خبر استخدام جدید آموزش و پرورش در سال 97

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

افزایش ۲۵درصدی حق شغل معلمان دارای حق‌التدریس/ تخصیص ۵۲درصد اعتبارات استانی

وزیر آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید، برنامه‌های این وزارتخانه را تشریح کرد و از فراخوان استخدام جدید در دی ماه خبر داد و گفت: آخرین آمار تعداد دانش‌آموزان تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۷۸ هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، امروز در مدرسه ماندگار دارالفنون برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی را به یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته که با کمبود امکانات و سختی‌ها، غیرتمندانه چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه می‌دارند، به بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز که از فردا وارد کلاس درس می‌شوند، به ۱۳ هزار دانش‌آموز ایرانی در ۶۰ کشور جهان و ۴۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی تبریک می‌گویم.

* جذب ۳۶ هزار و ۶۰۰ دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: توانستیم گام‌های خوبی را برای دانشگاه فرهنگیان برداریم و برای اولین بار در مهر ماه امسال ۳۴ هزار و ۶۰۰ نفر پذیرفته شدند که ۱۹ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد پذیرفته‌شدگان جدید با دانشجویان فعلی، ۶۵ هزار و ۶۰۰ دانشجو است که نیرو و انرژی جدید برای آموزش و پرورش است.

* ورود اضافه تدریس معلمان به احکام حقوقی

بطحایی به رفع مشکل سنوات بازنشستگی فرهنگیان که دارای سابقه حق‌التدریس بودند، اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار فرهنگی در هنگام بازنشستگی مجبور بودند، سنوات را به نرخ روز پرداخت کنند که مبلغی حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان می‌ش که این مشکل حل شد.

وی به اقدام دیگری برای معلمان اشاره کرد و افزود: با مساعدت شورای حقوق و دستمزد، معلمان شاغلی که اضافه تدریس می‌گیرند به شرط اینکه حداقل ۶ ساعت باشد، در فوق العاده شغل و حق شاغل آنها وارد می‌شود و با ابلاغ این مصوبه، این تعداد ساعات برای حق التدریسان غیرموظف تا ۲۵ درصد به عنوان حق شاغل در حکم‌شان وارد می‌شود.

* واگذاری ۲ ساعت از برنامه درسی رسمی مدارس به مسولان مدرسه

وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه ویژه مدارس گفت: بخشی از ساعت برنامه درسی رسمی در اختیار مدرسه قرار می‌گیرد و در دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول تحت عنوان برنامه ویژه مدارس اجرا می‌شود؛ البته مدارس بر اساس چارچوبب که ابلاغ شده است و متناسب با نیازهای محلی خودشان، ۲ ساعت محتوا را در برنامه رسمی مدرسه می‌گنجانند.

وی به روند خوب سوادآموزی در کشور اشاره کرد و افزود: سازمان نهضت سوادآموزی در شهریورماه امسال یک جایزه بین‌المللی را برای برنامه‌ای که در حوزه انتقال سواد آموزی ارائه کرده بود، دریافت کرد و توانست از سوی یونسکو کشور برتر شناخته شود.

* به‌کارگیری ۱۶ روش برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

بطحایی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره موج بازنشستگی در آموزش و پرورش و حل مشکل کمبود نیروی انسانی، گفت: دو برنامه در این خصوص داریم که یکی ایجاد روش‌های انگیزشی در مناطق است تا بازنشستگی معلمان به تعویق بیفتد و ضمن اینکه ۱۶ روش را به کار گرفتیم تا بخشی از کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم و امسال همه کلاس‌ها با معلم خواهند بود.

بطحایی درباره استخدام نیرو در آموزش و پرورش نیز به خبرنگار فارس افزود: برای استخدام جدید مذاکره‌ای را آغاز کردیم که البته زمان‌بر است و درباره تعداد مجوز درخواستی هم نمی‌توانم چیزی بگویم اما احتمالا فراخوان برای دی ماه اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره گلایه از برخی محتوا در کتاب درسی مانند ورود یک فیلم در کتاب‌ها، اظهار کرد: ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی چاپ می‌ شود و مطالب از دو سه منبع اتکا شده است اما نارسایی را نفی نمی‌کنم که البته در حجم کار، نارسایی‌ها بسیار کم است و در چاپ بعدی تصحیح می‌شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار