استخدام ۷۳ هزار نفر در آموزش پرورش سال ۹۹

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: امسال ۲۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان، ۲۸ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و ۲۵ هزار نفر هم از طریق تغییر وضعیت، استخدام آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،محسن حاجی میرزایی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اعلام این خبر گفت: ۲۰ هزار نفر از طریق کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند که از همان سال اول حقوق می‌گیرند و سال‌های تحصیلشان هم جزو سنواتشان حساب می‌شود، ۲۸ هزار نفر هم از طریق ماده ۲۸ و از بین لیسانسیه و با آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند و ۲۵ هزار نفر هم با تغییر وضعیت مثلا تغییر وضعیت از حق التدریسی، جذب آموزش پرورش می‌شوند.
او گفت: جذب این تعداد نیرو در وزارت آموزش پرورش بی سابقه است و از این نظر امسال از درخشان‌ترین سال‌های آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی در خصوص آغاز سال تحصیلی هم گفت: قطعا سال تحصیلی از ۱۵ شهریور در سارسر کشور آغاز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که ما متناسب با پروتکل ستاد کرونا عمل می‌کنیم گفت: برای سال تحصیلی سه حالت پیش بینی کرده ایم یکی شرایط عادی که دانش آموزان و معلمان می‌توانند در مدرسه حاضر شوند مثل گذشته؛ دوم وضعیتی که کلاس می‌تواند با ظرفیت کمتر و زوج و فرد کردن دانش اموزان برگزار شود و وضعیت دیگر هم ممکن است در مقاطع کوتاهی اجازه نداشته باشیم افراد را به مدرسه بیاوریم که در این صورت از روش‌های آموزشی مجازی و تلویزیونی استفاده خواهیم کرد.

حاجی میرزایی گفت: اگر تعداد دانش آموزان در کلاسی زیاد باشد و با رعایت پروتکل در دو نوبت و زوج فرد نشود در سه نوبت تلاش می‌کنیم که دانش آموزان را از حضور در مدرسه محروم نکنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما اصولی را تعریف کرده ایم که تغییر ناپذیراست، اما در شرایطی اختیاراتی هم به خود مدارس داده ایم تا متناسب با شرایط خودشان تصمیم بگیرند.

او با بان این که ۳.۵ میلیون نفر عضو شبکه شاد نیستند گفت: می‌دانیم که بعضی خانواده‌ها ابزار هوشمند ندارند یا در مناطقی هستند که دسترسی به اینترنت نیست، اما ما متعهد هستیم که به همه آموزش بدهیم و و برای این دسته از دانش آموزان هم بسته‌های اموزشی تدارک دیده شده است.

حاجی میرزایی گفت: تلاش بر این است که سیم کارت مخصوص دانش آموزان تهیه شود تا دسترسی دانش آموزان به اینترنت امن از طریق آن فراهم باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار