ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از ۹۱ هزار نفر در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از آموزش ۹۱ هزار و ۸۸۰ نفر از افراد جویای کار در استان، از سال ۹۸ تا کنون خبر داد.

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای در ۲ بخش خصوصی و دولتی صورت می‌گیرد. در استان خوزستان حدود ۶۰۰ مرکز آزاد و ۳۸ مرکز ثابت دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد. آموزش در مراکز ثابت دولتی رایگان است اما در مراکز آزاد (خصوصی) بر اساس تعرفه‌هایی است که مشخص می‌شود.

وی افزود: در بخش خصوصی و دولتی آموزش موازی نداریم، یعنی اگر رشته‌ای در آموزشگاه آزاد وجود دارد، در آموزشگاه‌های دولتی وجود ندارد و دلیل آن نیز حمایت از بخش خصوصی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه بیشتر کسانی‌که از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند افراد جویای کار هستند، ادامه داد: از سال ۹۸ تا کنون ۹۱ هزار و ۸۸۰ نفر از افراد جویای کار از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار شده‌اند. گروه‌های هدف ما، افراد جویای کار، فاقد مهارت و افراد شاغل برای ارتقا مهارت شغلی است.

وی در پایان با بیان اینکه بخشی از آموزش‌ها برای بهزیستی، کمیته امداد، زندان، عشایر و … ارائه می‌شوند، گفت: در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان حدود ۳۵ تا ۴۰ رشته وجود دارد که این رشته‌ها دارای حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ حرفه هستند.

اخبار استان اخبار