تاثیر قطعی معدل در کنکور از چه سالی اعمال می‌شود؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تاثیر قطعی معدل در کنکور از چه سالی اعمال می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تاثیر مثبت ۳۰درصدی معدل در کنکور 98 مغایرتی با قانون ندارد توضیحاتی درباره زمان تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ارائه کرد.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه شورای سنجش و پذیرش مبنی بر تاثیر مثبت ۳۰درصدی معدل در کنکور سال ۹۸، گفت: این تصمیم در راستای قانون و اختیارت این شورا است و مغایرتی با قانون اصلاح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها ندارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه تصمیم قبلی شورای سنجش و پذیرش مبنی بر تاثیر قطعی 30 درصدی معدل در کنکور نیز جزو اختیارت این شورا بود اما به دلیل اعتراضات داوطلبان به نمایندگان به دلیل نبود زیرساخت در مناطق محروم و پشت کنکوری‌هایی که از تاثیر قطعی معدل در زمان امتحانات خود اطلاعی نداشتند کمیسیون آموزش مجلس پیشنهاد داد شورا درباره تاثیر قطعی تجدید نظر کند.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس معتقد است اگرچه داوطلبان می‌توانستند با ترمیم معدل نمرات خود را ارتقا دهند اما این اقدام هزینه‌های زیادی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کرد.

جایگزینی کنکور با تاثیر قطعی معدل شدنی است

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان در سال‌های آینده تاثیر قطعی معدل را جایگزین کنکور کرد یا باید به دنبال مدل دیگری برای این آزمون بود، بیان کرد: جایگزینی کنکور با تاثیر معدل شدنی است اما عطف به ماسبق شدن آن مشکل ایجاد می‌کند افرادی که در گذشته دپیلم گرفتند برای ورود به دانشگاه باید براساس قوانین قبلی ارزیابی شوند اما تاثیر معدل برای دانش آموزانی که در آینده دپیلم می گیرند بایستی به صورت قطعی اعمال شود.
فارغ التحصیلان جدید باید بدانند در سال های آینده تاثیر معدل در کنکور قطعی خواهد بود و بر این اساس به امتحانات خود توجه ویژه ای داشته باشند

میرزاده با بیان اینکه یکی از دلایل شورای سنجش و پدیرش برای تبدیل تاثیر قطعی به مثبت پشت کنکوری ها بود، اظهار کرد: فارغ التحصیلان جدید باید بدانند در سال های آینده تاثیر معدل در کنکور قطعی خواهد بود و بر این اساس به امتحانات خود توجه ویژه ای داشته باشند.

داوطلبان ورود به دانشگاه برای ادامه تحصیل در برخی رشته ها و دانشگاه ها نیازی به شرکت در کنکور ندارند

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: داوطلبان ورود به دانشگاه برای ادامه تحصیل در برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها نیازی به شرکت در کنکور ندارند و می‌توانند براساس سوابق تحصیلی خود در این مراکز پذیرفته شوند؛ این دانشگاه‌ها صندلی خالی بسیاری دارند. سازمان سنجش باید اسامی رشته محل‌ها را پیش از برگزاری کنکور به درستی اطلاع رسانی کند با این اقدام از یک سو داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در این رشته محل ها هستند در کنکور شرکت نکرده و از سوی دیگر هزینه ای برای کلاس‌های آموزشی و تست نمی‌کنند؛ براساس قانون باید 85 ظرفیت پذیرش دانشجو در کشور براساس سوابق تحصیلی انجام گیرد.

در سال‌های آینده تاثیر معدل در کنکور قطعی اعمال می‌شود؟

وی در پاسخ به اینکه آیا در سال‌های آینده تاثیر معدل در کنکور قطعی اعمال می‌شود، توضیح داد: قطعا این تاثیر در سال‌های آینده قطعی خواهد بود. هر سال باید میزان آن نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: آموزش و پرورش نیز باید هرچه سریع تر امتحانات سه سال آخر متوسطه را به صورت نهایی و استاندارد برگزار کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار