اجرای مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی مشروط به موافقت رئیس جمهور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: افزایش ٩٠ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی دندانپزشکی که در جلسه ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور تصویب شد، نیاز به موافقت رئیس جمهور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر مهدی کدخدازاده با بیان این مطلب افزود: در جلسه ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور افزایش ٩٠ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجوی دندانپزشکی تصویب شده است که این مصوبه برای اجرا نیاز به تصویب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و موافقت رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

وی گفت: بهتر است در تصمیم گیری‌ها نظر کارشناسی متخصصان آن حوزه ملاک عمل قرار گیرد. تصمیم گیری بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسان و دلسوزان حوزه سلامت دهان و دندان باعث تهدید سلامت جامعه خواهد شد.

کدخدازاده گفت: مشکل اینجاست که تاوان تصمیم های غلط را مردم خواهند پرداخت. بارها توضیح داده ام که افزایش تعداد دندانپزشک نه تنها باعث ارتقاء سلامت دهان و دندان نخواهد شد بلکه با کاهش کیفیت آموزش از یک سو و افزایش درمان‌های القایی از سوی دیگر، سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

وی گفت: بهتر است تصمیم گیران به نظرات کارشناسان توجه کنند و برای کاهش پرداخت از جیب مردم قدم بردارند. ساده انگارانه است که بخواهیم مشکل سلامت دهان و دندان جامعه را با افزایش ظرفیت دندانپزشکی حل کنیم.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط دانشکده های دندانپزشکی خوب نیست و دانشگاهیان گله مند هستند. اجازه بدهید نخبگان و دانشگاهیان و متخصصان حوزه سلامت برای سلامت جامعه تصمیم بگیرند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار