تحلیل نتایج دوره توانمندسازی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی برای رفع مشکلات

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

تحلیل نتایج دوره توانمندسازی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی برای رفع مشکلات

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: بعد از برگزاری آزمون توانمندسازی نقاط ضعف و قوت ارزیابی شده و برای رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

علی باقرزاده‌ رئیس سازمان نهضت‌ سوادآموزی‌ در گفت‌ و گو باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد دوره‌های توانمندسازی‌ آموزش‌دهندگان و برگزاری آزمون این دوره‌ها اظهار کرد: بیش از 330 فیلم روی پورتال‌ جهاد دانشگاهی برای آموزش‌دهندگان بارگذاری‌ شده و سایر فیلم‌ها نیز به تدریج روی سایت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آزمون دوره‌های توانمندسازی‌ آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی قرار بود تا پایان مرداد ماه برگزار شود که با تقاضای آموزش‌دهندگان به تأخیر افتاد و شهریور‌ ماه روند برگزاری آزمو‌ن‌ها مشخص می‌شود.

رئیس سازمان نهضت‌ سوادآموزی‌ گفت: آموزش‌دهندگان برای برگزاری آزمون می‌توانند زمان و مکان انتخابی خود را داشته باشند و این آزمون‌ها با همکاری جهاد دانشگاهی و شعب آن در سراسر کشور انجام می‌شود.

باقرزاده‌ با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه مراحل آزمون و صدور گواهی‌ انجام می‌شود، تصریح کرد: از مهر ماه برای پذیرش افراد جدید اقدام می‌کنیم؛ همچنین ارزیابی‌ روی نتایج آزمون قبلی انجام می‌شود و در موار‌دی که شرایط علمی مناسب نبوده دوره‌های جبرانی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی‌ افزود: در آزمون 15 درس وجود دارد که برای هر کدام از آن تعدادی سؤال‌ داریم و نمره میانگینی‌ از آن استخراج کرده که آموزش‌های جبرانی بعدی مبتنی بر آن خواهد بود که البته در هر استان این دروس ممکن است متفاوت باشد.

وی در مورد هدف گذاری‌ برای جذب آموزش‌دهندگان در دوره‌های توانمندسازی‌ بعدی یادآور شد: هنوز تعداد اصلی مشخص نشده چراکه معلوم نیست چه تعداد برای سال آینده قصد همکاری داشته اما قطعاً دوره آتی سرعت کار بیشتر خواهد بود و هزینه‌ها کاهش می‌یابد، چراکه فیلم‌های آموزشی از پیش تعیین شده می‌تواند به راحتی در دسترس‌ آموزش‌دهندگان قرار گیرد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار