بهره مندی دارندگان گواهینامه فنی و حرفه‌ای از تسهیلات خوداشتغالی

دسته ها: اخبار استان اخبار

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اندیکا گفت: تسهیلات خوداشتغالی به دارندگان گواهینامه مهارتی فنی و حرفه‌ای در این شهرستان اعطا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، توران کیارسی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اندیکا گفت: به منظور محرومیت زدایی و کاهش بیکاری در منطقه، تبدیل مهارت به شغل و فراهم کردن فرصت‌های اشتغال در شهرستان، همه افرادی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند و با دریافت گواهینامه مهارت، صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها تأیید می‌شود، برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به این بنیاد معرفی خواهند شد.

او افزود: باتوجه به اینکه مهارت آموزی نقش تأثیرگذاری در توانمندسازی افراد برای ایجاد اشتغال پایدار دارد، ضروری است امکانات و منابع مالی در اختیار کسانی قرار گیرد که مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را در خصوص آن شغل فراگرفته باشند، به همین دلیل زمینه اعطای وام‌های خوداشتغالی به این افراد فراهم شده است.

کیارسی با بیان اینکه به زودی کارآموزان فنی و حرفه‌ای دارای گواهینامه مهارتی براساس رشته‌های اولویت دار تسهیلات خود اشتغالی جهت راه انداری کسب و کار برای توسعه کارآفرینی و اشتغال با بهره ۲ درصد دریافت خواهند کرد، اظهار داشت: افرادی که در یک زمینه شغلی دارای گواهینامه مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای باشند و بتوانند یک طرح توجیهی برای ایجاد شغل در زمینه مربوط ارائه دهند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات تقاضا دهند.

او ادامه داد: این اقدام به منظور هدایت مهارت آموختگان به سمت کارآفرینی و بازار کار و کاهش نرخ بیکاری صورت گرفته است، چرا که بر این باوریم هر مهارت آموخته، باید بتواند یک شغل ایجاد نماید.

اخبار استان اخبار