برگزاری آزمون‌های استاندارد برای افزایش تاثیر معدل در قبولی کنکور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون‌های استاندارد برای حذف تدریجی کنکور برگزار می‌شوند و سوابق تحصیلی دانش آموزان نمره نهایی پذیرش آن‌ها است.
باشگاه خبرنگاران جوان – یوسف نوری گفت: جلسه بررسی اشکالات رتبه بندی معلمان امروز در مجلس برگزار می‌شود. لایحه رتبه بندی معلمان ایراداتی دارد که در حال بررسی است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، مهم‌ترین شاخص رتبه‌های علمی دانش آموزان المپیاد ها است که از اواسط دهه ۶۰ شروع شده و کشور ما همواره جزء کشور‌های برتر در المپیاد‌های جهانی است.

او گفت: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار شد آموزش و پرورش آزمون‌های استانداردی از دانش آموزان برای حذف تدریجی کنکور بگیرد و سوابق تحصیلی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در نمره نهایی پذیرش دانش آموزان در دانشگاه‌ها لحاظ و از تاثیر نمره آزمون کنکور کاسته شود.

با اعلام وزیر آموزش و پرورش، هزار سهمیه دیگر به ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه نفری که قرار است در آموزش و پرورش استخدام شوند، اضافه شده است؛ این نیرو‌ها برای دوره ابتدایی و مناطق دور هستند. در حال حاضر تنها تغییر در استخدام نیرو‌ها، تغییر استانداردهای مراقبین بهداشت بود که از یک مراقب بهداشت به ازای ۷۵۰ دانش آموز به یک به ۴۸۰ دانش آموز برسد که در هیئت وزیران تصویب شد.

او گفت: کارآفرینی و مهارت آموزی باید از دوره ابتدایی برای دانش آموزان شکل بگیرد. باید به سمتی برویم که مدارس کانون کارآفرینی بشوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار