اشتغالزايي 855 هزار نفري در شهرك‌ها و نواحي صنعتي تا شهريورماه امسال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغالزايي 855 هزار نفري در شهرك‌ها و نواحي صنعتي تا شهريورماه امسال

معاون وزير صمت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران گفت: تا پايان شهريورماه امسال در مجموع 42 هزار و 160 واحد در شهركها و نواحي صنعتي مورد بهره برداري قرار گرفته كه با توجه به اينكه ميانگين اشتغال هر واحد كوچك و متوسط 20 نفر است با بهره برداري از اين واحدها زمينه اشتغال براي 854 هزار و 615 نفر فراهم شده است.

به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومي، دكتر صادق نجفي در گفتگوي اختصاصي با پايگاه اطلاع رساني روابط عمومي سازمان با بيان اين مطلب افزود: تعداد شهرك‌ها و نواحي صنعتي مصوب با احتساب مناطق ويژه اقتصادي تا پايان شهريور ماه امسال 978 فقره است كه شامل 569 شهرك صنعتي و 409 ناحيه صنعتي مي باشد.

وي با اعلام اينكه 807 شهرك و ناحيه صنعتي در حال بهره برداري در كشور وجود دارد، تصريح كرد: 497 مورد آن شهرك صنعتي و 311 مورد ديگر ناحيه صنعتي هستند.

دكتر نجفي با بيان اينكه 65 شهرك و ناحيه صنعتي تخصصي در كشور داريم، گفت: تا پايان شهريورماه امسال 7 شهرك فناوري در كشور مصوب شده است و 6 شهرك فناوري به بهره برداري رسيده است كه اين شهركهاي فناوري مورد بهره برداري در شهرهاي مشهد، تبريز، اروميه، همدان، فارس و اصفهان هستند.

معاون وزير صمت همچنين با اشاره به پايان مطالعات دو شهرك فناوري قزوين و گيلان گفت: شهرك فناوري استان تهران نيز در حال طراحي مجدد مي باشد.

دكتر نجفي در بخش ديگري از اين گفتگو با اعلام اينكه 6 شهرك صنعتي مستقر در مناطق آزاد تجاري در كشور وجود دارد، اضافه كرد: اين شهركها آبادان، آبادان2، خرمشهر، انزلي، ماكو و ماكوي2 هستند.همچنين 9 منطقه ويژه اقتصادي در كشور داريم.

وي با اشاره به فعاليت مراكز خدمات فناوري كسب و كار در كشور، گفت: 5 مركز خدمات فناوري كسب و كار در دست ساخت است و 36 مركز به بهره برداري رسيده است.

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران در ادامه بيان كرد: 2 مجتمع فناوري اطلاعات (IT) و خدمات نرم افزاري به بهره برداري رسيده در كشور داريم.

دكتر نجفي با اعلام اينكه تا پايان شهريورماه امسال در مجموع 42 هزار و 160 واحد در شهركها و نواحي صنعتي مورد بهره برداري قرار گرفته است، گفت: با بهره برداري از اين واحدها زمينه اشتغال براي 854 هزار و 615 نفر فراهم شده است.

وي همچنين تعداد قراردادهاي منعقده در شهركها و نواحي صنعتي كشور تا پايان شهريورماه را 74 هزار و 520 فقره اعلام كرد و افزود: اين رقم در شش ماهه اول امسال 2 هزار و 124 مورد و در شش ماهه دوم سال گذشته يك هزار و 483 مورد بوده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار