افزایش سهیمه پذیرش دانشجوی پزشکی به شرط خدمت در مناطق محروم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش سهیمه  پذیرش دانشجوی پزشکی به شرط خدمت در مناطق محروم

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه افزایش سهیمه پذیرش دانشجوی پزشکی به شرط خدمت در مناطق محروم امکان پذیر است،گفت: طرح تحول سلامت طرح کاربردی در حوزه سلامت است اما مشکلات حوزه ودرمان در استان سیستان وبلوچستان عمیق تر است.
محمد باسط درازهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت افزایش پذیرش ظزفیت دانشجو پزشکی در کشور،گفت: افزایش سهمیه پذیرش دانشجوی پزشکی به شرط خدمت در مناطق محروم در اولویت قرار بگیرد تا بتوان خدمات رسانی در حوزه بهداشت ودرمان در مناطق محروم بویژه استان سیتان و بلوچستان را به حده ایده ال رساند.

کاستی‌های کمبود پزشک در مناطق محروم با افزایش پذیرش دانشجو

نماینده مردم سراون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش سهمیه دانشجوپزشکی در استان سیستان و بلوچستان بویژه در سراوان در چندسال گذشته، موجبات اینده نگری در تامین نیروی انسانی پزشک را فراهم آورده است زیرا این امر می تواند درآینده مشکلات خدمات درمانی بهداشتی کشور را به سادگی مرتفع کند.

وی ادامه داد: خدمات بهداشتی ودرمانی جز اساسی ترین خدماتی کیفی درحیطه درمان است که باید در اولویت خدمات درمانی و بهداشتی قرار بگیرد زیرا بطور حتم توسعه خدمات درمانی و پیشگیری از بیماری می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از شیوع بیماری داشته باشد.

افزایش سهیمه پذیرش دانشجوی پزشکی به شرط خدمت در مناطق محروم

عضو کمیسیون آموزش ، تحقیقیات مجلس بیان اینکه افزایش سهیمه پذیرش دانشجوی پزشکی به شرط خدمت در مناطق محروم عملیاتی شود یادآورشد: عمق مشکلات بهداشتی ودرمانی در جامعه پزشکی در استان سیستان و بلوچستان به حدی است که طرح تحول سلامت هم نتوانسته است، کاستی های خدمات درمانی در این مناطق را برطرف کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار