اول شهریور؛ زمان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای/ برگزاری آزمون اصلح برای معلمان مدارس غیردولتی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

اول شهریور؛ زمان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای/ برگزاری آزمون اصلح برای معلمان مدارس غیردولتی

کچوئیان با اشاره به جزئیات آزمون اصلح گفت: با همکاری سازمان مدارس غیردولتی،‌معلمان هم تحت پوشش این آزمون هستند.
به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با اشاره به چگونگی برگزاری آزمون مهارت آموزان ماده ۲۸ اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش معلمانی که در آزمون اصلح موفق به کسب گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شوند تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای برای چند گروه مهارت آموز این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ برای ۱۶ هزار معلم پذیرفته شده در آزمون استخدامی سال‌های ۹۶ و ۹۷ و مهارت آموزان باقی مانده سال ۱۳۹۵ در روز جمعه اول شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کچوئیان بیان کرد:‌ این آزمون در ۲۳ رشته به صورت هماهنگ در ۳۱ استان کشور خواهد بود و حداقل امتیاز لازم از ۴۵۰ امتیاز مولفه‌های کتبی چند گزینه‌ای و عملکردی، دریافت مجموعا ۲۹۲/۵ امتیاز است همچنین تدریس عملی را مشتمل بر ۲۷۵ امتیاز و مولفه فرهنگی را نیز برابر با ۲۷۵ امتیاز اعلام کرد.

شرط قبولی در آزمون اصلح
عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: مهارت آموزان برای پذیرش باید ۶۵ درصد امتیازات هر بخش را به منظور دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای کسب کنند.

وی به وضعیت تحصیلی داوطلبان این آزمون هم اشاره و بیان کرد:‌ شرکت کنندگان در این آزمون،‌ دارندگان مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فارغ التحصیل سایر دانشگاه‌ها که در دو پودمان دوره مهارت‌های معلمی را در دانشگاه فرهنگیان آموزش دیده‌اند.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: براساس مفاد دفترچه آزمون استخدامی عدم شرکت مهارت آموزان در این آزمون به منزله انصراف از استخدام در وزارت آموزش و پرورش تلقی می‌شود.

ورود معلمان غیردولتی به آزمون اصلح
کچوئیان دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای را مشمول معلمان مدارس غیردولتی نیز خواند و گفت: این امر با هماهنگی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک امکان پذیر است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در پایان تعداد فارغ التحصیلان دو بخش نومعلمان کارشناسی پیوسته و مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان را طی سال جاری ۲۰ هزار نفر اعلام کرد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار