استانداردسازی ۳۵۰۰ مشاغل جدید در کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: استانداردسازی سه هزار و ۵۰۰ واحد از مشاغل کشور در اولویت جدی قرار گرفته است.

علی اوسط هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما بعد از انقلاب پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد حرفه‌ای مشاغل تعریف کرده بودیم که در دو سال اخیر تلاش کردیم سه هزار و ۵۰۰ استاندارد جدید را نیز هدف‌گذاری کرده و برای مشاغل مختلف تعیین کنیم.

وی تصریح کرد: بخشی از این استانداردسازی مربوط به بازنگری استانداردهای قبلی و بخشی نیز متناسب‌سازی با نیاز روز مشاغل جدید به ویژه در حوزه آی. تی و دیجیتال بوده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در این استانداردسازی سعی کردیم تا بر اساس مشاغل جدید صلاحیت حرفه‌ای افراد را نیز مورد توجه قرار دهیم تا پاسخگوی مطالبات بازار و تقاضامحوری در این حوزه باشد.

اوسط هاشمی به تدوین سند مهارت در بخش آموزش‌های غیررسمی اشاره کرد و گفت: اساس استانداردسازی و صلاحیت حرفه‌ای همین سند مهارت است که ما با افتخار تمام نسبت به تدوین و تهیه آن با مشارکت خبرگان، اهل نظر و کارفرمایان در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر اقدامات لازم را آغاز کردیم.

وی ضرورت استانداردسازی آموزش‌ها را در این حوزه‌ها با نقش‌آفرینی مربیان کارآزموده و حرفه‌ای یادآور شد و افزود: در بخش صلاحیت حرفه‌ای بعد از ۴۰ سال پیروزی انقلاب دبیرخانه‌ای در سازمان فنی و حرفه‌ای شکل گرفته تا نسبت به این امر اقدامات قانونی را انجام دهد.

اوسط هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب طرحی صلاحیت حرفه‌ای تقدیم دولت دوازدهم شد تا با خرد جمعی و تلاش دولت کار به نتیجه برسد اما به دلیل اختلافی که صنف زیر دولت دوازدهم داشتند، این موضوع به تأیید نهایی نرسید که امیدواریم در دولت سیزدهم صلاحیت حرفه‌ای به تصویب برسد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نوع نگاه را در این موضوع توجه به انسان توانمند و مهارت اعلام کرد و ادامه داد: در کنار همه مؤلفه‌ها آنچه که ارزش و اهمیت بالایی دارد، توانمندی‌ها و مهارت‌هاست و نباید همه ارزش‌ها را در مدرک تحصیلی و یا عنوان و شغل افراد تعریف کرده و خلاصه کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار