الزام به برگزاری «دوره‌ کارورزی» برای دانش‌آموزان هنرستان‌های کاردانش

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

الزام به برگزاری «دوره‌ کارورزی» برای دانش‌آموزان هنرستان‌های کاردانش

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: کارورزی یک الزام واحد درسی برای دانش‌آموزان هنرستان‌های کاردانش است و شرط فارغ‌التحصیلی و اخذ مدرک دیپلم، اتمام این دوره است.
سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص دوره‌های کارورزی هنرستانی‌ها، اظهار داشت: دوره‌های کارورزی برای دانش‌آموزان سال آخر کاردانش در نظر گرفته شده که باید در این دوره شرکت کنند.
وی افزود: این دوره یکی از واحدهای اصلی مربوط به دانش‌آموزان هنرستانی کاردانش است که پس از اتمام دوره تحصیلی باید در دوره‌های کارورزی شرکت داشته باشند.
آذرکیش با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه سوم در هنرستان‌های کاردانش باید در دوره‌های کارورزی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها پس از اتمام امتحانات خردادماه، در ماه‌های تیر و مرداد برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: شرط فارغ التحصیلی و کسب مدرک دیپلم دانش‌آموزان هنرستانی حضور در دوره‌های کارورزی برای کاردانش است و در فنی و حرفه‌ای این دوره‌ها تحت عنوان کارآموزی اجرا می‌شود.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «تا امروز هیچ بخشنامه‌ای به مدارس برای اجرای دوره‌های کارورزی هنرستان‌ها ارسال نشده و آیا این امکان وجود دارد که امسال نیازی به این دوره نیست؟»، گفت: خیر، تا زمانی که بخشنامه جدیدی صادر نشود، بخشنامه قبلی هم‌چنان پا بر جاست و این دوره‌ها باید در تیر و مرداد برگزار شود.
آذرکیش با تأکید بر اینکه کارورزی یک الزام واحد درسی برای دانش‌آموزان هنرستان‌های کاردانش است، تصریح کرد: کارورزی مانند دروس دیگر مثل ریاضی و دیگر دروس است و الزام برای سپری کردن آن جهت دریافت مدرک تحصیلی دیپلم وجود دارد.
وی گفت: ساعات کارورزی متناسب با رشته‌های تحصیلی متفاوت است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار