اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش تا پیش از پایان مهرماه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

به گزارش خبرگزاری ایمنا؛ نتایج نهایی ارزیابی آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی آموزش و پرورش تا پیش از پایان مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی کاظمی امروز _ جمعه هفتم مهرماه_ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در حاشیه رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی که در هتل عباسی برگزار شد، اظهار کرد: نتایج آزمون استخدامی با توجه به اینکه ارزیابی تکمیلی طی اوایل هفته گذشته به پایان رسیده است، باید بررسی‌های نهایی انجام و در نهایت نتایج اعلام شود.

وی با اشاره به اهمیت تأمین نیروی انسانی و حضور معلمان در کلاس‌های درس ادامه داد: به دنبال این موضوع هستیم که در اسرع وقت در مهرماه اعلام نتایج صورت گیرد، نتایج نهایی ارزیابی آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی آموزش و پرورش تا پیش از پایان مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شاید در روزهای ابتدایی سال تحصیلی تعدادی از کلاس‌ها بدون معلم بود، اما امروز کلاس بدون معلم نداریم، معلمان دوره ابتدایی روز پنجشنبه اعلام نتایج ارزیابی‌شان انجام و سازماندهی شده است تا مشکل نیروی انسانی رفع شود.

به گزارش ایمنا، اولین آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ به جذب آموزگار اختصاص داشت که روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار شد و ۵۳۴ هزار و ۴۰۴ نفر به رقابت پرداختند؛ بر اساس این آزمون مقرر شد تا حدود ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری در مدارس کشور جذب شوند که شامل ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی است.

همچنین آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی وزارت آموزش و پرورش در مرداد ماه برگزار شد که حدود ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان این آزمون را زنان تشکیل دادند، حدود ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر در این آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز شرکت کرده بودند که از این تعداد تنها ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر جذب این رشته شغل‌ها در آموزش و پرورش می‌شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار