بازنگری رشته‌ها، در برنامه راهبردی دوم دانشگاه شهید چمران اهواز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشاور طرح و برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز، بازنگری در رشته‌ها، کیفیت‌بخشی‌ و پررنگ کردن نقش بین‌المللی را از برنامه‌های راهبردی پنج ساله دوم این دانشگاه برشمرد.

دکتر حمیدرضا غفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه پنج ساله دوم دانشگاه تصویب شده اما با توجه به تغییرات مدیریتی، تایید نهایی آن توسط اعضای هیات رئیسه دانشگاه هنوز انجام نشده است.

وی ادامه داد: تجربه دانشگاه در برنامه راهبردی اول، از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ اجرا شد که خوشبختانه به هدف خود یعنی قرار گرفتن درجمع ۱۰ دانشگاه اول و برتر کشور رسید.

مشاور طرح و برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برنامه دوم دانشگاه فراتر رفته است و قرار است نقش بین‌المللی دانشگاه به خصوص در منطقه شمال خلیج فارس و کشورهای همسایه پررنگ‌تر شود. بر این اساس، برای هر بخش برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: شعار محوری دانشگاه “دانشگاه شهید چمران اهواز، پیشینه‌ای کهن، رویکردی نوین، جامعه‌محوری و ارزش‌آفرینی” است و این موارد، رویکردهای اصلی دانشگاه در برنامه راهبردی دوم است.

غفوری با اشاره به برنامه‌های آموزشی دانشگاه، افزود: سه راهبرد کلی برای دانشگاه در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها روی آوردن از توسعه کمی به توسعه کیفی است؛ با توجه به کاهش تعداد دانشجو، دیگر در دوره کارشناسی توسعه کمی مطرح نیست. راهبرد دوم بازنگری در رشته‌های موجود است تا رشته‌هایی که در استان خوزستان نیاز هستند، تقویت شوند و اگر این رشته‌ها در خوزستان وجود ندارند نیز به دانشگاه اضافه خواهند شد.

وی افزود: با بازنگری در سرفصل دروس و تامین امکانات مورد نیاز، برنامه راهبردی سوم نیز که کیفیت‌بخشی است، اجرا خواهد شد.

مشاور طرح و برنامه دانشگاه شهیدچمران اهواز گفت: مهارتی کردن رشته‌ها ممکن است در رشته‌های علوم انسانی معنا پیدا نکند و بیشتر برای رشته‌های تجربی و فنی مهندسی صدق کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار