اشتغال در آبادان مصیبت است/ادارات از دستور استاندار سر باز می زنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال در آبادان مصیبت است/ادارات از دستور استاندار سر باز می زنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در بحث اشتغال در آبادان که شهری مرزی است، مصیبت داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل مختار ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال شهرستان آبادان افزود: در بحث اشتغال و کارآفرینی که یک فرآیندی است که از آموزش آغاز و به بازار ختم می شود ما چه نیازسنجی کرده ایم تا بتوانیم کار را طبق روال انجام دهیم. بسیاری از طرحهای اشباع شده و وقتی کسی را معرفی می کنیم با مشکل مواجه می شود بیایید واقعیت ها را بگوییم.

وی با بیان اینکه شهرکهای صنعتی مان دچار مشکل هستند، اظهار کرد: در شهرکهای صنعتی واحدهایی داریم که برای ادامه کار و فعالیت نیاز به گردش مالی دارند و اگر این مسئله حل شود می توانند فرصت های شغلی را ایجاد کنند.

مختار خطاب به استاندار خوزستان تصریح کرد: به رغم ابلاغ شما به سازمان های آب و برق مبنی بر عدم قطع آب و برق واحدهای صنعتی اما متاسفانه به کرات شاهدیم که آب و برق صنایع قطع می شود. آقای استاندار شما دستور را داده اید اما ادارات و سازمانها از انجام آن استنکاف می کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه به مصوبه الحاق شهرک صنایع دریایی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز این صنعت برای توسعه و ایجاد اشتغال نیاز داریم، گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای هشت طرح صیادی در منطقه نیاز داریم ضمن آنکه برای فعال سازی ۱۳ واحد صنعتی در شهرک صنعتی نیاز نیز ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مختار افزود: مشکلی که در بخش تجارت هست آنکه وقتی جنسی را بخواهیم از خارج کشور وارد کنیم خط کشتیرانی برای انجام این کار نداریم و لذا کالا باید به شهرهای بندری دیگر برود و پس از صرف زمان فراوان به منطقه برسد لذا ایجاد یک خط کشتیرانی برای این کار لازم و ضروری به نظر می رسد.

وی اظهار کرد: باید برای بازارچه های مرزی برند سازی شود تا خریدارانی که از شهرهای مختلف برای خرید خرید اجناس مورد نظرشان می آیند بدانند که به کدام بازارچه مراجعه کنند، متاسفانه تاکنون بازارچه های مرزی هیچ سودی برای مردم منطقه نداشته اند.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: به شهرک گردشگری با هدف توسعه گردشگری منطقه نیاز داریم که برای آن می توان از ظرفیت جزیره شادمانی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: از ۳۵۰ مجوز دامپروری صادر شده تنها ۲۵ دامپروری فعال است که با کمک به اینها ضمن فعال سازیشان می توان زمینه اشتغال را نیز ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: عنایت مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان مشمول آبادان نیز شد به طوریکه در این باره ۲۳ هزار هکتار در فاز نخست برای آبادان پیش بینی شد که هم اکنون بیش از هشت هزار هکتار آن مهیا شده و کشاورزان برای ادامه راه نیاز به وام کم بهره دارند، برای این منظور صندوق کارآفرینی و وزارت راه باید ورود کنند تا از این فرصت مهیا شده بتوان بهترین و بیشترین بهره را برد.

مختار گفت: توجه به بحث کاشت نخیلات امری ضروری است که باید برای آن چهار کارخانه عمل آوری خرما ساخته شود ضمن آنکه تعاونی های فرآوری خرما نیز بایستی راه اندازی شوند، با افزایش تولید خرما کشاورز با انگیزه بیشتری به کار و فعالیت خود می پردازد، برای ایجاد فرصتهای شغلی باید کوشید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار