افتتاح نخستین کارخانه تولید شکر دارویی ایران در خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی گفت: نخستین کارخانه تولید شکر دارویی ایران به زودی در استان خوزستان به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

محمود قدرتی ظهر امروز در نشست مشترک مسؤولان شرکت توسعه نیشکر با ریاست سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: با هدف تنوع و توسعه محصول و ایجاد ارزش افزوده و همچنین جلوگیری از وابستگی کشور، شرکت توسعه نیشکر با ظرفیت سنجی، تصمیم به تولید شکر دارویی گرفت.

وی افزود: از این‌رو عملیات اجرایی پروژه شکر دارویی در شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی از سال 93 آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اسفندماه امسال این کارخانه با ظرفیت 15 هزار تن شکر دارویی در سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی گفت: شکر دارویی، ساکارز کاملاً خالص و بهداشتی است که اولین کارخانه تولید آن در ایران در محدوده شرکت کشت و صنعت نیشکر فارابی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واقع شده است.

قدرتی اضافه کرد: شکر دارویی این کارخانه مطابق با استانداردهای دارویی بین‌المللی از جمله BP، USP و IP تولید و بسته‌بندی می‌شود.

وی گفت: در دنیا شرکت‌های محدودی در اروپا، آمریکا، چین و برزیل شکر دارویی تولید می‌کنند که ایران نیز با به بهره‌برداری رساندن این کارخانه جزء کشورهای تولید کننده این محصول قرار می‌گیرد.

قدرتی بیان کرد: در گذشته شکر دارویی از کشورهای اروپایی وارد می‌شد ولی به دلیل محدودیت واردات کالا از خارج کشور و عدم دسترسی به این نوع شکر در داخل کشور، با توجه به حساسیت و اهمیت حفظ سلامت جامعه طرح اجرای تولید شکر دارویی ضروری بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از طرح تولیدی شکر دارویی تامین مصرف داخل به میزان 12 هزار و 500 تن در سال است که علاوه بر اشتغال‌زایی با توجه به اینکه ماده اولیه این محصول منتج از بخش کشاورزی است لذا می‌توان ارزش افزوده قابل توجهی را نیز ایجاد کند.

اخبار استان اخبار