بیش از ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شاغل شده اند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: طبق بررسی های انجام شده، بیش از ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی شاغل شده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید قاسمیه در حاشیه بازدید از غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خوزستان، گفت: در هفته پژوهش تلاش کردیم تا کار‌هایی که حاصل تلاش‌ها و زحمات اساتید و دانشجویان ما هستند را در معرض نمایش قرار دهیم و چند محصول عمده را به نمایش گذاشتیم.

او افزود: از محصولات تولید شده این دانشگاه، یک نوع کود فناوری شیمیایی از بازیافت زباله‌ها است که قیمتی مقرون به صرفه دارد. تمامی مراحل آزمایشگاهی و قانونی را طی کرده، در مرحله تجاری سازی قرار دارد و فروش آن آغاز شده است.

قاسمیه گفت: یکی دیگر از محصولات ما، مربوط به طراحی لباس در انواع مدل‌های لباس کار و زنانه است و تا به حال نیز با استقبال خوبی مواجه شده است.

قاسمیه ادامه داد: اقدام دیگر دانشگاه در هفته پژوهش، خدماتی شامل آموزش‌های مربوط به آتش نشانی، احیا و جست و جوی افراد زنده در آوار است که با همکاری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود و متقاضیان خاص خود را دارد و تاکنون به خوبی از آن استقبال شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان ادامه داد: دانشگاه‌های علمی کاربردی در سطح استان، بیش از ۱۲ هزار نفر دانشجو دارد و با توجه به اینکه رشته‌های ما متناسب با بازار کار تدوین می‌شوند، بر خلاف سایر دانشگاه‌ها همواره با افزایش میزان ثبت نام‌های جدید در دانشگاه مواجه می‌شویم و پیش بینی می‌شود که این روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که ۳۰ درصد از دانشجویان در رشته‌های مهارتی آموزش ببینند، اما تا کنون ۱۴ درصد از این موضوع اتفاق افتاده و لازم است که این عدد افزایش یابد.

قاسمیه اضافه کرد: بحث ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها حلقه مفقوده‌ای است که در بین دانشگاه‌ها و صنایع وجود دارد و مورد تایید همه صاحب نظران است، اما اقدام عملی اندکی در این خصوص مشاهده شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: دانشگاه علمی و کاربردی این حلقه را کاملا متصل کرده و ارتباط خوبی با صنایع دارد، زیرا بیش از ۶۰ درصد از آموزش‌های دانشگاه علمی و کاربردی عملی است و در محیط کار آموزش داده می‌شود و دانشجو به جز درس‌های نظری، با شیوه‌های انجام کار آشنا می‌شود.

او افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، بیش از ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی شاغل شده اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار