
فیزیک 30 3 37 دقیقه فیزیک1 فیزیک2 فیزیک3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
شیمی 35 2 35 دقیقه شیمی1 شیمی2 شیمی3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)

دروس تخصصی (علوم انسانی)

علوم انسانی
آزمون تعداد ضرایب زمان منابع
دهم یازدهم دوازدهم
چاپ 98 چاپ 99 چاپ 1400
ریاضی 20 4 25 دقیقه ریاضی و آمار1 ریاضی و آمار2 ریاضی و آمار3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
اقتصاد 15 3 10 دقیقه اقتصاد —– —–
زبان و ادبیات فارسی 30 2 30 دقیقه علوم وفنون ادبی 1 علوم وفنون ادبی 2 علوم وفنون ادبی 3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
زبان عربی 20 1 20 دقیقه عربی – زبان قرآن1 عربی – زبان قرآن 2 عربی – زبان قرآن 3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
تاریخ 15 1 25 دقیقه

تاریخ 1 تاریخ 2 تاریخ 3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
جغرافیا 15 1 جغرافیای ایران جغرافیا 2 جغرافیا 3 کاربردی (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
علوم اجتماعی 20 2 15 دقیقه جامعه شناسی 1 جامعه شناسی 2 جامعه شناسی3 (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
فلسفه و منطق 25 1 25 دقیقه منطق فلسفه آشنایی با فلسفه اسلامی (بخش خوانده شده در نیمسال اول)
روان‌شناسی 20 1 15 دقیقه —– روان‌شناسی —–

 زمان آزمون ورودي :

– آزمون ورودي رأس ساعت 8 صبح مورخه 1400/10/10 برگزار مي‌گردد، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه  توسط داوطلبان الزامی می باشد.
درب ورودی حوزه ها یک ساعت قبل بسته خواهد شد.
جهت آگاهی از نشانی های محل برگزاری آزمون،ازمورخه 1400/10/03 به سایت گزینش و استخدام اجا مراجعه نمایند.

دفاتر گزینش و عضویابی:

نشاني‌هاي دفاتر استخدام اجا جهت انجام هماهنگی های مورد نیاز و مراجعه داوطلبان خود  بشرح زير می باشد:
1 – تهران – اقدسیه- میدان ارتش – دفتر جذب و عضویابی ف آماد و پش مرکز نزاجا- دفتر استخدام نيروي زميني ارتش ج . ا .ا – تلفن : 26127369 – 021
تهران : اتوبان فتح، کیلومتر 12 جاده قدیم ،سه راهی شهریار جنب پادگان پشتیبانی منطقه3 ذوالفقار، دفتر جذب و عضویابی غرب استان تهران واستان البرز
تهران : میدان امام حسین، خیابان دماوند ،خیابان حجت ، فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی دایره گزینش و استخدام 35743275 – 021
تهران : میدان رسالت، انتهای خیابان نیروی دریایی(کوهک)، مدیریت گزینش و استخدام نداجا 73955351- 77226007 – 021
2- اروميه –  خيابان ارتش – جنب تالارمهدا- دفتر جذب وعضويابي – تلفن : 33438810-044
3- اراک- کیلومتر 4جاده خمین –  جنب پادگان مالک اشتر ناجا  –  فرماندهی آموزشهای پدافندهوایی آجا .-تلفن 34132760-086
4- اصفهان – سه راه حكيم نظامي – جنب كلينيك فجر – دفترجذب وعضويابي مركزآموزش توپخانه  – تلفن : 36202019-031
5- اهواز – خيابان لشگر-نرسيده به بيمارستان شهيد منفرد نياكي-ميدان توپ- جنب قرارگاه عملياتي ل92-دفتر جذب وعضويابي- تلفن: 33330574-061
6- ايلام- ميدان معلم- خيابان پیام – انتهاي كوچه پیام4-دفترجذب وعضويابي- تلفن: 32224244-084
7- اردبيل- بزرگراه شهدا –ایستگاه سرعین- جنب پادگان شهيد چمران-دفترجذب وعضويابي  – تلفن : 33710122-045
8- بجنورد- انتهای خیابان فردوسی-میدان شهید شیرودی- دفترجذب وعضويابي  نیروی زمینی دراستان خراسان شمالی- تلفن : 32318281-058
9- بندرعباس- جاده اسكله شهيد باهنر – جنب درمانگاه تخصصي نيروي دريايي(سورو) – دفتر استخدام.  تلفن: 33423009-076
10- بيرجند- خيابان ارتش- روبروي اداره اطلاعات استان (سه راهي عدل)- دفتر جذب وعضويابي استان خراسان جنوبي- تلفن: 32218195-056
11- بوشهر- پايگاه دریایی بوشهر-  درب اول نیروی دریایی-  درب دژبان-  دفتر استخدام.- تلفن: 19- 33444212- 077(داخلی 3046)
12- تبريز- انتهاي خيابان ارتش جنوبي – دفتر جذب وعضويابي استان آذربايجان شرقي – تلفن : 35420630-041
13- خرم آباد – روبروي ميدان اسد آبادي-به طرف مصلي- دفترجذب وعضويابي تیپ184 – تلفن : 33309003-066
14- رشت- خيابان رسالت – بالاتر از منازل سازماني نيروي دریایی – جنب  مجتمع رفاهی باران- تلفن: 33339975- 013
15- زاهدان – خيابان آزادي- روبروی سازمان قضایی ن.م –دفترجذب وعضويابي قرارگاه ل 88 – تلفن : 33239082-054
16- زنجان-میدان ارتش- جنب تالار 22بهمن-دفتر جذب وعضويابي – تيپ 216- تلفن:33538060-024
17- سنندج- میدان ارتش، دژبانی تیپ 128، پادگان شهید سرلشگر ایرج نصرت زاده، دفتر جذب و عضویابی تیپ 128. تلفن: 33111606-087
18- شاهرود- بلوار شهيد مطهري-درب اول پادگان-جنب فروشگاه اتكا-دفترجذب وعضويابي استان سمنان- تلفن :32349097-023
19-شيراز-ميدان امام حسين(ع)- دفتر جذب وعضویابی فرماندهی و ارشد نظامی آجا دراستان فارس و کهکیلویه و بویراحمد تلفن: 32350048-071
20- قزوين – چهار راه وليعصر(عج)-ميدان ارتش- جنب پادگان تیپ116 –  دفتر جذب و عضويابي استان قزوين- تلفن : 33322469-028
21- كرمان –خیابن شریعتی- خیابان معلم- روبروی سازمان قضایی نیروهای مسلح –دفتر جذب و عضويابي استان كرمان- تلفن : 32267757-034
22- كرمانشاه-ميدان لشگر-معاونت نيروي انساني-دفترجذب وعضويابي قرارگاه منطقه اي غرب – تلفن :37231818-083
23- گرگان- فلکه فخرالدین اسعد گرگانی – دفتر جذب وعضويابي استان گلستان- تلفن: 32229499-017
24- مشهد- چهارراه استانداري–ميدان ديدگاه لشگرجنب دادسراي نظامي قضايي ن. م-دفترجذب وعضويابي خراسان رضوي تلفن: 38594269-051
25- نوشهر- خيابان شهيدعمادالدين كريمي- جنب مصلي- دانشگاه علوم درياي امام خميني (ره) -دفتراستخدام- تلفن : 52353083-011
26- همدان- میدان امامزاده عبداله-بلوار زینبیه-روبروی تالار پذیرایی پیام-دفترجذب وعضويابي استان همدان-تلفن: 34222525-081

برای مشاهده اطلاعیه استخدام در سایت ارتش اینجا کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.