ایجاد “مدرسه اشتغال”، طرحی نو برای کار آفرینی دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: مرکز کارآفرینی دانشگاه با ایجاد “مدرسه اشتغال” برنامه‌هایی را برای آموزش‌های تخصصی دانشجویان آغاز کرده است.
محمدرضا موحدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازار کارجوانان و درخشش بیشتر آن‌ها در این زمینه گفت: جوانان ما باید دارای تخصص لازمه در ایجاد اشتغال باشند و انجام برنامه‌های منسجم برای آن‌ها در آموزش‌های کارآفرینی و شغلیشان بسیار موثر است.

او در ادامه گفت: به همین منظور، برنامه‌های مختلفی در دانشگاه‌های مختلف از جمله؛ دانشگاه شریف از سال‌ها پیش اجرا شده که تا کنون به خوبی پیش رفته است.

موحدی بیان کرد: مرکز کارآفرینی دانشگاه با ایجاد “مدرسه اشتغال” از حدود چهار سال پیش طرح ها و برنامه‌هایی را برای آموزش‌های تخصصی دانشجویان آغاز کرد و به مرحله‌ی اجرایی درآورد.

او گفت: این مدارس موظفند که هر سال، تعدادی از دانشجویان را تا آخر سال تحصیلی یعنی در یک دوره یکساله با آموزش‌هایی که می‌بینند؛ برای شغل‌های مربوطه آماده می‌کنند.

موحدی ادامه داد: در این برنامه دانشجویان در مرحله اول یک برنامه خودشناسی دارند که بتوانند با توانمندی‌های خود آشنا شوند و در مرحله بعد مهارت آموزی دارند که در این مرحله در واقع بیشتر با مهارت‌ها و همخوانی با محیط آشنا می‌شوند و در مرحله سوم با بعضی از شرکت‌های همکار، تعامل می‌کنند.

او در پایان گفت: در واقع دانشجویان در این شرکت‌ها با گذراندن دوره‌های کارآموزی برای شغل خود آماده می‌شوند تا همواره بتوانند ایرانی آبادتر بسازند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار