ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی در خوزستان هدف گذاری شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

استاندار خوزستان گفت: طبق برنامه سال جاری در سطح ملی، ایجاد ۶۰ هزار شغل در استان تعیین شده که لازمه آن هماهنگی بین دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان عصر یکشنبه در جلسه توسعه اشتغال بر پایه زیست‌بوم ملی اظهار کرد: بنا شد در این جلسه برنامه اشتغال زیست‌بوم ملی بر اساس برنامه آمایش سرزمینی تنظیم و به صورت ملی دنبال شود که می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه اشتغال در خوزستان بهره‌مند شویم.

وی افزود: در سال گذشته قرار بود ۱۹ هزار شغل در استان ایجاد شود ولی از این میزان فراتر و ۲۲ هزار شغل ایجاد شد. همچنین طبق برنامه سال جاری در سطح ملی، ایجاد ۶۰ هزار شغل در استان تعیین شده که لازمه آن هماهنگی بین دستگاه‌ها است.

استاندار خوزستان ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در استان شامل نخیلات، شیلات و صنایع مرتبط با کشاورزی وجود دارد که اولویت ما بوده و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: صنایع مرتبط با زنجیره پایین دست پتروشیمی و نفت و گاز ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توان بر اساس برنامه آمایش سرزمینی آن را دنبال کرد و حمایت از آن‌ها برنامه ما است.

خلیلیان عنوان کرد: صنایعی وجود دارد که سرمایه‌گذاری در آن‌ها انجام می‌شود ولی نیمه فعال و یا غیرفعال هستند که باید آن‌ها را فعال کنیم چراکه راه میانبری برای توسعه اشتغال است. امروز نیز هماهنگی‌های لازم آن انجام شد که در شهرک‌های صنعتی می‌توان آن را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه صنایع کوچکی در خوزستان وجود دارد که تجهیزات صنایع بزرگ را تأمین و حامیان صنایع بزرگ هستند، گفت: بعضی مواقع روابط اداری و سازوکارها به گونه‌ای طراحی شده که صنایع بزرگ نیازهای خود را از خارج استان خریداری و صنایع کوچک مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

وی گفت: بنا شد در جلسه‌ای با صنایع بزرگ به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی صنایع کوچک را مورد حمایت قرار داده و نیازهای خود را از درون استان تأمین کنند.

اخبار استان اخبار