اختصاص ۲۱هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد امام

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص ۲۱هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد امام

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره )، گفت: در قانون بودجه امسال ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای اشتغال خانواده های زیر پوشش این نهاد اختصاص یافته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت؛ منصور قمشه با اشاره به یکی از نکات برجسته در برنامه ششم توسعه و تأکید آن در بودجه سال 96، گفت: این نکته که توسط نمایندگان خانه ملت تصویب و توسط دولت مورد حمایت قرار گرفت، بحث استفاده از تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای اشتغالزایی خانواده های زیرپوشش است.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره ) تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور تکالیفی برای توانمند سازی خانواده های تحت پوشش پیش بینی شده که از آن جمله این است که هر سال 10 درصد خانواده‌ها در مسیر توانمندسازی از زیر پوشش خارج شوند که این امر تحقق یافت.
وی ادامه داد: به فضل الهی و همراهی نمایندگان خانه ملت موجب شد مصوبات بسیار موثر و مفیدی در برنامه ششم توسعه کشور در زمینه های توانمند سازی، معیشتی، اشتغال، فرهنگی و مسکن خانواده‌هایتحت حمایت حاصل شود..
قمشه افزود: یکی از اقدامات برجسته دیگر برنامه ششم توسعه افزایش مستمری خانواده های تحت حمایت این نهاد است که متوسط 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار مورد تصویب قرار گرفت.
وی اظهار کرد: این اقدام از فروردین امسال انجام شد، البته قانون برنامه ششم توسعه ماده 79 تصریح می کند، که این پرداخت از جانب دستگاه های مسئول متولی امر، کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام گیرد.
قمشه یادآور شد: در گذشته شمار خانواده های تحت پوشش این نهاد یک میلیون و 800 هزار خانوار بود که با توانمد سازی و اشتغالزایی آنها امسال این رقم به یک میلیون و 600 هزار خانوار رسیده است.
راه‌اندازی300 میز خدمت حقوقی در دفاتر کمیته امداد امام
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام (ره) افزود: در سال گذشته 72 هزار اقدام حقوقی توسط کمیته امداد ارایه شده است، که با تشکیل 300 میز خدمت در دفاتر کمیته امداد، بیش از 34 هزار فقره مشاور حقوقی مددجویان توسط وکلای نیکوکار انجام شده است.
قمشه با اشاره به برخی مشکلات حقوقی زنان سرپرست خانوار، گفت: این خانواده‌ها به علت فوت همسر و همچنین طلاق زیر پوشش قرار دارند که بحث حضانت و مهریه و مشکلاتی از قبیل ارث و میراث دارند، از همین رو یکی از اهداف تعریف شده توانمندسازی حقوقی خانواده‌های زیرپوشش و زدودن فقر حقوقی از چهره خانواده‌های زیرپوشش بوده است که تلاش می‌کنیم با همکاری حوزه قضایی در کشور این امر پیگیری شود.
همکاری 3 هزار و 700 وکیل و حقوقدان نیکوکار با کمیته امداد
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) با یادآوری اینکه ادارات کل دادگستری استان‌ها، وکلای نیکوکار و کانون وکلا نیز همکاری خوبی در این زمینه دارند، از آنجا که کار کمیته امداد امام استفاده از ظرفیت مردم در امور خیر است، به همین منظور از حضور وکلای نیکوکار نیز استفاده می‌شود که تعداد آنها 3 هزار و 700 نفر است.
وی افزود: یکی از اقدامات کمیته امداد طی چند سال گذشته، ارایه تسهیلات برای بازسازی مساکن خانواده‌های تحت پوشش است ولی تاخیر در بازپرداخت تسهیلات منجر به توقیف حقوق خانواده‌ها می‌شود.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: خوشبختانه با همت مجلس شورای اسلامی چند قانون حقوقی از جمله عدم توقیف مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی، همچنین معافیت مددجویان از هزینه‌های دادرسی در محاکم قضایی به تصویب رسید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار