اینفوگرافی نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار در سال ١٣٩٧

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اینفوگرافی نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار در سال ١٣٩٧

بر اساس نتایج بدست آمده از جمعیت فعال ٢٧٠٧٣٨٤١ تعداد ٢٣٨١٣٠٤٥ شاغلین هستند که ٨١,٨ درصد آن را مردان و١٨.٢ درصد را بانوان تشکیل داده‌اند. همچنین تعداد ٣٢٦٠٧٩٦ نفر از جمعیت فعال بیکار بوده‌اند که ٦٩درصد آن را مردان و ٣١ درصد آن را بانوان تشکیل داده‌اند.
به گزارش بازارکار به نقل از مرکز آمار ایران، در اینفوگرافی حاضر، نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار برای جمعیت ١٠ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٧ نشان داده شده است.
بر اساس نتایج بدست آمده از جمعیت فعال ٢٧٠٧٣٨٤١ تعداد ٢٣٨١٣٠٤٥ شاغلین هستند که ٨١,٨ درصد آن را مردان و١٨.٢ درصد را بانوان تشکیل داده‌اند. همچنین تعداد ٣٢٦٠٧٩٦ نفر از جمعیت فعال بیکار بوده‌اند که ٦٩ درصد آن را مردان و ٣١درصد آن را بانوان تشکیل داده‌اند.
نرخ مشارکت مردان ٦٤,٨درصد، نسبت اشتغال ٥٨.١درصد و نرخ بیکاری آنها ١٠.٤درصد بدست آمده است. بیشترین سهم اشتغال در بخش خدمات با ٤٩.٦ درصد و کمترین مربوط به بخش کشاورزی با ١٧.٢درصد است. همچنین سهم اشتغال در بخش خصوصی با ٨٦.١ درصد بسیار بیشتر از اشتغال در بخش دولتی ١٣.٩ درصد در بین مردان است.
نرخ مشارکت زنان ١٦,١ درصد، نسبت اشتغال ١٣ درصد و نرخ بیکاری آنها ١٨.٩درصد بدست آمده است. بیشترین سهم اشتغال در بخش خدمات با ٥٣.٤درصد و کمترین مربوط به بخش کشاورزی با ١٩.٧درصد است. همچنین سهم اشتغال در بخش خصوصی با ٧٧.٣ درصد بسیار بیشتر از اشتغال در بخش دولتی ٢٢.٧ درصد در بین بانوان است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار