اختصاص ۵۸ هزار میلیارد تومان در حوزه حمایت از تولید و اشتغال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص ۵۸ هزار میلیارد تومان در حوزه حمایت از تولید و اشتغال

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۵۸ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید و اشتغال در بودجه سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم زارع عصر شنبه در شورای برنامه ریزی استان فارس با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده توجه ویژه ای به اقتصاد و رفاه مردم شده است، گفت: در موضوع اشتغال ۵۸ هزار میلیارد تومان در حوزه حمایت از تولید و اشتغال مشخص شده است.

وی ادامه داد: در خصوص مشوق های صادراتی از سال ۸۷ تاکنون رقمی حدود ۲ میلیارد دلار با رویکرد صادرات محور پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: راه اندازی صندوق رفاه اجتماعی برای مبارزه با فقر با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مد نظر قرار گرفته که بحران صندوق های مختلف از این طریق رفع شود.

زارع تصریح کرد: ادامه این وضعیت کنونی به طور حتم ممکن نیست به همین دلیل دولت و مجلس به فکر ارائه راه های مختلف برای توسعه هستند که در این راستا نیز در بخش اسناد خزانه و اوراق ها که باید تا پایان برنامه ششم پرداخت شود رقمی حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان مد نظر قرار گرفته است و همچنین موضوع صندوق کار آفرینی امید نیز مطرح است.

وی تاکید کرد: در خصوص اشتغال استان ها نیز طرحی ارائه شده که سهم هر استان مشخص و اعتبارات به خود استان اختصاص داده شود که در مرحله مذاکره و بررسی هستیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار