اولين مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن خوزستان راه‌اندازی شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

اولين مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن استان خوزستان با نام مدرسه قرآن «امام باقر(ع)» در شهرستان آبادان راه‌اندازی شد.

حسین قانعیان‌پور، مدیر کانون مسجد جامع شهید بهشتی آبادان از راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در این شهرستان خبر داد و گفت: استان خوزستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه حفظ و قرائت قرآن دارد با وجود این، از یک سال گذشته، ضرورت تقویت فعالیت‌های قرآنی در کانون مطرح شد و به دنبال آن مقرر شد فضایی برای فعالیت‌ها و برنامه‌های منسجم قرآنی زیر نظر کانون شکل بگیرد.

وی اظهار كرد: بر این اساس ایجاد مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن پیگیری و با مجوز موسسه حفظ شبانه روزی بیت الاحزان شیراز در جنب مسجد جامع شهيد بهشتی آبادان راه‌اندازی شد.

قانعيان پور با بيان اينكه فضایی در جنب مسجد برای این مدرسه در نظر گرفته شده است که به زودی آماده می‌شود، افزود: از برنامه‌های این مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن، تربیت سالانه ۳۰ حافظ کل قرآن و آموزش تدبر و تفسیر آیات در کنار حفظ به حفاظ است.

اين فعال فرهنگی ادامه داد: شرکت در این مدرسه ویژه آقایان است. افراد پس از ثبت‌نام در مصاحبه تخصصی شرکت می‌کنند و از سوی مدرسان آن که سه نفر آنها از بیت‌الاحزان شیراز هستند، ارزیابی می‌شوند و در صورت داشتن شرایط لازم در دور‌های حفظ شبانه‌روزی قرآن شرکت می‌کنند.

به گفته مدير كانون فرهنگی مسجد جامع شهيد بهشتی این مرکز، اولین مدرسه شبانه‌روزی استان خوزستان خواهد بود که در حال حاضر در مرحله ثبت‌نام قرار دارد و کار خود را از خرداد سال ۹۶ آغاز می‌کند.

وی گفت: راه‌اندازی و فعالیت مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم فضا و ظرفیت خاص خود را می‌طلبد و در این راه نیازمند حمایت معنوی و مادی ادارات و دستگاه‌ها است.

قانعيان پور در پايان گفت: این مدرسه به نام مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام باقر(ع) نامگذاری شد.

اخبار استان اخبار