بازسازی صحنه جنایت خیابان سراج + عکس

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم، بامداد بیستم اسفند سال گذشته ماموران پلیس از قتل پسر جوانی به نام میثم سی ویک ساله در خیابان سراج، خیابان 196 باخبر شدند. با حضور کارآگاهان در محل جنایت و تحقیق از دوست مقتول مشخص شد آنها در حال بازگشت از فشم بودند که برای خرید شارژ تلفن همراه مقابل مغازه ای توقف کرده و آنجا با قاتل درگیر شده بودند. عامل جنایت که فردی تنومند بود با چاقو ضربه ای به میثم وارد کرده و از محل متواری شده بود.

در ادامه با چهره نگاری از قاتل، هویت او به نام مصطفی شناسایی شد. مصطفی بیست و هشت ساله از اراذل و اوباش منطقه تهرانپارس بود و دارای سوابق متعدد دستگیری در پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی و همچنین پلیس آگاهی است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مانند مشارکت در آدم ربایی، ایجاد ضرب و جرح عمدی و درگیری با مامورین دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی مخفیگاه مصطفی در منطقه سراج، خیابان شهید والائیان، کارآگاهان بیستم فروردین امسال او را دستگیر کردند. مرد جوان در ابتدا منکر قتل بود، اما در ادامه لب به اعتراف گشود.

قاضی سعید احمدبیگی، بازپرس جنایی تهران پس از بازجویی از متهم دستور داد او صحنه قتل را بازسازی کند که عصر روز چهارشنبه با انتقال مصطفی به محل جرم، صحنه قتل در حضور اولیای دم، رئیس و افسران پلیس آگاهی و اهالی منطقه بازسازی شد.

حاشیه های بازسازی صحنه یک جنایت

* قرار بود ساعت 17 و 30 دقیقه چهارشنبه صحنه نزاع مرگبار در محله سراج بازسازی شود. خانواده مقتول و دوستانش خودشان را زودتر به محل قتل در خیابان سراج، خیابان 196 غربی رسانده بودند.

* با نصب بنر از سوی خانواده مقتول، اهالی محل و خانواده قاتل متوجه ماجرا شده و خود را به محل قتل رساندند.

* تجمع اهالی در محل، باعث ترافیک سنگین در منطقه شده بود. ساعت 17 و 50 دقیقه رئیس اداره قتل پلیس آگاهی در محل جنایت حاضر می شود و 15 دقیقه بعد رئیس پلیس آگاهی پایتخت و معاون جرایم جنایی هم خود را به محل رسانده و با انتقال قاتل به صحنه جرم، بازسازی قتل آغاز شد.

* دو مرد نقابدار، قاتل را با دست و پاهای بسته از خودرو بیرون آورده و 12 مامور او را در حلقه محاصره خود قرار دادند. مصطفی را به وسط کوچه بردند تا صحنه را بازسازی کند. اما او مدعی بود قتل سر کوچه رخ داده است.

* قاتل خونسرد در مورد شب حادثه گفت: شب ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد برای خرید شارژ تلفن همراه از خانه بیرون آمدم. سر کوچه مقتول و دوستش را دیدم. چشم در چشم شدیم که گفتم چرا نگاه می کنی؟ او به سمتم آمد و فحاشی کرد و ادعا کرد بچه فلان محله است. از او خواستم سوار ماشین شود و برود، اما او باز هم فحش داد، من هم با چاقویی که داشتم ضربه ای به او زدم و بعد فرار کردم. نمی خواستم او را بکشم.

* او سپس صحنه را بازسازی کرد و مدعی شد ضربه را زیر گلوی مقتول زده است.

* دوست مقتول هم گفت: آن شب از فشم برمی گشتیم که برای خرید در این محل توقف کردیم. قاتل سر کوچه ایستاده بود که با ما چشم در چشم شد. درگیری لفظی پیش آمد که در یک لحظه قاتل که صورتش پر از رد چاقو بود با کاردی که همراه داشت ضربه ای به شاهرگ علیرضا زد و بعد با خودرو فرار کرد.

* ساعت 18 و 33 دقیقه، بعد از بازسازی صحنه قتل او را سوار خودرو کرده و به پلیس آگاهی انتقال دادند. جمعیت 200نفری از کودکان و جوانان که در محل حاضر بودند نیز محل را ترک کردند.

* سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پس از بازسازی صحنه قتل به جام جم گفت: قاتل از اراذل و اوباش سطح یک منطقه بود که به خاطر چشم در چشم شدن جوانی را با ضربه چاقو به قتل رساند. کارآگاهان پلیس با استفاده از روش های پلیسی موفق شدند او را شناسایی و دستگیر کنند. اراذل و اوباش و مخلان امنیت باید بدانند پلیس اجازه عرض اندام به این افراد نمی دهد و با برهم زنندگان آسایش مردم قاطعانه برخورد می کند.

اخبار