اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، آخرین مهلت ثبت نام نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران ویژه شاغلان بنگاه‌های اقتصادی را تا ۱۰ بهمن‌ماه اعلام کرد.

شهرام ملایی هزاروندی با اشاره به اینکه مسابقات در سه گروه ماشین‌کاری صنعتی، طراحی مهندسی و جوشکاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: رشته‌های تراشکاری یونیورسال، فرزکاری یونیورسال، تراشکاری CNC و فرزکاری CNC در گروه ماشین‌کاری صنعتی، جوشکاری SMAW، جوشکاری با گاز محافظ CO۲ و جوشکاری با گاز محافظ آرگون در گروه جوشکاری و طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم افزار SOLIDWORKS، طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم افزار CATIA و برنامه‌نویسی PLC در گروه مهندسی از رشته‌های این دوره از مسابقات است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که هیچگونه محدودیتی برای معرفی تیم در ۱۰ رشته مسابقات برای هر بنگاه اقتصادی وجود ندارد، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند تا ۱۰ بهمن‌ماه به وب سایت www. worldskills. ir/news/iwsc۰۱ مراجعه و نسبت به معرفی تیم‌ها اقدام کنند.

ملایی هزاروندی شناسایی و کشف استعدادهای برتر مهارتی، ایجاد نشاط در جامعه کارگری و تغییرات مثبت رفتاری، افزایش بهره‌وری و کارآیی، تحرک اجتماعی، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت و نوآوری، کسب و انتقال تجربه و آشنایی با استانداردهای جدید مهارت از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

وی عنوان کرد: مسابقات ملی مهارت کارگران بر اساس استانداردهای بین‌المللی به صورت سالانه برگزار می‌شود و از مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران استقبال می‌شود.

ملایی هزاروندی اضافه کرد: بنگاه‌های اقتصادی حامی این رویداد می‌توانند از امتیازات ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (مصوب هیأت محترم وزیران در تاریخ ۱۹/۰۵/۱۴۰۱) بهره‌مند شوند.

وی گفت: با اعطای مدال طلا، نقره و برنز به همراه جوایز نفیس به نفرات اول تا سوم هر رشته، از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت کارگران تجلیل می‌شود و علاوه بر آن برای برگزیدگان کارت مربیگری و آزمون‌گری فنی و حرفه‌ای و گواهینامه حضور در مسابقات صادر خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار