استخدام در فاز ۲ پالایشگاه آبادان بدون اطلاع فرماندار ممنوع است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فرمانداری آبادان گفت: استخدام بدون روال و تشریفات قانون کار و با معرفی از دستگاه‌ها بدون اطلاع قبلی فرماندار ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید زین العابدین موسوی عصر امروز در نشست فوق العاده کمیسیون کارگری آبادان که با دستور کار بررسی مشکلات کارگران فاز ۲ پالایشگاه و در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، پس از شنیدن سخنان مجری پروژه فاز ۲، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگران اخراج شده، اظهار کرد: مجریان فاز ۲ پالایشگاه آبادان مکلف‌اند به صورت مستند اثبات کنند که سهم ۸۰ درصدی به‌کارگیری نیروهای بومی را رعایت کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه اخراج، تعدیل، کاهش و یا افزایش نیرو در فاز ۲ باید با اطلاع فرماندار انجام شود، افزود: تمامی کارگران باید دارای قرارداد کاری، آن هم مطابق قوانین کار باشند.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: درباره پایان کار پروژه هایی که حداقل ۱۰ نفر کارگر دارند باید پیش از آن هماهنگی لازم با فرمانداری انجام شود؛ ضمن اینکه به‌کارگیری هر نیرویی در فاز ۲ نیز باید با اولویت نیروهای بومی انجام شود.

موسوی یادآور شد: برای به‌کارگیری نیرو در مشاغل غیر مدیریتی همچون حراست استفاده از نیروهای بومی الزامی است.

وی تأکید کرد: تمام کسانی که با سوءاستفاده از وضعیت کارگران، سعی در جوسازی و متشنج کردن اوضاع را دارند، برخورد جدی انجام می شود.

فرماندار آبادان با بیان اینکه باید پیگیری‌های لازم برای تعیین وضعیت و برقراری بیمه بیکاری کارگران پروژه ای انجام شود، گفت: استخدام بدون روال و تشریفات قانون کار و با معرفی از دستگاه‌ها بدون اطلاع قبلی فرماندار ممنوع است.

وی افزود: در به‌کارگیری نیرو توسط شرکت ODCC و پیمانکاران فاز ۲ پالایشگاه باید موضوع استفاده از نیروهای با سابقه‌ی فعال در چرخه که هیچ مشکلی ندارند، در اولویت باشد؛ ضمن اینکه شرکت‌های وابسته به تعاونی نیروی انتظامی نباید در فاز ۲ به جز در رده های مدیریتی از نیروهای بازنشسته استفاده کنند.

موسوی اظهار کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در اسرع وقت ضمن برگزاری نشست با مدیران شهرک‌های صنعتی آبادان، شرایط به‌کارگیری برخی از نیروهای تعدیل شده را مورد ارزیابی قرار دهد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار