افزایش ضریب امتیاز جذب نیروی بومی در آزمون های استخدامی تامین اجتماعی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی گفت: در آزمون های استخدامی پیش‌رو ضریب امتیاز جذب افراد بومی را افزایش خواهیم داد تا بومی‌ها بیشتر جذب شوند و همچنین امتیاز ویژه برای متاهلین و افراد دارای فرزند دیده شده است که به آزمون کتبی آن‌ها افزوده خواهد شد.

با حضور ابوالفضل عفت‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی جلسه شورای اداری تامین اجتماعی هرمزگان برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: بحث کلی ما راجب تامین نیروی انسانی و کسری کادر سازمان است که تقریبا سال گذشته بیش از ۳هزار نفر از همکاران بازنشسته شدند بر همین مبنا داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم که هر چه سریعتر آزمون استخدامی برگزار شود.

وی افزود: در آزمون های استخدامی پیش‌رو ضریب امتیاز جذب افراد بومی را افزایش خواهیم داد تا بومی‌ها بیشتر جذب شوند و همچنین امتیاز ویژه برای متاهلین و افراد دارای فرزند دیده شده است که به آزمون کتبی آن‌ها افزوده خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی بیان‌کرد: امسال ۵۰ درصد میانگین نمره سه نفر اول به عنوان نصاب قبولی در آزمون استخدامی ملاک خواهد بود و قطعا همه افرادی که قرار است استخدام شوند توسط یک گروه مصاحبه خواهند شد و امتیاز ۵۰ به ۵۰ بین آزمون کتبی و مصاحبه نیز به ۶۰ درصد تاثیر آزمون کتبی بر ۴۰ درصد مصاحبه تغییر پیدا می‌کند.

عفت‌نژاد عنوان‌کرد: سازوکار به کارگیری نیروهای حجمی را چابک‌تر می‌کنیم تا نیروها را به کار بگیریم.

وی ادامه داد: اتفاقی که راجب فوق‌العاده ویژه افتاد این بود که وزارت بهداشت فوق العاده ویژه کارکنان خود را ۵۰درصد ارتقا داد و سازمان تامین اجتماعی هم مسیری را برای این ارتقا طی کرد که نهایتا با افزایش فوق‌العاده ویژه کادر درمان موافقت شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: امسال بحث مطالعات و بازنگری در ساختار سازمان را در سطوح مختلف آغاز کرده‌ایم لذا در تلاش هستیم ساختار شعب بازنگری و بروز شوند.

عفت‌نژاد بیان‌کرد: راجب به بحث جانشین پروری و آزمون‌های ارتقای شغلی نیز آنچه که فکر می‌کنم نیاز امروز سازمان است مقررات زدایی است چرا که از بس مقرراتی وضع کرده‌ایم که اختیار افراد سلب شده است لذا در تلاش هستیم تفویض اختیاراتی به استان‌ها انجام شود تا بر اساس منابع خود بتوانند تصمیماتی را بگیرند و بحث جابه‌جایی یا ارتقای نیروها را انجام دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار