ایجاد رشته «مراقبت سلامت» موازی کاری با پرستاری است/ مجوز جذب پرستار به دلیل محدودیت‌های مالی صادر نمی‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد رشته «مراقبت سلامت» موازی کاری با پرستاری است/ مجوز جذب پرستار به دلیل محدودیت‌های مالی صادر نمی‌شود

شریفی مقدم گفت: ایجاد رشته مراقبت سلامت به نوعی موازی کاری با کار پرستاری محسوب می‌شود.

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستاری ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اجرای طرح تربیت بیمارستانی پرستاران از جمله اقدامات نادرست وزارت بهداشت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در حدود 5 سال پیش قرار بود این طرح به طور کامل اجرایی شود که با اعتراض جامعه پرستاری و حتی دانشجویان روبه رو شده بود و در نهایت تصمیم به ملغی طرح تربیت بیمارستانی پرستاران گرفته شد.

شریفی مقدم تاکید کرد: طرح تربیت بیمارستانی در آذر سال 94 ارائه شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار بود این پروژه در سال 95 اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح تربیت بیمارستانی پرستاران دیگر در کشور اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: رشته مراقبت‌ سلامت موازی با فعالیت پرستاران در بیمارستان ها و مراکز درمانی محسوب می ‌‌شود که بر اساس قوانین و ابلاغیه ها این طرح فعلا اجرایی نمی‌شود.

مشکلات پرستاران
وی گفت: در حال حاضر ساعات طولانی کار و شیفت‌های پرستاران و تاخیر در پرداخت مطالبات آنها سبب بروز مشکلات متعددی در جامعه پرستاری شده است و همین عوامل تهدیدی برای سلامتی افراد به شمار می‌رود.

شریفی مقدم ادامه داد: متاسفانه با کمبود حدود 120 هزار پرستار در کشور مواجه هستیم که به دلیل مسائل مالی و محدودیت منابع مجوز استخدام و جذب آنها داده نشده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار