برگزاری دوره مهارتهای عمومی برای مددجویان کمیته امدادامام خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

قائم مقام کمیته امداد خوزستان گفت: دوره آموزش مهارت‌های عمومی کسب و کار، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی ویژه گروه سنی جوان تحت حمایت کمیته امداد خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناجی عبیاوی ظهر سه شنبه ضمن دیدار با معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خوزستان و نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: این جلسه به منظور انجام هماهنگی‌های لازم برای اجرای دوره آموزش مهارت‌های عمومی کسب و کار، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی ویژه گروه سنی جوان تحت حمایت کمیته امداد خوزستان برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص نحوه برگزاری دوره‌ها، تقویم اجرایی و آزمون نهایی شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر شد.

عبیاوی با اشاره به پشتوانه علمی و تجربی جهاد دانشگاهی در اجرای دوره‌های کارآفرینی و دوره‌های تخصصی اشتغال محور تصریح کرد: اجرای دوره آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی به گروه هدف تحت حمایت امداد با نظارت وزارت ورزش و جوانان توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره آموزشی همانند سایر دوره‌های آموزش مقدماتی اشتغال به منظور توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی فراگیران برگزار می‌شود.

عبیاوی افزود: توسعه و بهبود نگرش‌ها، مهارت‌ها و ارتقای توانایی‌های افراد مستعد اشتغال و انتقال دانش، اطلاعات و فرصت‌های نوین برای راه‌اندازی کسب و کار جدید به عنوان هدف غایی این دوره در نظر گرفته شده است.

عبیاوی اظهار کرد: ارائه خدمات آموزشی و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان اشتغال به ویژه مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت͏ ها، بازاریابی و فروش محصولات این مشاغل و ایجاد امکان و تسهیل نظارت بر فرآیند اجرا از طریق بازدیدهای میدانی از جمله اهداف این دوره است.

وی گفت: جامعه هدف این دوره آموزشی زنان سرپرست خانوار، جوانان زیر دیپلم و جوانان دیپلم به بالا با اولویت مستعدان اشتغال بوده که قرار است در برنامه ایجاد فرصت‌های شغلی سال آینده، اقدام به راه اندازی طرح کسب و کار کرده یا مشمول برنامه کاریابی شوند.

اخبار استان اخبار