استخدام گمرک جمهوری اسلامی ایران

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

6 آذر 1401: اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون کارگزاران گمرکی در سال 1401

به اطلاع همه متقاضیان شركت در آزمون تخصصی اخذ پروانه کارگزاری گمرکی ـ گمرك جمهوری اسلامی ایران در سال 1401می‌رساند كه آزمون مذکور در صبح روز جمعه مورخ 1401/9/11 در 10 شهرستان كشور (مراکز استان) به شرح جدول مندرج در ذیل اطلاعیه برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت 8:30 آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند بسته خواهد شد، لذا همه داوطلبان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

الف- نحوه‌ و زمان پرینت كارت شركت در آزمون

كارت و برگ راهنمای شركت در آزمون از روز سه شنبه 1401/9/8 بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با وارد كردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و …) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت كارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون و هم چنین اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامی است.

ب- درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

1ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی كارت شركت در آزمون، چنانچه متقاضیان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 2، 3، 4 ، 6، 7، 8 ،9، 10 و 11 (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، كد ملی، سهمیه ایثارگران، بازنشسته گمرک، سنوات خدمت در گمرک، تاریخ فارغ‌التحصیلی، عنوان رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی) كارت شركت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذكور حداكثر تا تاریخ 1401/9/11 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند و در صورتی كه نسبت به بند 5 (جنس) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (مطابق جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه) مراجعه نمایند.

2- چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب فاقد عكس می باشد و یا چنانچه عكس روی كارت وی دارای اشكالاتی از جمله: فاقد مُهر، واضح نبودن عكس و یا اشتباه عكس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون، 2 قطعه عكس 4×3 و كارت ملی یا شناسنامه عكسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشكل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی كارت شركت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام كه توسط خود متقاضی تكمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

یادآوری: داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شركت در آزمون كه بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج- آدرس و محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون

در صورت بروز اشكال در تهیه پرینت از كارت شرکت در آزمون و یا مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در كارت ورودی با اطلاعات ثبت‌نامی و یا هریك از موارد مندرج در بند «ب» فوق، داوطلبان می‌توانند از ساعت 8:30 الی12:00 صبح و 14:00 الی 17:00 بعدازظهر روز پنجشنبه مورخ 1401/9/10 به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (مطابق جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه) مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشكال احتمالی کارت خود اقدام نمایند.

د- زمان و محل برگزاری آزمون

آزمون همه داوطلبان صبح روز جمعه مورخ 1401/9/11  برگزار می‌گردد و فرآیند برگزاری آزمون نوبت صبح از ساعت 8:30 همان روز خواهد بود. آدرس محل برگزاری آزمون بر روی پرینت كارت شركت در آزمون داوطلبان درج شده است.

هـ‍- یادآوری های مهم‌

۱– برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ 8:30 صبح (هشت و سی) می‌باشد.

۳- در ورودی ِحوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۴- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن ، ماسک سه لایه (بدون فیلتر) و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.

۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند « و ‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

۶- به‌همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهدشد.

۷- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.

۸– حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور می‌باشند، بنابراین اکیدا توصیه می‌شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

۹- داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

10-داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ 1401/9/17 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مکاتبه نمایند. درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

و– قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.

ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سئوال برای تخلف در آزمون.

۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.

د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت دراین امر قبل یاحین برگزاری آزمون به هرنحو.

ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف- درمورد مشمولان بند(الف) ماده (۵): اخطارکتبی با درج درپرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی‌ربط یا محرومیت ازگزینش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدیدنظرخواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلب و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.

ماده ۱۲- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسؤول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسؤول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.

تبصره- در مورد آموزشگاه‌هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی‌ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ز – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور

در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، داوطلبان می‌توانند سئوال یا درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به این سازمان ارسال نمایند. ضمناً داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳  با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

برای مشاهده شهر برگزاری آزمون و آدرس باجه های رفع نقص اینجا را کلیک کنید


این دستور العمل در اجرای بخش دهم قانون امور گمرکی مصوب 1390/8/22 آیین نامه اجرایی آن مصوب 1391/12/06 به منظور تبیین شرایط و سازوکار لازم جهت استاندارد سازی فرآیند برگزاری آزمون کارگزاران گمرکی و ایجاد هماهنگی بین واحد های ستادی ذیمدخل در فرآیند صدور پروانه کارگزاری گمرک و جهت شفافیت و اطلاع رسانی به کلیه متقاضیان دارای شرایط مندرج در این شیوه نامه به شرح زیر تهیه و تنظیم گردیده است.
مهلت ثبت نام تا 17 آبان 1401 می باشد.

زمان ثبت نام
زمان ثبت نام متقاضیان آزمون کارگزاری گمرکی از روز چهارشنبه مورخ 1401/08/11 لغایت روز سه شنبه مورخ 1401/08/17 میباشد. ضمناً شرایط متقاضیان شرکت در آزمون و دریافت پروانه کارگزاری گمرکی مطابق ذیل میباشد. (مستفاد از ماده 191 آیین نامه قانون امور گمرکی (آ.ق.ا.گ) مصوب 1391/12/6)
4-1-1- دارا بودن تابعیت ایران
4-1-2- فاقد سو پیشینه کیفری
4-1-3- فاقد سابقه قاچاق گمرکی با گواهی گمرک ایران
4-1-4- دارا بودن حداقل مدرک کاردانی در رشته های امور گمرکی یا حداقل کارشناسی در سایر رشته ها
4-1-5- دارا بودن گواهی پایان خدمت و یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه
4-1-6- کارمند دولت نباشد
4-1-7- داشتن حداقل سن بیست و پنج سال تمام متقاضیان در روز شروع ثبت نام آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور (به عبارتی دیگر، می بایست سن متقاضیان در تاریخ 1401/08/11 حداقل بیست و پنج سال تمام باشد).
تبصره 1: افراد واجد شرایط مفاد تبصره 2 ماده 191 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی میتوانند در این آزمون شرکت نمایند.
تبصره 2: در مورد اشخاص حقوقی، مدیر عامل یا رییس هیئت مدیره آنها باید دارای شرایط یاد شده در سند حاضر باشد.
مدارک مورد نیاز
4-2-1- تکمیل تقاضانامه اینترنتی
4-2-2- پرداخت هزینه ثبت نام آزمون به مبلغ 1/800/000 (یک میلیون و هشت صد هزار) ریال بصورت الکترونیکی از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور
4-2-3 فایل عکس اسکن شده: متقاضی میبایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت نام اینترنتی آماده نماید.
4-2-4- عکس 3×4 که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)
4-2-5 عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
4-2-6- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 300×400 پیکسل و حداقل 200×300 باشد.
4-2-7- تصویر متقاضی باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
4-2-8- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد.
4-2-9- حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
4-2-10 تا حد امکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره 1: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره 2: درصورت ارسال عکس‌ غیر معتبر، ثبت‌ نام متقاضی‌ باطل‌ شده و حق‌ شرکت‌ در آزمون از وی سلب‌ می‌گردد.
یادآوری مهم‌: با توجه‌ به‌ مشکلات به‌ وجود آمده در آزمون های قبلی‌، در خصوص اشتباه در ارسال عکس‌ متقاضیان، که‌ این‌ موضوع اکثرا برای متقاضیانی‌ رخ داده است‌ که‌ ثبت‌ نام آنان توسط‌ دیگران انجام شده است‌، تاکید می‌ گردد که‌ علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌ نامی‌، حتما نسبت‌ به‌ کنترل عکس‌ ارسالی‌ دقت‌ نمایید تا عکس‌ متقاضی‌ دیگری به‌ جای عکس‌ شما الصاق نگردد. بدیهی‌ است‌ که‌ در صورت ارسال عکس‌ اشتباهی‌ از طرف فرد متقاضی‌، فرد به‌ عنوان متخلف‌ تلقی‌ و مطابق‌ مقررات با وی رفتار خواهد شد.
نحوه ثبت نام
4-3-1- کلیه‌ متقاضیان ثبت‌ نام در آزمون در صورت داشتن‌ شرایط‌ مندرج در اطلاعیه‌ باید از روز چهارشنبه‌ مورخ 1401/08/11 لغایت‌ روز سه‌شنبه‌ مورخ 1401/08/17 به‌ درگاه اطلاع رسانی‌ سازمان سنجش‌ آموزش کشور به‌ نشانی‌ سایت سازمان سنجش مراجعه‌ و ضمن‌ مطالعه‌ دقیق‌ اطلاعیه‌ آزمون نسبت‌ به‌ ثبت‌ نام اقدام نمایند. در پایان ثبت‌ نام به‌ هر یک‌ از متقاضیان کد رهگیری ارائه‌ خواهد شد که‌ متقاضیان لازم است‌ تا پایان تمامی‌ مراحل‌ آزمون این‌ کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به‌ صورت الکترونیکی‌ می‌باشد و متقاضیان لازم است‌ از طریق‌ درگاه اطلاع رسانی‌ مذکور نسبت‌ به‌ ثبت‌ نام در آزمون اقدام نمایند. ثبت‌ نام به‌ غیر از روش فوق غیر قابل‌ قبول بوده و این‌ دسته‌ از متقاضیان مجاز به‌ شرکت‌ در آزمون نمی‌باشند.
4-3-2- پرداخت‌ وجه‌ ثبت‌ نام به‌ مبلغ‌ 180/000 تومان (یک‌ میلیون هشت‌ صد هزار ریال) به‌ صورت الکترونیکی‌ از طریق‌ کارتهای بانکی‌ متصل‌ به‌ شبکه‌ شتاب اقدام نمایند.
4-3-3- متقاضیان باید در مهلت‌ تعیین‌ شده نسبت‌ به‌ ثبت‌ نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به‌ روزهای پایانی‌ خودداری نمایند. به‌ ثبت‌ نامهای ناقص‌ ترتیب‌ اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی‌ به‌ هیچ‌ وجه‌ مسترد نمی‌ گردد.
برگزاری آزمون
زمان برگزاری آزمون در محل‌ اعلامی‌ توسط‌ سازمان سنجش‌ آموزش کشور روز جمعه‌ مورخ 1401/09/11 می‌باشد. ضمناً مجموع 120 سوال در قالب‌ یک‌ دفترچه‌، با سرفصل‌های ذیل‌، با ضرایب‌ 1 و با لحاظ نمره منفی‌ خواهد بود.
4-4-1- قانون امور گمرکی‌ و آیین‌نامه‌ اجرایی‌ آن (مصوب 90)
4-4-2- مقررات صادرات و واردات و آیین‌نامه‌ اجرایی‌ آن (سال‌ 1401)
4-4-3- اصول طبقه‌بندی کالا
4-4-4 تعیین‌ ارزش کالا
4-4-5- قانون حمل‌ و نقل‌ و عبور کالای خارجی‌ از قلمرو جهوری اسلامی‌ ایران و آیین‌نامه‌ اجرایی‌ آن
4-4-6- قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (آخرین‌ اصلاحات و الحاقات بعدی)
4-4-7 قانون مناطق‌ آزاد و ویژه اقتصادی و آیین‌ نامه‌های مرتبط‌
4-4-8- آشنایی‌ با سامانه‌های تجارت خارجی‌
4-4-9- اینکوترمز 2020 (اصطلاحات بین‌ المللی‌ بازرگانی‌)
یادآوری مهم‌: مواد آزمون 3-4-4 اصول طبقه‌بندی کالا و 4-4-4 تعیین‌ ارزش کالا بر اساس قانون امور گمرکی‌ و آیین‌نامه‌ اجرایی‌ آن (مصوب 90) و مقررات صادرات و واردات و آیین‌نامه‌ اجرایی‌ آن (سال 1401) می‌ باشد.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت
کارت شرکت‌ در آزمون از روز سه‌ شنبه‌ مورخ 1401/09/08 برای مشاهده و پرینت‌ بر روی درگاه اطلاع رسانی‌ سازمان سنجش‌ آموزش کشور به‌ نشانی‌ سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت‌. آزمون در روز جمعه‌ مورخ 1401/09/11 با توجه‌ به‌ آمار شرکت‌ کنندگان، حسب‌ مورد در مراکز استان و شهرستان برگزار خواهد شد. ساعت‌ شروع و محل‌ برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت‌ در آزمون درج و به‌ هنگام پرینت‌ کارت به‌ آگاهی‌ متقاضیان خواهد رسید.
اعلام نتایج‌ آزمون (اولیه‌)
اعلام نتایج‌ اولیه‌ آزمون حداکثر 40 روز کاری پس‌ از برگزاری آزمون توسط‌ سازمان سنجش‌ آموزش کشور و از طریق‌ درگاه اطلاع رسانی‌سازمان مذکور خواهد بود. ضمناً داوطلبانی‌ که‌ حداقل‌ هفتاد درصد (70%) امتیاز میانگین‌ نمرات یک‌ درصد (1%) حائزان بالاترین‌ امتیاز را کسب‌ کنند به‌ عنوان پذیرفته‌ شده، جهت‌ طی‌ مراحل‌ مقتضی‌ معرفی‌ می‌شوند.
تذکر: ایثارگران (جانبازان حداقل‌ ده درصد (10) آزادگان با حداقل‌ سه‌ ماه سابقه‌ اسارت و رزمندگان با داشتن‌ حداقل‌ شش‌ ماه جبهه‌، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بیست‌ و پنج‌ درصد درصد(25%) و بالاتر، فرزندان رزمندگان دارای‌ حداقل‌ دوازده ماه سابقه‌ حضور داوطلبانه‌ در جبهه‌ از اولویت‌ مقرر و امتیازات مربوطه‌ برخودار خواهند بود.
استعلام شرایط‌ احرازی
پس‌ از اعلام پذیرفته‌شدگان اولیه‌ آزمون توسط‌ سازمان سنجش‌ آموزش کشور، معاونت‌ توسعه‌ مدیریت‌ و منابع‌ گمرک نسبت‌ به‌ انجام استعلامات پذیرفته‌شدگان اولیه‌ به‌ شرح ذیل‌ اقدام خواهد نمود.
4-7-1- استعلام سوءپیشینه‌ از قوه قضاییه‌
4-7-2- استعلام عدم تخلف‌ گمرکی‌ از مرکز مبارزه با جرایم‌ سازمان یافته‌ و دفتر بازرسی‌ و مدیریت‌ عملکرد گمرک ایران
4-7-3- استعلام مدرک تحصیلی‌ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
4-7-4- استعلام وضعیت‌ پایان خدمت‌ یا معافیت‌ خدمت‌ از فراجا (فرماندهی‌ انتظامی‌ ج.ا.ا.)
4-7-5- استعلام عدم اشتغال به‌کار در سازمانهای دولتی‌ از سازمان اداری و استخدامی‌
4-7-6- استعلام حراست‌ از مرجع‌ مربوطه‌
4-7-7- استعلام حداقل‌ سن‌ بیست‌ و پنج‌ سال تمام برای متقاضیان در روز شروع ثبت‌نام آزمون (1401/08/11)
تبصره3: دارا بودن شرط سنی‌ حداقل‌ 25 سال تمام. (ملاک تعیین‌ سن‌، روز شروع ثبت‌ نام آزمون کارگزاری، خواهد بود).

تقویم آزمون:

مهلت ثبت نام: تا 17 آبان 1401
دریافت کارت آزمون: 08 آذر 1401
زمان برگزاری آزمون: 11 آذر 1401

جهت دانلود دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

جهت ثبت نام اینجا کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.