امروز آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت/اعلام تعهدات پذیرفته شدگان نهایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی سال ۱۴۰۰ امروز پایان می یابد.

به گزارش ایسنا، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی سال ۱۴۰۰ در پنج نوبت صبح و عصر روز شنبه ۵ تیر، صبح و عصر روز یکشنبه ۶ تیر و صبح دوشنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۰ در ۳۲ دانشگاه علوم پزشکی  برگزار شد.

نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی سال ۱۴۰۰  روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

دفترچه انتخاب رشته این آزمون نیز بر روی سایت مرکز سنجش اموزش کشور قرار گرفته است. انتخاب رشته، ارسال مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشیکه از روز دوشنبه ۱۸ مرداد آغاز شد تا آخر وقت امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد ادامه دارد.

بر اساس نتایج مرحله اول آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نمره داوطلبان در هر رشته و با توجه به سهمیه داوطلبان اعلام شده و به تعداد دو برابر ظرفیت، جهت آزمون مرحله دوم دعوت شده اند.

در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره تراز شده کتبی آزمون الزامی است.
همچنین در مرحله دوم آزمون (مصاحبه) کسب حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره تراز شده مرحله دوم ۵ درصد اول هر رشته با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است.

در صورتی که رشته انتخابی داوطلب با مدرک تحصیلی مقطع قبلی وی مطابقت نداشته باشد، عواقب بعدی آن بر عهده شخص داوطلب است و انتخاب رشته باید بر اساس مدارک مورد پذیرش (طبق دفترچه راهنمای آزمون) انجام پذیرد.

زمان بندی و نحوه برگزاری مصاحبه توسط دبیرخانه های مربوط (علوم پایه، داروسازی و دندانپزشکی) تعیین می شود که از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه ماده ۳ آن، ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ۱۰ قطب آمایشی (کلان منطقه کشور)، در رشته های مورد نیاز به متقاضیان واجد شرایط پذیرش استفاده از سهمیه بومی موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، متناسب با نیاز استان ها و در چهارچوب نظام سطح بندی و با رعایت کلیه مندرجات این دفترچه راهنما و اطلاعیه های بعدی، در زمینه پذیرش به این سهمیه تعلق می گیرد. رشته های مورد نیاز و شرایط انتخاب رشته/ محل در دانشگاه های قطب آمایشی مربوطه، متعاقباً اعلام خواهد شد.

از پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه بومی موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی جهت پوشش مناطق محروم، به میزان سه برابر مدت آموزش تعهد خاص اخذ می گردد و این تعهد قابل خرید یا جابه جایی نمی باشد. در واقع دانشجوی بومی برای ارائه خدمت در منطقه مربوطه، جذب میشود و این به مفهوم الزام برای ایجاد رابطه استخدامی نیست.

پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه بومی موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، پس از فراغت از تحصیل فقط در حوزه مناطق محروم و یا نیازمند تعیین شده خود، فعالیت تخصصی مرتبط با رشته خود را خواهند داشت و در خارج از منطقه مربوطه حق فعالیت تخصصی در رشته تحصیلی خود را تا پایان دوره تعهدات ندارند.

ارائه مدرک فارغ التحصیلی این گروه از پذیرفته شدگان بعد از اتمام تعهدات مورد نظر مجاز می باشد و پذیرفته شدگان مذکور تا پایان زمان تعهدات و ارائه تسویه حساب از دانشگاه علوم پزشکی محل ارائه خدمات امکان ارائه خدمات تخصصی در سایر مناطق کشور را ندارند.

ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر، پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهدات امکانپذیر می باشد. انتقال و تغییر محل تعهدات ممنوع است. پذیرش این داوطلبان در کلیه مراحل، براساس قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه ماده ۳ آن خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار