افزایش ۳۰ تا ۶۰ درصدی سقف وام شهریه و ضروری دانشجویی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش ۳۰ تا ۶۰ درصدی سقف وام شهریه و ضروری دانشجویی

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش سقف وام شهریه و ضروری برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ذوالفقار یزدان مهر از افزایش سقف وام شهریه و ضروری برای سال تحصیلی آینده خبر داد و اظهار کرد: جلسه هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
وی افزود: با توجه به بررسی و ارزیابی که در راستای هدفمند سازی تسهیلات دانشجویی داشتیم یکی از دستور جلسه‌های مهم این هیات امنا، پیشنهاد افزایش سقف برخی از وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی آینده بود که با موافقت اعضا، تصویب شد.

میزان افزایش رقم وام‌های دانشجویی
رئیس صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: بر این اساس، رقم برخی وام‌های دانشجویی افزایش یافت که به این شرح است:
وام ضروری برای تمام مشمولان طبق قانون صندوق رفاه دانشجویان با ۶۷ درصد افزایش از ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان رسید.

یزدان مهر افزود: وام شهریه در مقطع کاردانی و کارشناسی با ۵۰ درصد افزایش از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی افزود: وام شهریه در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با ۳۰ درصد افزایش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و وام شهریه مقطع کارشناسی ارشد پیوسته با ۴۳ درصد افزایش از ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان رسید.

یزدان مهر گفت: در مقطع دکتری حرفه‌ای، این وام ۳۰ درصد افزایش را تجربه کرد و از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

مشاور وزیر علوم اظهار کرد: وام شهریه مقطع دکتری تخصصی پیوسته ۵۰ درصد افزایش یافت و از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان و وام شهریه مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته با ۴۰ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

یزدان مهر به دیگر مباحث مطرح شده در نشست هیات امنا اشاره کرد و افزود: موضوع گزارش حسابرسی و عملکرد مالی ۴ ساله اخیر با محوریت عمکلرد مالی سال ۱۳۹۶ از دستور کار شاخص این جلسه بود.

وی افزود: با عنایت به شفاف سازی و روش‌مند نمودن مسیر امور مالی، اجرای حسابداری تعهدی و حل و فصل بسیاری از مشکلات سنوات گذشته (قبل از سال ۹۴) که نهایتا منجر به کاهش بند‌های گزارش حسابرسی از ۱۸ بند در سال ۹۳ به ۴ بند در سال ۱۳۹۶ شده است.

طرح هدفمندی تسهیلات دانشجویی با هدف افزایش اثربخشی خدمت رسانی
یزدان مهر بیان کرد: کلیات طرح هدفمندی تسهیلات دانشجویی با هدف افزایش اثربخشی خدمت رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان نیز در جلسه مطرح شد و با موافقت هیات امنا در برنامه‌های سال ۱۳۹۸ صندوق قرار گرفت.

گفتنی است در حسابرسی که در چهار سال اخیر حسابرسان منتخب هیئت امنا از صندوق رفاه دانشجویان به عمل آورده‌اند هیچ بند جدیدی به گزارشات قبلی که مربوط به سنوات قبل از سال ۹۴ است اضافه نشده که این مهم مورد توجه ویژه مقام عالی وزارت و اعضا هیات امنا قرار گرفت و همگی اعضا به اتفاق نظر عملکرد مالی این دوره را مطلوب ارزیابی نموده و شایسته تقدیر و قدردانی دانستند و این قدردانی در صورتجلسه ثبت شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار