امکان درخواست نقل و انتقال دانشجویی تنها از طریق سامانه “سجاد”

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امکان درخواست نقل و انتقال دانشجویی تنها از طریق سامانه

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تمام درخواست‌های مهمانی و انتقال دانشجویی از طریق سامانه انجام می‌شود و به هیچ تقاضایی که خارج از سامانه باشد، پاسخ داده نخواهد شد.

عبدالله پارسا در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به آغاز نقل و انتقالات دانشجویی از ابتدای اردیبهشت، اظهار کرد: برای نقل و انتقالات دانشجویی، سامانه‌ “سجاد” طراحی شده است که متقاضیان از طریق این سامانه باید ثبت‌نام کنند.

وی افزود: اطلاعات دانشجو ابتدا در اختیار دانشگاه مبدا قرار می‌گیرد و اگر موافقت شد، از طریق سامانه به دانشگاه مقصد منتقل می‌شود و مطابق با شرایط دانشگاه بررسی می‌شود. معدل دانشجو برای این منظور مهم است و باید از حد نصاب برخوردار باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: ظرفیت کلاس‌ها نیز مهم است؛ در برخی رشته‌ها ممکن است مشکلی نباشد اما در برخی دیگر مانند رشته‌های مهندسی، ظرفیت همواره پر می‌شود و در پذیرش با محدودیت مواجه خواهیم بود. اگر تراکم جمعیت کلاس زیاد شود، کیفیت آموزش پایین می‌آید. همچنین شرایط پذیرش از لحاظ معدل و… در رشته‌های مختلف متفاوت است.

پارسا تصریح کرد: از دانشگاه‌های استان و دانشگاه‌های سطح پایین‌تر به هیچ وجه انتقال دائم پذیرفته نمی‌شود و اگر دانشجویی شرایط مهمانی را داشته باشد، پس از چهار ترم مهمان دائم خواهد بود. همچنین دانشجویانی که مهمان یا انتقالی هستند، به صورت شهریه پرداز خواهند بود؛ بنابراین اگر کسی به دلیل مشکلات مالی بخواهد درخواست دهد، باید بداند مانند دانشجویان دور دوم باید شهریه بپردازد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه تمام درخواست‌ها از طریق سامانه انجام می‌شود، گفت: به هیچ تقاضایی که خارج از سامانه باشد، پاسخ داده نخواهد شد.

پارسا درخصوص ظرفیت پذیرش مهمان در رشته‌های مختلف، عنوان کرد: بنا این است که ما دانشجویی را نپذیریم چرا که ظرفیت‌ها پر و تعداد متقاضیان زیاد است اما بستگی به شرایط خاص دارد. ما به دنبال ارتقای کیفیت آموزشی هستیم و راهکارهای مختلفی برای اینکار وجود دارد که یکی از آن‌ها این است که سطح دانشجویان در یک کلاس چندان متفاوت نباشد.

به گزارش ایسنا، مهلت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی از طریق سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir از یکم اردیبهشت آغاز و تا 31 همین ماه ادامه دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار