بهره برداری از ده ها طرح عمرانی و اشتغالزایی دراروندکنار وچوئبده

دسته ها: اخبار استان اخبار

امروز و در پنجمین روز از هفته دولت ده ها طرح عمرانی و اشتغالزایی در بخش مرکزی اروندکنار و چوئبده از توابع شهرستان آبادان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون عمرانی فرمانداری عصر امروز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از این پروژه ها در جمع خبرنگاران گفت: امروز ۱۴ واحد مسکن مددجویی در دهستانهای منیوحی و نصار واقع در بخش مرکزی اروندکنار به بهره برداری رسید.

محمد طاهری افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی اعتباری معادل ۸ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره)، کمک خیران و وام بانکی هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری از ۶۰ طرح اشتغالزایی در زمینه های کارگاه هویه کاری، کشاورزی، دامداری، خیاطی، قایق موتوری، نمدکاری، عروسک سازی و بسته بندی و فریز کردن آبزیان اظهار کرد: برای اجرای این طرحها اعتباری معادل ۱۴ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و تعاون روستایی اختصاص داده شده است.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان تصریح کرد: از تعداد کل طرح های اشتغال زایی ۳۰ طرح مربوط به قایق موتوری، ۱۲ طرح مربوط به کشاورزی، ۱۰ طرح مربوط به دامداری، ۲ طرح مربوط به هویه کاری، ۲ طرح مربوط به بسته بندی و فریز کردن آبزیان،  نمد کاری و عروسک سازی نیز هر کدام یک طرح را شامل می شوند.

طاهری یادآور شد: با بهره برداری از این طرحهای اشتغال زا؟ ۲۳۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی یادآور شد: ۱۰ طرح اشتغال زایی دیگر نیز تا پایان امسال به انجام و بهره برداری می رسد.

به گفته معاون عمرانی فرمانداری آبادان ۲۵۰ نفر نیز آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را نیز فرا دیده اند.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات کلنگ زنی پارک ۷ هکتاری شهر چوئبده افزود: این پارک با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در چندین فاز مختلف به اجرا در می آید.

وی ابراز امیدواری کرد تا با احداث این پارک به عنوان نخستین پارک شهر چوئبده، خانواده ها بتوانند از فضای تفریحی آن برای گذران اوقات فراغت خود بهره ببرند.

اخبار استان اخبار