ایستگاه پایش اشتغال در خوزستان فعال شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

 استاندار خوزستان گفت: همان‌گونه که در زمینه ریزگردها و آلودگی هوا، ایستگاه سنجش وجود دارد برای اشتغال نیز باید ایستگاه پایش فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر یکشنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان ۳۰ پروژه در قالب اقتصاد مقاومتی دارد و روند اجرای آن باید به‌خوبی پایش شود.

وی افزود: یکی از موارد مهم در بررسی عملکرد مدیران، چگونگی اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است به همین دلیل دستگاه‌های اجرایی که دارای پروژه اقتصاد مقاومتی دارند، این پروژه‌ها را در اولویت کار خود قرار دهند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: باید به‌گونه‌ای فعالیت شود که حداکثر تا پایان سال پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

شریعتی به عدم ترخیص تجهیزات تصفیه‌خانه‌های خرمشهر، آبادان، بندر امام و ماهشهر در گمرک خرمشهر اشاره کرد و گفت: با دشواری بسیار این تجهیزات خریداری‌شده است و اکنون باید تلاش شود هرچه زودتر ترخیص این تجهیزات انجام شود.

وی در خصوص بافت‌های فرسوده استان اظهار کرد: مسجدسلیمان دارای ۱۳ هزار واحد مسکونی و در معرض خطر دارد که ساخت و بهسازی هزار و ۴۰۰ در بحث زلزله توسط بنیاد مسکن مصوب شده و هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز جز تعهدات وزارت نفت است و بنا داریم با برنامه‌ریزی‌های مختلف بتوانیم مشکل همه مسکن واحدهای فرسوده بافت فرسوده مسجدسلیمان را مرتفع کنیم.

استاندار خوزستان در خصوص ایستگاه سنجش اشتغال در استان خوزستان بیان کرد: باید در حوزه‌های مختلف به ویژه اشتغال بحث پایش را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت اقتصادی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید این پایش را انجام دهند، عنوان کرد: اداره کار و رفاه اجتماعی یک دستگاه اجرایی است، مسئول سیاست‌گذاری در این زمینه نیست.

استاندار خوزستان در ادامه بیان کرد: باید بررسی شود در هر حوزه چه میزان سهم از اشتغال و تولید ثروت در استان را دارا هستند.

وی افزود: علاوه بر این باید فعالیت‌ها با استان‌های هم‌تراز نیز مقایسه شود و در صورت عقب بودن در هر حوزه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

اخبار استان اخبار