بخشنامه “اعمال فقط یک مدرک تحصیلی بالاتر پس از استخدام” باید اصلاح شود

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

بخشنامه

عضو کمیسیون آموزش مجلس اعتقاد دارد به روز کردن دانش هر مجموعه‌ای جزو اساسی‌ترین پایه‌های آن مجموعه است؛ بنابراین بخشنامه اعمال فقط یک مدرک تحصیلی بالاتر پس از استخدام باید اصلاح شود.

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم تغییرات در قانون خدمات کشوری درخصوص اعمال مدرک تحصیلی کارکنان به سازمان‌های دولتی تنها یکبار بعد از استخدام گفت: به روز کردن دانش هر مجموعه‌ای جزو اساسی‌ترین پایه‌های آن مجموعه است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت در دو قالب در کشور وجود داشت؛ مورد اول آموزش‌های ضمن خدمت بود که توسط ادارات و سازمان‌های دولتی برای بالا بردن دانش کارکنان تدارک دیده می‌شد و مورد دیگر نیز تحصیل در دانشگاه‌ها و ارائه مدرک توسط کارکنان به سازمان‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در قانون برنامه پنجساله چهارم توسعه هر یک کارکنانی که مدرک تحصیلی در هر مقطعی کسب می‌کرد، می‌توانست آن را به سازمان‌ها و ادارات مربوطه ارائه کند، افزود: اما مدیران دولتی توجیهی در این خصوص ارائه کردند مبنی بر اینکه مدرک تحصیلی نقطه آغازین ملاک است؛ بدین معنا که برای ورود یک فرد به شغل مورد نیاز دستگاه دولتی مدرک دیپلم نیاز است و بالاتر از آن مورد نیاز سازمان نیست؛ بنابراین لزومی برای ارتقای مدرک توسط فرد وجود ندارد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: اعضای کمیسیون آموزش و نمایندگان ملت اعتقاد داشتند کارکنانی که زحمت کشیده و مدرک تحصیلی دریافت کردند، حتما توسط سازمان‌ها و ادارات لحاظ شود؛ زیرا حرف ملت نیز بر همین اساس است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید برای کسب علم و دانش حد و مرز قرار داد، خاطرنشان کرد: اگر کارکنانی برای بالا بردن مدارک تحصیلی خود تلاش کرده و درس می‌خوانند، سازمان‌های دولتی تلاش‌های آنها را بی پاسخ نگذارد. دولت نیز می‌تواند با آموزش های ضمن خدمت خلاءهای آموزشی را جبران کند و اگر کسی در این آموزش‌ها بتواند نمرات بالا کسب کند، در وضعیت استخدامی آن لحاظ شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار