افزایش مبلغ وام دانشجویی در سال ۹۷

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش مبلغ وام دانشجویی در سال ۹۷

صدیقی گفت: به کمک بانک ها میزان وام دانشجویی به ۱۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگارحوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم صدیقی با اشاره به وام‌های دانشجویی گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مجموع 21 نوع وام دارد که به دانشجویان مستعد و کم بضاعت پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در صندوق رفاه دانشجویان سعی کرده‌ایم در سال‌های اخیر یک ارتقای خدمات رسانی توام با کرامت انسانی با دانشجویان داشته باشیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: سال گذشته، حدود 417 میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت کرده‌ایم که با هم‌افزایی و با حمایت دولت و افزایش درآمد اختصاصی صندوق، این رقم به 673 میلیارد تومان در سال جاری افزایش می‌یابد که البته با هم افزایی بانک‌ها تا 1300میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

صدیقی بیان کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از سال 93 یک وام ویژهدانشجویان دکتری تعریف کرده است که ماهانه به دانشجویان دکتری تسهیلات ارائه می‌شود و دانشجویان 2 سال بعد از فارغ التحصیلی در اقساط 60 ماهه این وام را بر می‌گردانند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: سال 95 حدود 58 میلیارد تومان و سال 96حدود 166 میلیارد تومان، وام ویژه دکتری پرداخت شد که امسال این وام به 220 میلیارد تومان افزایش یافته و می‌توانیم تعداد بیشتری از دانشجویان دکتری را پوشش دهیم.

وی با اشاره به افزایش وام ضروری دکتری بیان کرد: به هر دانشجوی دکتری3 میلیون تومان وام ضروری ارائه می‌شود که در گذشته رقم این وام یک میلیون تومان بود و اکنون این رقم 3 برابر شده است؛ سال گذشته 44 میلیارد و 700میلیون تومان وام ضروری دکتری پرداخت شد که امسال به 65 میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش یافته است. یعنی 47 درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر وام‌های مختلفی در مقاطع تحصیلی مختلف داریم به طوریکه در مقطع دکترا در حال حاضر 700 هزار تومان وام تحصیلی ارائه می‌شود و در دانشجویان کارشناسی این رقم به 450 هزار تومان می‌باشد.

صدیقی گفت: خوشبختانه در حال حاضر پوشش وام‌های دانشجویان صندوق رفاه به غیر از وام شهریه صد در صدی است، ولی وام‌های دیگر مقاطع مختلف در حداکثر 17 روز به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی در ادامه با توجه به وجود تورم در کشور گفت: ما طبیعتا متناسب با رشد قیمت‌ها نتوانستیم جلو برویم به طوری که اعتبار ما محدود است ولی سالانه چیزی حدود 10 الی 15 درصد به وام‌ها اضافه کرده‌ایم خوشبختانه در سال 97 نیز افزایش وام‌ها صورت گرفته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به کیفیت سلف سرویس‌های دانشگاه‌ها گفت:‌به هر حال بحث غذا یکی از اولویت‌های مهم دانشجویان است،و طی بخشنامه هایی که از سوی صندوق رفاه به دانشگاه ها ابلاغ شده است توصیه به کیفیت غذای دانشجویان مدنظر بوده و باید ارتقا پیداکند.

صدیقی کیفیت غذاهای دانشجویی را مهم دانست و گفت: ارتقای کیفیت غذای دانشجویی از دوسال گذشته در دستور کار صندوق رفاه وزارت علوم قرار گرفته است به طوری که سالن های غذاخوری دانشگاه ها درصدد ارتقا از نظر تجیهیزات و غیره هستیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار